کد خبر: 43720
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 22 ارديبهشت 1400 - 14:40

داخلی

»

کتابخانه‌های عمومی

برنامه های مجازی کتابخانه فاطمه‌ها یکی از شناخته شده ترین کتابخانه‌های روستایی ایران

منبع : لیزنا
کتابخانه فاطمه‌ها به واسطه ی ایده‌های ناب ترویج کتابخوانی و همچنین نحوه ی راه‌اندازی و شکل‌گیری آن یکی از شناخته‌شده‌ترین کتابخانه‌های روستایی ایران است.
برنامه های مجازی کتابخانه فاطمه‌ها یکی از شناخته شده ترین کتابخانه‌های روستایی ایران

به گزارش لیزنا، این کتابخانه که از ۱۱ سال پیش در یک مغازه متروکه ی روستای دهکهان توسط معلمی جوان راه اندازی شد به صورت کاملا خودجوش و مستقل به کار خود ادامه می دهد. علاوه بر ترویج کتاب و خواندن، آموزش غیر رسمی در این کتابخانه جایگاه ویژه ای دارد.

با اینکه همه گیری ویروس کرونا فعالیت های حضوریِ کتابخانه ی فاطمه ها در روستای دهکهان را خیلی کمرنگ کرده، اما به لطف فضای مجازی، ضیافت فرهنگی و آموزشی این کتابخانه همچنان برای تمام اعضای حضوری و مجازی برپا بوده و هست.

این برنامه ها در پلتفرم اسکایپ و زوم برگزار می شود و بعضا بچه هایی که دسترشی به گوشی هوشمند و محیط آنلاین ندارند، با رعایت فاصله اجتماعی دورهم جمع می‌شوند و از فرصت های آموزشی که رایگان برایشان فراهم شده، بهره مند می شوند.

 دوره های فلسفه برای کودکان، آموزش زبان انگلیسی، نشست های کتابخوانی با موضوع های مختلف، جلسات مشاوره عمومی و خصوصی؛ کارگاه آنلاین آموزش خیاطی و جلسات نقد فیلم از جمله فعالیت هایی هستند که به صورت آنلاین در این کتابخانه در حال اجراست.

تسهیلگران و مدرسان این دوره ها همگی به صورت داوطلبانه در پروژه های آموزشیِ دورانِ کرونا با کتابخانه فاطمه ها همکاری می کنند.

علاقه مندان از طریق لینک می توانند در گروه واتس اپ کتابخانه فاطمه ها عضو شوند و در فعالیت های مجازی کتابخانه شرکت کنند.