کد خبر: 43550
تاریخ انتشار: شنبه, 21 فروردين 1400 - 11:17

داخلی

»

کتابخانه‌های عمومی

تکمیل ساختمان کتابخانه مرکزی خرم آباد در نیمه نخست سال جاری

منبع : پایگاه اطلاع رسانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور
استاندار لرستان در دیدار با مدیرکل کتابخانه های عمومی این استان از تکمیل ساختمان کتابخانه مرکزی در نیمه نخست سال جاری خبر داد.
تکمیل ساختمان کتابخانه مرکزی خرم آباد در نیمه نخست سال جاری

به گزارش لیزنا، فرشته طهماسبی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان با هدف تسریع در تکمیل کتابخانه مرکزی با سید موسی خادمی، استاندار لرستان دیدار و گفتگو کرد. در این دیدار استاندار لرستان گفت: کتاب، حافظه بشر در طول تاریخ است و بهترین، کاراترین و ساده ترین ابزار انتقال تجارب و دانش محسوب می شود. توسعه و رشد بشریت با اختراع این ابزار آغاز شد؛ بنابراین کتاب، رابطه نزدیکی با توسعه یافتگی دارد؛ کشوری که مردمی کتابخوان دارد و بیشتر در حوزه علم کار می کند، از توسعه یافتگی، رفاه و پیشرفت بیشتری برخوردار خواهد بود.

سید موسی خادمی ادامه داد: موفقیت در ترویج کتابخوانی مستلزم انجام اقداماتی است. گام نخست، انجام فعالیت های فرهنگی و مأنوس کردن مردم با کتابخوانی است که همتی جمعی می طلبد و همه باید در این حوزه مشارکت کنند. گام دوم، تسهیلگری در دسترسی به امکانات کتابخوانی و ارزان کردن کتاب برای عموم، که دولت عهده دار آن است. خوشبختانه در سال های اخیر با اقدامات ارزشمندی که در حوزه مدیریت کتابخانه ها در سطح کشور و همچنین در استان لرستان انجام شده، فضای کتابخانه ای، تجهیزات و امکانات لازم به نحو مطلوبی رشد کرده و تا سطح روستاها نیز تسری یافته است. البته باید این کار را با جدیت، توان و توجه بیشتر ادامه دهیم.

رئیس انجمن کتابخانه های عمومی استان لرستان تصریح کرد: تکمیل و راه اندازی کتابخانه مرکزی به عنوان یکی از بزرگ ترین پروژه های فرهنگی استان ضرورت داشته و بر این اساس و طبق برنامه ریزی های صورت گرفته، ساختمان کتابخانه مرکزی در نیمه نخست سال جاری تکمیل خواهد شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی در این دیدار ضمن تشریح وضعیت کتابخانه های عمومی استان لرستان، از برنامه های پیش بینی شده سال جاری و فعالیت‌های انجام شده در سال ۱۳۹۹ گزارشی ارائه داد.

فرشته طهماسبی در ادامه کمبود فضای مطالعه را یکی از مشکلات و موانع موجود در مسیر گسترش فرهنگ مطالعه دانست و گفت: در حال حاضر ۱۳ پروژه کتابخانه ای در حال ساخت در استان وجود دارد که تکمیل آن ها یکی از خواسته های به حق مردم است.

وی افزود: در سال های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ چندین باب کتابخانه عمومی استاندارد در سطح شهرستان های استان به بهره برداری رسیده که امید است با تکمیل کتابخانه مرکزی، بخش قابل توجهی از فاصله سرانه فضای مطالعه استان با سرانه استاندارد کاهش یابد.

گفتنی است، در این دیدار، استاندار لرستان طی تماس تلفنی با معاون عمرانی استانداری و مدیرکل راه و شهرسازی استان به عنوان مجری پروژه کتابخانه مرکزی، دستورات لازم را صادر کرد.