کد خبر: 46667
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 02 آذر 1401 - 06:56

داخلی

»

کتابخانه‌های عمومی

کتابخانه عمومی امام حسین(ع) افتتاح شد

منبع : لیزنا
کتابخانه عمومی امام حسین(ع) زنجان با حضور استاندار و جمعی از مدیران مسئولان استانی افتتاح و به بهره‌داری رسید.
کتابخانه عمومی امام حسین(ع) افتتاح شد

به گزارش لیزنا، کتابخانه عمومی امام حسین(ع) زنجان، با حضور «محسن افشارچی»، استاندار زنجان ورئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی استان، «محمد رضاخانی» مدیرکل کتابخانه عمومی استان، «علی اسماعیلی»، مدیرکل آموزش و پرورش استان، «جواد بازرگان»، مدیرکل ورزش و جوانان استان، «روح‌الله صالحی»، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان، «اصغر اسماعیلی» سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان، «مجید ناصحی مقدم» رئیس شورای اسلامی شهر زنجان و جمعی دیگر از مسئولان استانی افتتاح و به بهره‌داری رسید.

رضاخانی، مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان در این آیین، با اشاره به اینکه این پروژه در سال ۹۶، کلنگ‌زنی شد، گفت: کتابخانه امام حسین(ع) با زیربنای ۶۶۰ مترمربع و اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال احداث شد و بیش از ۱۷ میلیارد نیز برای تجهیز و تأمین کتاب آن اختصاص یافت.

وی ادامه داد: در این کتابخانه دو سالن مطالعه خواهران و برادران به تعداد ۱۰۰ صندلی و بخش‌هایی نظیر بخش کودک، بخش نوجوان، اتاق مطالعه گروهی، اتاق مشاوره، خدمات مبتنی بر وب، سالن اجتماعات و کلاس آموزشی پیش‌بینی شده است.

رضاخانی با بیان اینکه تلاش می کنیم، این کتابخانه به یکی بهترین کتابخانه‌های محلی تبدیل شود، اظهار داشت: با همکاری شهرداری همت می کنیم تا با برنامه‌ریزی جامع خدمات فرهنگی در کتابخانه‌ها تدوین و انجام گیرد.

وی گفت: در زمان حاضر کتابخانه‌های مرکزی که در دیگر استان‌ها احداث می‌شوند بیش از ۴۰ نوع خدمت به مخاطبان ارائه می‌شود که امیدواریم با نگاه استانی، توجه ویژه‌ای به کتابخانه مرکزی شهر زنجان صورت گیرد.

در ادامه «اصغر اسماعیلی»، سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان نیز با اشاره به اینکه این اداره کل در پروژه‌های متعدد عمرانی فعال است، گفت: نوع نگاهی که به تجهیز این کتابخانه وجود دارد، ارزشمند محسوب است.

اسماعیلی افزود: این پروژه در هزار مترمربع مساحت و در دو طبقه احداث شده است که کلنگ زنی آن در سال ۹۶ رخ داد اما به علت عدم تخصیص اعتبار مشکلاتی داشت که پس از مدتی روند بهتری به خود گرفت.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه ظرفیتهایی که در بخش بازآفرینی راه و شهرسازی وجود دارد یک کار ترکیبی است، اظهار داشت: از این ظرفیتها می‌توان به ویژه در محلات استفاده و چنین مکان‌هایی را با کاربری‌های مختلف ایجاد کرد.

وی گفت: پروژه‌های بزرگتر به دلیل محدودیت در منابع در زمان طولانی‌تری به بهره‌برداری می‌رسند، این در حالی است که تمرکز بر پروژه‌های کوچک ایده مناسبی می‌تواند باشد.