کد خبر: 42709
تاریخ انتشار: یکشنبه, 02 آذر 1399 - 11:34

داخلی

»

کتابخانه‌های عمومی

نخستین «پیشخوان خدمات کتابخانه ای» کشور راه‌اندازی شد

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی چهارمحال و بختیاری
نخستین «پیشخوان خدمات کتابخانه ای» کشور با حضور دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور به صورت برخط در مناطق حاشیه شهر لردگان در چهارمحال و بختیاری راه اندازی شد.
نخستین «پیشخوان خدمات کتابخانه ای» کشور راه‌اندازی شد

به گزارش لیزنا، همزمان با فرا رسیدن هفته کتاب طرح «پیشخوان خدمات کتابخانه ای مهر» در شهرک فجر برآفتاب لردگان به عنوان شعبه ای از کتابخانه شهید مطهری این شهر با حضور  علیرضا مختارپور دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور به صورت برخط ، ملک محمد قربانپور فرماندار لردگان، فرهاد خلیل مقدم مدیرکل کتابخانه های عمومی چهارمحال و بختیاری و تعدادی از مسئولین محلی افتتاح شد.

فرهاد خلیل مقدم، مدیر کل کتابخانه های عمومی چهارمحال و بختیاری در این خصوص اظهار داشت: پیشخوان خدمات کتابخانه ای مهر لردگان شعبه ای از کتابخانه شهید مطهری شهرستان لردگان است که توسط این کتابخانه پشتیبانی می شود و این طرح برای اولین‌بار در کشور و در استان چهارمحال و بختیاری انجام شده است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی چهارمحال و بختیاری هدف از اجرای این طرح را ارائه خدمات به مردم مناطق حاشیه شهرها، دسترسی آسان همه اقشار به کتاب و کاهش آسیب های اجتماعی عنوان کرد.

وی تصریح کرد: رسیدگی به مناطق کم برخوردار و آسیب پذیر از اولویت های این اداره کل در راستای برقراری عدالت فرهنگی است و تلاش خواهیم کرد  با رایزنی های لازم و همکاری اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زمینه ایجاد واحدهای سیار مجهز در قالب کانکس کتاب را در سایر نقاط هدف فراهم آوریم.