کد خبر: 42274
تاریخ انتشار: یکشنبه, 23 شهریور 1399 - 14:19

داخلی

»

کتابخانه‌های عمومی

افتتاح کتابخانه عمومی ساختمان امام جعفر صادق (ع) ارسک

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان خراسان جنوبی
کتابخانه عمومی قلم چی ساختمان امام صادق(ع) ارسک شهرستان بشرویه افتتاح شد.
افتتاح کتابخانه عمومی ساختمان امام جعفر صادق (ع) ارسک

به گزارش لیزنا، کتابخانه عمومی قلم چی ساختمان امام صادق(ع) شهر ارسک شهرستان بشرویه با حضور  محسنی نماینده بنیاد علمی آموزشی قلم چی، کاظم وفایی سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان، محمدرضا رضایی مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان مهندس شفیعی فرماندار بشرویه،  کیال معاون سیاسی، اجتماعی فرمانداری بشرویه،  وکیل زاده رئیس شورای اسلامی شهرستان، نیک پور بخشدار شهر ارسک، حجت الاسلام بهشتی فر ریاست سازمان تبلیغات اسلامی بشرویه، اعضای انجمن کتابخانه های بخش ارسک و شهرستان بشرویه و مسئولین ادارات و نهادهای شهرستان بشرویه افتتاح شد.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان بشرویه در آیین افتتاح کتابخانه قلم چی با تقدیر از کاظم قلم چی، رئیس بنیاد علمی آموزشی قلم چی گفت: این خیّر نیک اندیش، کمک های شایانی به این کتابخانه کرده که رقم آن به 3000 میلیون ریال می رسد.

مریم کیانی افزود: این کتابخانه در سال 91 کلنگ زنی و به همت بسیج سازندگی شهرستان به عنوان مجری پروژه در شهریور 99 در 420 متر مربع زیربنا شامل بخش های مخزن، سالن های مطالعه، اینترنت، نمازخانه، بخش کودک و نشریات  به بهره برداری رسید. اعتبار هرینه شده جهت ساخت و تجهیز این کتابخانه، مبلغ  7000 هزار میلیون ریال است که از این مبلغ  3000 میلیون ریال اهدایی بنیاد علمی آموزشی قلم چی و الباقی آن از اعتبارات دولتی بوده است. در ادامه مریم کیانی از زحمات  و تلاشهای شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر ارسک جهت بهسازی فضا، نقل و انتقال کتابخانه تقدیر و قدردانی نمود.

وی تأکید کرد: به ثمر رسیدن امروز این کتابخانه بی شک حاصل تلاش جمعی در این شهرستان بوده و چنانچه این تعامل و  توجه نمی بود امروز شاهد این اتفاق خوب نبودیم. وی خاطر نشان کرد کتابخانه عمومی بخش ارسک از کتابخانه های فعال در حوزه فرهنگی می باشد و همه ساله شاهد افتخارات اعضای فعال شهر ارسک در سطوح ملی و استانی هستیم. شایان ذکر است کتابخانه قلم چی بخش ارسک دارای مجموعه ای بالغ بر 10800 نسخه کتاب بوده که به 359 نفر عضو فعال خدمات دهی دارد.

رمضانعلی محسنی، نماینده بنیاد علمی آموزشی قلم چی نیز حضور و استقبال خوب مسئولان شهرستان از افتتاح کتابخانه قلم چی (امام جعفر صادق (ع)) را نشانه علاقه مندی ایشان به بسط و توسعه مباحث فرهنگی دانست و گفت: این کتابخانه، پنجمین پروژه ای است که با حمایت بنیاد قلم چی در استان خراسان جنوبی، تجهیز و بهسازی شده و به بهره برداری رسیده است.

وی تاکید کرد: بنیاد قلم چی بیشترین کمک در زمینه ساخت و تجهیز کتابخانه ها را در بین کتابخانه های عمومی  کشور در استان خراسان جنوبی داشته است.

وی در ادامه تصریح کرد: آقای قلم چی علاوه بر خدمات ارزنده در حوزه دانش آموزان تحت پوشش این کانون با نگاه ویژه به مناطق محروم کمکهای زیادی به ساخت و تجهیز کتابخانه عمومی در کشور داشته است.

شایان ذکر است که بنیاد علمی آموزشی قلم چی همزمان با افتتاح این پروژه مبلغ 170میلیون ریال کتاب کمک آموزشی اهدا کرد.

در پایان مراسم از علی اصغر رجبی مقدم مسئول بسیج سازندگی شهرستان بشرویه و حسین یاری شهردار بخش ارسک تقدیر شد.

برچسب ها :