کد خبر: 48313
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 04 بهمن 1402 - 07:49

داخلی

»

کتابخانه‌های عمومی

برگزاری جشنواره فرهنگی به مناسبت ولادت امیر المومنین (ع) در کتابخانه و موزه ملی ملک

منبع : کتابخانه و موزه ملی ملک
به مناسبت ولادت امیرالمومنین علی (ع) جشنواره یک روزه فرهنگی به میزبانی کتابخانه و موزه ملی ملک برگزار می‌شود.
برگزاری جشنواره فرهنگی به مناسبت ولادت امیر المومنین (ع) در کتابخانه و موزه ملی ملک

به گزارش لیزنا، هم‌زمان با آیین وقف‌نامه‌ای گرامی‌داشت فرخنده میلاد امام علی علیه‌السلام، موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک، موقوفه آستان قدس رضوی، روز چهارشنبه ۴ بهمن شاهد برگزاری چند رویداد فرهنگی خواهد بود.
یکی از این رویدادها برگزاری کارگاهی با عنوان «آشنایی با طراحی فرم در خطوط توقیع و رقاع» با تدریس استاد ناصر طاووسی است که از ساعت ۱۰ تا ۱۳ در محل موسسه کتابخانه و موزه ملک برگزار می‌شود.
دومین کارگاه با تدریس استاد سعید نقاشیان و با حضور شش تن از شاگردان ایشان برگزار می‌ شود که به نقاشی‌خط اختصاص خواهد داشت. در این دوره آموزشی هنرجویان با موضوع هنر نقاشی‌خط و شیوه‌های گوناگون این هنر و فرآیند اجرایی آن آشنا می‌شوند. این کارگاه هم از ساعت ۱۰ تا ۱۳ در محل موسسه کتابخانه و موزه ملک میزبان علاقمندان است.
سومین رویداد فرهنگی با برپایی نمایشگاهی شامل بیش از ۳۰ قطعه خوشنویسی و هشت مجموعه مرقع هنری با نام «خط امان» از آثار بهترین خوشنویسان ایرانی از دوره‌های گوناگون تاریخی در کتابخانه و موزه ملی ملک ادامه می‌یابد. در این نمایشگاه، گوشه‌هایی از اثر ارادت هنرمندان به ساحت امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام و خاندان عصمت و طهارت تجلی یافته است. نمایشگاه «خط امان»، حاصل همکاری و عرضه آثار موجود در دو گنجینه «کتابخانه و موزه ملی ملک» و هم‌چنین «موزه خط و کتابت کیاکاظمی» است. درهای این نمایشگاه تا پایان فروردین سال ۱۴۰۳ خورشیدی روی علاقه‌مندان هنرهای ایرانی و به‌ویژه هنر خوشنویسی و نیز ارادتمندان حضرت امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام و خاندان عصمت و طهارت باز خواهد بود.
در ادامه جشنواره یک روزه فرهنگی هم میرزامرشدعلی به همراه مرشدنادی در فضای موزه نقالی خواهند کرد. هم‌چنین یک گروه موسیقی سنتی به اجرای برنامه‌های متنوع خواهند پرداخت.
دلباختگان امیرالمومنین (ع) و دلسوزان فرهنگ می‌توانند برای حضور در این جشنواره فرهنگی و هنری روز چهارشنبه ۴ بهمن به موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک واقع در خیابان امام خمینی، سردر باغ ملی، خیابان ملل متحد (میدان مشق) مراجعه کنند