کد خبر: 46143
تاریخ انتشار: سه شنبه, 11 مرداد 1401 - 10:07

داخلی

»

کتابخانه‌های عمومی

فصلنامه «تحقیقات اطلاع‌رسانی و کتابخانه‌های عمومی» موفق به کسب رتبه الف وزارت علوم شد

منبع : لیزنا
فصلنامه «تحقیقات اطلاع‌رسانی و کتابخانه‌های عمومی» در جدیدترین ارزیابی و رتبه‌بندی «دفتر سیاستگذاری و برنامه‌ریزی امور پژوهشی و کمیسیون نشریات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری» موفق به ارتقا از رتبه «ب» و دریافت رتبه «الف» شد.
فصلنامه «تحقیقات اطلاع‌رسانی و کتابخانه‌های عمومی» موفق به کسب رتبه الف وزارت علوم شد

به گزارش لیزنا، در جدیدترین ارزیابی و رتبه‌بندی «دفتر سیاستگذاری و برنامه‌ریزی امور پژوهشی و کمیسیون نشریات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری» در سال ۱۴۰۱، فصلنامه «تحقیقات اطلاع‌رسانی و کتابخانه‌های عمومی» موفق به ارتقا از رتبه «ب» و دریافت رتبه «الف» شد.

همچنین سامانه نشریات علمی جهان اسلام(ISC) این فصلنامه را از جمله نشریات چارک اول محسوب می کند. این سامانه، نشریات را بر حسـب میزان اثرگذاری علمی و اسـتنادهای دریافتی، چارک‌بنــدی کرده و نشـریات چـارک اولQ۱)) موثرتریـن نشـریات کشـور به حساب می‌آیند.

فصلنامه تحقیقات اطلاع‌رسانی و کتابخانه‌های عمومی در سال ۱۳۸۸ از سوی کمیسیون بررسی نشریات علمی وزارت عتف موفق به اخذ درجه علمی- پژوهشی شد. این فصلنامه در مباحث عام رشته علم اطلاعات و دانش‌شناسی و موضوعات کتابخانه‌های عمومی و ترویج خواندن پذیرای مقالات پژوهشی اصیل نویسندگان و پژوهشگران است و چهار شماره در سال منتشر می‌شود. فصلنامه تحقیقات اطلاع‌رسانی و کتابخانه‌های عمومی،‌ نشریه‌ای علمی با دسترسی آزاد است. فایل تمام متن مقالات پژوهشی به صورت pdf در سایت نشریه قرار گرفته و مراجعه‌کنندگان می‌توانند به صورت رایگان آن ها را دانلود کنند. داوری مقالات در این فصلنامه از نوع داوری دوسو ناشناس (Double Blind) است.