کد خبر: 43777
تاریخ انتشار: یکشنبه, 02 خرداد 1400 - 08:48

داخلی

»

کتابخانه‌های عمومی

برگزاری جشنواره قصه گویی «پاچا» در لرستان

منبع : پایگاه اطلاع رسانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور
به مناسبت ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) و روز دختر، جشنواره قصه گویی «پاچا» در دو بخش ملی و استانی، توسط اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان لرستان به صورت مجازی برگزار می شود.
برگزاری جشنواره قصه گویی «پاچا» در لرستان

به گزارش لیزنا، به مناسبت ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) و روز دختر، جشنواره قصه گویی تحت عنوان «پاچا»، با هدف شناخت هر چه بیشتر سیره پاک کریمه اهل بیت(ع) و همچنین اهمیت بازیابی فرهنگ اصیل مردمان قوم لر، در دو بخش ملی و استانی  به صورت مجازی  برگزار می‌شود. 

شرکت در این جشنواره برای عموم دختران در دو گروه‌ سنی ۹ تا ۱۲ سال و ۱۳ تا ۱۸ امکان پذیر است. جشنواره در بخش ملی شامل قصه گویی به زبان لری، لکی و بختیاری و در بخش استانی قصه گویی با موضوع آزاد به زبان فارسی با اولویت مطالب آموزشی و تربیتی و بخش ویژه این جشنواره، قصه گویی با موضوع زندگی حضرت فاطمه معصومه(س) خواهد بود. مسابقه به صورت آنلاین از طریق سامانه مسابقات کتابخوانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور  به نشانی www.samakpl.ir  برگزار می شود.

زمان ثبت نام و شرکت در این مسابقه از ابتدای خرداد ماه ۱۴۰۰ آغاز شده و تا یک ماه ادامه خواهد داشت. در نهایت از نفرات اول تا سوم هر  بخش جشنواره با اهدای لوح تقدیر و هدیه نقدی تقدیر خواهد شد.  

نوآوری در شیوه اجرا، صدای رسا و استفاده از لحن کلام، فضاسازی مرتبط، رعایت پوشش و محتوای قصه منطبق بر شئونات اسلامی از شرایط شرکت در جشنواره بوده و آثار ارسالی می بایست با گوشی موبایل و به صورت افقی ضبط شده و حداکثر  مدت زمان و حجم آن به ترتیب ۵ دقیقه و ۵۰ مگابایت باشد. همچنین هر نفر می تواند در هر سه بخش رده سنی خود شرکت کند.

گفتنی است واژه «پاچا» در برخی از مناطق لر نشین به معنی قصه است.