کد خبر: 42499
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 30 مهر 1399 - 07:16

داخلی

»

کتابخانه‌های عمومی

آزمون ارزشیابی کتابداران و مسئولان کتابخانه‌های عمومی برگزار می‌شود

منبع : پایگاه اطلاع رسانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور
بر اساس بخشنامه ابلاغی معاونت برنامه ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات، آزمون ارزشیابی کتابداران و مسئولان کتابخانه‌های عمومی طی ۳ روز و در روزهای چهارشنبه ۳۰ مهر و شنبه ۳ آبان از ساعت ۸ تا ۱۷ و همچنین دوشنبه ۵ آبان از ساعت ۸ تا ۱۲برگزار خواهد شد.
آزمون ارزشیابی کتابداران و مسئولان کتابخانه‌های عمومی برگزار می‌شود

به گزارش لیزنا، پیرو بخشنامه انتخاب کتابخانه‌ها و کتابداران برتر برای تقدیر در ایام بزرگداشت کتاب، کتاب‌خوانی و کتابدار سال ۱۳۹۹ و با تدبیر معاونت محترم توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتاب‌خوانی، «آزمون ارزشیابی کتابداران و مسئولان کتابخانه‌های عمومی» همچون سال‌های گذشته با توجه به نکات ذیل از طریق سامانۀ آموزش amoozesh.iranpl.ir برگزار خواهد شد.

بر این اساس آزمون طی ۳ روز و در روزهای چهارشنبه ۳۰ مهر و شنبه ۳ آبان از ساعت ۸ تا ۱۷ و همچنین دوشنبه ۵ آبان از ساعت ۸ تا ۱۲برگزار خواهد شد. مدت زمان پاسخگویی به سوالات ۳۰ دقیقه از زمان شروع خواهد بود و هر همکار شرکت‌کننده در آزمون، تنها یک بار اجازۀ شرکت در آن را دارد.

این آزمون شامل ۲۰ پرسش چهارگزینه‌ای است و برای همکارانی که در این آزمون موفق به کسب حداقل نمره ۶۰ شوند، فارغ از روند ارزشیابی، گواهینامه‌ای به ارزش ۸ ساعت آموزشی صادر خواهد شد.

این آزمون، برای همۀ کتابداران شاغل در کتابخانه‌های عمومی نهادی اعم از مسئول یا کتابدار، فارغ از نوع استخدامی آنان، ‌اجباری بوده و همکاران موظف به شرکت در ارزشیابی هستند. رؤسای ادارات و کارشناسان ستاد، نیروهای خدماتی، کارشناسان و رؤسای شهرستان الزامی به مشارکت در این آزمون ندارند.

منابع آزمون بر اساس بخشنامه شامل: ۱- مطالب و محتوای مندرج در شبکه اجتماعی کتابداران در نشانی اینستاگرام «libnetwork» و پیام‌رسان «بله»؛ ۲- مطالب و اطلاعات منتشرشده در پرتال نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور؛ ۳- ویرایش‌های جدید دستورالعمل‌های اداره کتابخانه‌های عمومی در نشانی wikilib.blog.ir و ۴- اطلاعات کتابشناسی است.

گفتنی است در خصوص ویرایش‌های جدید دستورالعمل‌های اداره کتابخانه‌های عمومی، صرفاً دستورالعمل‌هایی که در بخش «تائید و ابلاغ» منتشرشده است، ملاک خواهد بود.