کد خبر: 44044
تاریخ انتشار: شنبه, 19 تیر 1400 - 14:33

داخلی

»

کتابخانه‌های عمومی

افتتاح کتابخانه سلمان فارسی روستای بهمن آباد زیرکوه در استان خراسان جنوبی

منبع : پایگاه اطلاع رسانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور
کتابخانه عمومی سلمان فارسی روستای بهمن آباد شهرستان زیرکوه به عنوان هشتاد و یکمین کتابخانه عمومی استان خراسان جنوبی با حضور استاندار افتتاح شد.
افتتاح کتابخانه سلمان فارسی روستای بهمن آباد زیرکوه در استان خراسان جنوبی

به گزارش لیزنا، کتابخانه عمومی سلمان فارسی روستای بهمن آباد شهرستان زیرکوه به عنوان هشتاد و یکمین کتابخانه عمومی استان در مراسمی با حضور حمید ملانوری استاندار خراسان جنوبی؛ سلمان اسحاقی، نماینده مردم شهرستان های قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی؛ محمد حسین عربشاهی، فرماندار شهرستان زیرکوه؛ محمود حاجی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی، افتتاح شد.

در این مراسم ملانوری، استاندار خراسان جنوبی افتتاح این بنای فرهنگی را اقدامی موثر در راستای ترویج کتابخوانی دانست و گفت: با وجود ظهور فناوری های جدید در حوزه رسانه و فضای مجازی هنوز جایگزین مناسبی برای کتاب پیدا نشده است. امید است مردم روستا از سرمایه های مکتوب و مستندی که در کتابخانه گردآوری شده است بهره ببرند.

اسحاقی، نماینده مردم شهرستان های قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی ضمن تشریح اهمیت کتاب و کتابخوانی در جامعه، افتتاح کتابخانه عمومی در روستای بهمن آباد را نشانه توجه اداره کل کتابخانه های استان به آحاد افراد جامعه و گامی در جهت تحقق عدالت فرهنگی دانست و از مدیرکل کتابخانه های عمومی استان تقدیر کرد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان نیز در این مراسم ضمن تبیین جایگاه کتابخانه های عمومی به  ارائه گزارشی از وضعیت کتابخانه های عمومی در شهرستان زیرکوه و مشکلات و نواقص ساختمان این کتابخانه ها پرداخت. وی لزوم تخصیص اعتبار در کمیته برنامه ریزی شهرستان جهت تکمیل پروژه های در حال ساخت را یادآور شد.

گفتنی است، کتابخانه عمومی روستای بهمن آباد شهرستان زیرکوه با اعتباری قریب به ۹ میلیارد ریال به بهره برداری رسید؛ از این مبلغ ۶ میلیارد ریال توسط خیر و ۳ میلیارد ریال توسط اداره کل کتابخانه های استان جهت تجهیز هزینه شد. در پایان این مراسم از خیر مشارکت کننده در ساخت این بنا تقدیر an.