کد خبر: 43152
تاریخ انتشار: سه شنبه, 07 بهمن 1399 - 12:58

داخلی

»

کتابخانه‌های عمومی

در راستای مسئولیت‌های اجتماعی کتابخانه‌های عمومی؛

اجرای طرح «سفیران کتاب» در بخش قطور خوی آغاز شد

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی آذربایجان غربی
در راستای مسئولیت‌های اجتماعی کتابخانه‌های عمومی و با هدف تسهیل دسترسی به خدمات کتابخانه‌ای در مناطق محروم، اجرای طرح سفیران کتاب در بخش قطور خوی آغاز شد.
اجرای طرح «سفیران کتاب» در بخش قطور خوی آغاز شد

به گزارش لیزنا، اجرای طرح سفیران کتاب با هدف دسترسی آسان به منابع کتابخانه‌ای و ترویج کتابخوانی در جامعه عشایری در بخش قطورخوی آغاز شد.

هادی درستی،  رئیس اداره  کتابخانه‌های عمومی شهرستان خوی اظهار داشت:  در قالب این طرح، جواد باطنی، فرمانده حوزه مقاومت بسیج بخش قطور به عنوان سفیر کتاب، کتب درخواستی مردم این بخش را از کتابخانه‌های عمومی سطح شهرستان به دست آنها می‌رساند.

وی هدف از اجرای این برنامه را تسهیل دسترسی به منابع کتابخانه‌ای در مناطق عشایری و دور دست خوی اشاره کرد و اظهار داشت: تاکنون ۴۰ نفر  از طریق سفیر مستقر در این منطقه عضو کتابخانه‌های عمومی شده‌اند و منابع درخواستی -به ازای هرنفر پنج کتاب- را در دوره ۱۴ روزه به دستشان می رساند و آنها پس از مطالعه کتب دیگر را درخواست می کنند.

وی افزود:  این طرح فرهنگی به زودی در شهرهای ایواوغلی و فیرورق این شهرستان نیز اجرا خواهد شد.

درستی، استمرار و امکان انتخاب کتاب را از ویژگی‌های این طرح برشمرد و بیان داشت: امکان جست‌ و جوی کتاب مورد نیاز در این طرح بر اساس منابع کتابخانه‌ها از طریق اینترنت و گوشی تلفن همراه امکان پذیر بوده و شهروندان کتب مورد نظر خود را  از طریق سفیر دریافت می‌کنند.

وی همچنین درباره چگونگی عضویت در این طرح اظهار کرد: همه افراد بدون محدودیت سنی با صدور کارت عضویت  از مزیت‌های طرح سفیر کتاب بهره‌مند می‌شوند و خدمات نیز به‌ صورت رایگان به اعضا ارائه می‌گردد.

وی گفت: عملکرد این طرح در سال ۱۳۹۹ بررسی می‌شود و فعالان طرح سفیران کتاب نیز در مراسم  هفته کتاب سال آینده تقدیر خواهند شد.

رئیس اداره  کتابخانه‌های عمومی شهرستان خوی با بیان اینکه رشد و توسعه هر ملتی نسبتی مستقیم با میزان کتاب و کتابخوانی دارد افزود: تمدن‌سازی با ایجاد تسهیلات برای کتابخوانی فراهم می‌شود و در سال‌های اخیر  با وجود رشد روز افزون رسانه‌های گوناگون، هیچ رسانه‌ای جای کتاب را نگرفته است.

شایان ذکر است شهرستان خوی دارای ۹ باب کتابخانه عمومی در سطح شهر و شهرهای حومه است.