کد خبر: 43370
تاریخ انتشار: سه شنبه, 12 اسفند 1399 - 07:00

داخلی

»

کتابخانه‌های عمومی

کتابخانه عمومی «سردار دل‌ها» افتتاح شد

منبع : پایگاه اطلاع رسانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور
کتابخانه عمومی سردار دل ها در شهر وحدت‌آباد شهرستان فریدون‌شهر در مراسمی با حضور معاون سیاسی، اجتماعی، امنیتی استاندار اصفهان و سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی اصفهان افتتاح شد.
کتابخانه عمومی «سردار دل‌ها» افتتاح شد

به گزارش لیزنا، آیین افتتاح کتابخانه عمومی سردار دل ها در شهر وحدت‌آباد شهرستان فریدون‌شهر با حضور حیدر قاسمی، معاون سیاسی، اجتماعی، امنیتی استاندار اصفهان؛ رضا صفری، فرماندار شهرستان؛ علی اصغر رفیعی‌نژاد، مدیرکل دفتر سیاسی انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری؛ سید هاشم حسینی، شهردار فریدون‌شهر؛ حمیدرضا شریعتی‌نیا، شهردار برف‌انبار؛ امیر هلاکویی، سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان و غلامرضا جعفری، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان فریدون‌شهر برگزار شد.

حیدر قاسمی، معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار اصفهان ضمن تقدیر از راه اندازی این کتابخانه، اظهار کرد: اهمیت فرهنگ بر هیچ کس پوشیده نیست و برای پیشرفت در کشور توسعه فرهنگی از اهمیت بالایی برخوردار است. انقلاب اسلامی، انقلابی کاملا فرهنگی و مبتنی بر اعتقادات است. امیدواریم با رهنمودهای مقام معظم رهبری پرچم این انقلاب به دست حضرت امام زمان (عج) برسد.

وی تصریح کرد: سالم‌ترین فعالیت برای هر انسانی کتابخوانی است و کتاب بهترین وسیله برای رشد فرد به شمار می آید؛ بنابراین لازم است که شهروندان از ظرفیت ایجاد شده در حوزه فرهنگی نهایت استفاده را ببرند و به منظور تقویت منابع کتابخانه تازه تاسیس در طرح اهدای کتاب حضور چشمگیری داشته باشند.

در ادامه این مراسم امیر هلاکویی، سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان ضمن تقدیر از دست اندرکاران راه اندازی و افتتاح این کتابخانه در شهرستان، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین شاخص‌هایی که توسعه پایدار با آن سنجیده می شود، موضوعات فرهنگی و در ذیل آن توجه به کتاب و کتابخوانی است.

وی تصریح کرد: در رویکرد نوین نهاد کتابخانه‌های عمومی، کتابخانه‌ها از شکل سنتی خارج شده و به یک پایگاه فرهنگی و اجتماعی و محلی برای تبادل فکر و دانش تبدیل شده اند.

هلاکویی با بیان اینکه کتابخانه سردار دل ها با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال راه‌اندازی شده است، تصریح کرد: این کتابخانه با بیش از ۱۰ هزار نسخه کتاب تجهیز شده و آماده خدمت رسانی است.

غلامرضا جعفری، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان فریدون شهر گفت: سومین کتابخانه نهادی شهرستان فریدون‌شهر با زیربنای ۶۰۰ مترمربع در دو طبقه، دارای بخش های مخزن، امانت، سالن مطالعه مجزا، نمازخانه و بخش کودک راه‌اندازی شده است.