کد خبر: 40775
تاریخ انتشار: سه شنبه, 24 دی 1398 - 10:50

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

سخنرانی علمی «پیکره و برچسب‎گذاری آن با کمک رایانه» برگزار می‌‌شود

منبع : ایرانداک
ششمین سخنرانی از سلسله نشست‌های زبان‌شناسی و مطالعات میان‌رشته‌ای با عنوان «پیکره و برچسب‎گذاری آن با کمک رایانه ویژگی‏ها، کاستی‏ها و چالش‎ها» در ایرانداک برگزار می‌‌شود.
سخنرانی علمی «پیکره و برچسب‎گذاری آن با کمک رایانه» برگزار می‌‌شود

به گزارش لیزنا، ششمین سخنرانی از سلسله نشست‌های زبان‌شناسی و مطالعات میان‌رشته‌ای با عنوان «پیکره و برچسب‌گذاری آن با کمک رایانه ویژگی‏ها، کاستی‏ها و چالش‌ها» با سخنرانی مسعود قیومی،‌ عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، در ایرانداک برگزار می‌‌شود.

در این سخنرانی به فرایند استفاده از رایانه به عنوان ابزار برچسب‌گذاری داده زبانی، کاهش زمان و هزینه با برچسب‌گذاری رایانشی داده و چالش‌های تحلیل زبان‌شناختی داده فارسی پرداخته خواهد شد. مدیر پنل این نشست الهام علائی‌ابوذر، استادیار پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران خواهد بود.

این سخنرانی چهارشنبه 25 دی‌ماه 1398 از ساعت 14 تا 15:30 در تالار سخن ایرانداک برگزار و به حاضرین گواهی حضور در سخنرانی داده خواهد شد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: