کد خبر: 47402
تاریخ انتشار: سه شنبه, 09 خرداد 1402 - 10:07

داخلی

»

کتابخانه‌های عمومی

مدیرکل تأمین منابع کتابخانه‌های عمومی کشور منصوب شد

منبع : نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور
مهدی رمضانی دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با صدور حکمی حامد عبدوس را به عنوان «مدیرکل تأمین منابع کتابخانه ها» منصوب کرد.
مدیرکل تأمین منابع کتابخانه‌های عمومی کشور منصوب شد

به گزارش لیزنا، مهدی رمضانی دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور با صدور حکمی حامد عبدوس را به عنوان «مدیرکل تأمین منابع کتابخانه ها» منصوب کرد . متن حکم دبیرکل نهاد به این شرح است:

جناب آقای حامد عبدوس

با آگاهی از تعهد، توانمندی و شناخت و انس سزاوارتان با کتاب و کتابخوانی، به پیشنهاد معاون محترم توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی، جناب‌عالی را به سمت «مدیرکل تأمین منابع کتابخانه‌ها» منصوب می‌کنم.

نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، در قامت فراگیرترین سازمان فرهنگیِ کتاب‌محور، توجه به آگاهی‌بخشیِ اصیل به مخاطبانش را فریضه فرهنگی خود می‌داند. تحقق این وظیفه دلپذیر، مستلزم در نظرداشتن سنجه‌هایی چون «سلامت فکری و معنوی»، «توسعه و تعمیق فضای کتابخوانی»، «کتاب بسان خوراک معنوی»، «هم‌افزاییِ فکری و تجربی و ذوقی و هنری»، «حساسیت و جدیت بخش نظارت بر کتاب» و تشویق به کتابخوانی «در چارچوب اصالت‌ها، ارزش‌ها و پایه‌های مورد قبول» است که همگی بسترساز «سنت کتابخوانی» در نظام اسلامی بوده و در سخنان حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب اسلامی نیز جلوه‌گر است. در انجام این مهم، بر توجه روزآمد، دقیق و پیوسته شما به محورهای زیر تأکید و تحقق آنها را، در سایه تدبیر و همت شما و همکاران‎تان، انتظار دارم:

ـ رشد و توسعه کمّی و کیفی مجموعه‌سازی کتابخانه‌های عمومی؛
ـ اداره امور مربوط به فراهم‌آوری و توزیع مواد کتابخانه‌ای؛
ـ برقراری ارتباط سازنده با ناشران و مراکز پژوهشی در حوزه کاری به منظور تأثیرگذاری در سلیقه مخاطب و بازار نشر؛
ـ نظارت بر عملکرد ارزیابان کتاب در گروه‌های تخصصی مختلف ‌به منظور انتخاب بهترین منابع کتابخانه‌ای؛
ـ مدیریت بهینه اعتبارات در اختیار با توجه به نیاز کتابخانه‌ها، رعایت اولویت‌ها، مصوبات کارگروه‌های انتخاب منابع، خرید منابع استانی و اجرای طرح‌های دوره‌ای مانند «انتخاب کتاب با نظر کتابدار»؛
ـ توجه به تأمین منابع متناسب با نیاز گروه‌های خاص (نابینایان و ناشنوایان)، کودکان و نوجوانان و اقوام؛
ـ مدیریت انتخاب، سفارش، خرید و پشتیبانی اسباب‌بازی، منابع چندرسانه‌ای و دیجیتال؛
ـ برقراری ارتباط مؤثر با معاونت‌های مطبوعاتی و فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای تعامل بهتر و افزون‌تر با کارگزاران کتاب، مسئولان نشریات ادواری و مواد غیرچاپی؛
ـ نظارت بر مراحل سفارش نشریات با توجه به درخواست‌ها و بر حسب اصول مجموعه‌سازی و توزیع بهنگام آنها؛
ـ ذخیره کتاب در موضوعات گوناگون به منظور تعیین سهمیه اولیه کتابخانه‌های تازه‌تأسیس؛
ـ تأمین سامانه‌های ایمنی، حفاظتی و نظارت بر طبقه‌بندی مناسب منابع در انبار کتاب؛
ـ  رصد دقیق و نظام‌مند حوزه نشر و تولید خروجی مناسب از این رصد به منظور بهره‌برداری در سطوح مختلف نهاد.

توفیق شما را در خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی در ظلّ توجهات حضرت ولی‌عصر(عج) از خداوند منّان خواستارم.

مهدی رمضانی
دبیرکل

 

گفتنی است، حامد عبدوس متولد ۱۳۶۲ دارای مدرک کارشناسی‌ارشد معارف اسلامی و علوم سیاسی است و از جمله سوابق وی می‌توان به مشاور معاون سیمای سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، مدیر واحد ابلاغ و تطبیق کتاب دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، عضو شورای کتاب سازمان صدا و سیما، مدیر طرح و برنامه شبکه نسیم، مدیر گروه اسناد و خاطرات معاونت پژوهشی مرکز اسناد انقلاب اسلامی، روزنامه‌نگاری، تألیف و ترجمه کتاب اشاره کرد.