کد خبر: 47624
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 25 مرداد 1402 - 20:58

داخلی

»

کتابخانه‌های عمومی

برگزاری جلسه کارگروه تخصصی شورای فرهنگ عمومی در خصوص اصلاح سند نهضت مطالعه مفید

منبع : نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور
جلسه کارگروه تخصصی شورای فرهنگ عمومی با هدف بررسی چارچوب های توسعه کمی و کیفی فرهنگ خواندن در سند نهضت مطالعه مفید با حضور مهدی رمضانی دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور برگزار شد.
برگزاری جلسه کارگروه تخصصی شورای فرهنگ عمومی در خصوص اصلاح سند نهضت مطالعه مفید

به گزارش لیزنا، در ادامه هشتصد و سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی، جلسه ای با حضور اعضاء کارگروه تخصصی با موضوع بررسی اصلاح سند نهضت مطالعه مفید در چارچوب توسعه کمی و کیفی فرهنگ خواندن با حضور مهدی رمضانی دبیرکل، سیدباقر میرعبداللهی، معاون برنامه ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات و محمدرضا هراتی، معاون توسعه کتابخانه ها و ترویج کتابخوانی برگزار شد.

در این نشست مقرر شد نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به عنوان متولی، سند اصلاح شده را آماده کند. بر این اساس پس از بازنگری سند توسط نهاد و رؤیت اعضای شورای فرهنگ عمومی، سند ملی ترویج خواندن برای تصویب، به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال خواهد شد.

گفتنی است نهاد کتابخانه های عمومی کشور ضمن تدوین سندی با عنوان «سند ملی ترویج خواندن» و تصویب کلیات آن در شورای فرهنگ عمومی خواستار جایگزینی آن با «سند نهضت مطالعه مفید» و «سند ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی» است که طی برگزاری جلسات مختلف این سند مورد مطالعه و بررسی قرار گرفته است تا پس از طی مراحل قانونی و تصویب آن در شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان سند بالادستی ترویج فرهنگ خواندن در برنامه هفتم توسعه مورد استفاده قرار گیرد.