کد خبر: 44943
تاریخ انتشار: یکشنبه, 05 دی 1400 - 14:30

داخلی

»

گزارش

مراسم معارفه سرپرست معاونت برنامه ریزی نهاد کتابخانه‌های عمومی برگزار شد

منبع : لیزنا
مهدی رمضانی در مراسم تکریم معاون سابق و معارفه سرپرست معاونت برنامه ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات گفت: در چند روز گذشته در جلساتی که با همکارانم در نهاد داشتم این موضوع مورد تاکید قرار گرفته است که اساس ما در این دوره و این مقطع، کار است؛ کار توأم با آرامش و همراهی و صمیمت.
مراسم معارفه سرپرست معاونت برنامه ریزی نهاد کتابخانه‌های عمومی برگزار شد

به گزارش لیزنا، مراسم تکریم معاون سابق و معارفه سرپرست معاونت برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات با حضور مهدی رمضانی، سرپرست نهاد، امین متولیان معاون سابق برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات، سیدباقر میرعبداللهی مدیرکل تأمین منابع و سرپرست معاونت برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات، محمد احمدوند سرپرست معاونت اداری و مالی، هادی امیری مدیرکل امور عمرانی، هادی آشتیانی مدیرکل ترویج کتابخوانی و امور فرهنگی، اصغر گودرزی مدیرکل توسعه کتابخانه‌ها و مشارکت‌ها، لیلی هاشمی مدیرکل فناوری اطلاعات، سجاد محمدیان مدیرکل پژوهش و آموزش، سیامک محبوب مدیرکل برنامه‌ریزی، عباس نعمتی مدیر هسته گزینش و سجاد عمرانی مدیر دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات بعد از ظهر روز گذشته ۴ دی ماه ۱۴۰۰ برگزار شد. 

مهدی رمضانی در ابتدای این نشست با تقدیر از فعالیت‌های امین متولیان گفت: هیچ گاه تصور نمی‌کردم که در مراسم تودیع و معارفه برادر و دوست دیرینم در چنین جایگاهی باشم. 
وی با اشاره به اینکه برخی افراد از جایگاه اعتبار می‌گیرند و برخی به جایگاه اعتبار می‌دهند تصریح کرد: قطعا دکتر متولیان از افرادی است که در هر جایگاهی که هست به آن اعتبار می‌بخشد. فرهیختگی، سواد، کسوت و تواضع‌شان این موضوع را تأیید می‌کند. 
سرپرست نهاد افزود: او جزو اولین نفراتی بود که در دوره گذشته نهاد درسال ۱۳۹۳ به تیم مدیریت آقای مختارپور اضافه شد و در طول سال‌های فعالیتش به عقیده من به نوعی مؤسس اتفاقاتی بود که موجب ایجاد برخی تعاریف شد که نتایجش را می‌بینیم و خواهیم دید. 
رمضانی تأکید کرد: در جمع فضای فرهنگی عموما بر سر خبره بودن دکتر متولیان در موضوعات فرهنگی، اظهار نظرات کارشناسی‌اش و فهم عمیقش از موضوعات تفاهم وجود دارد. همچنین سابقه مهندسی، ذهن منظم و ساختارمند او در حوزه فرهنگ بسیار پیش‌برنده و تاثیرگذار است. به همین دلیل تودیع ایشان از این جایگاه برای ما بسیار دشوار است. 
سرپرست نهاد در ادامه با اشاره به اینکه خوشبختانه با همراهی و نگاه مدبرانه علیرضا مختارپور دبیرکل سابق نهاد، مدیریتی منسجم در نهاد شکل گرفته است، گفت: در ۴-۵ سال گذشته اکثر دوستانی که خارج از نهاد تیم مدیریتی نهاد را دیده‌اند بر این نکته تأکید دارند که مدیران نهاد، همراه، همفکر و با انسجام در پیشبرد امور فعالیت می‌کنند. واقعیت این است که حجم کاری که در نهاد شده است درس‌آموز و ماندگار است و در کمتر دستگاهی می‌توان نمونه آن را شاهد بود. 

رمضانی افزود: توفیق آشنایی با دکتر میرعبداللهی و توانایی‌ها و علم او را نیز پیش از نهاد داشتم. در چند روز گذشته در جلساتی که با همکارانم در نهاد داشتم این موضوع مورد تاکید قرار گرفته است که اساس ما در این دوره و این مقطع، کار است؛ کار توأم با آرامش و همراهی و صمیمت. کارهایی که دکتر متولیان با فکر و اندیشه طراحی کردند با همان قوت ادامه خواهد داشت. مسلما از مشورت‌ها، همراهی‌ها و نکاتش استفاده خواهیم کرد و امیدوارم از این پس نیز در هر مسئولیت و جایگاهی که منصوب می‌شود منشأ اثر باشد. 

در ادامه این مراسم امین متولیان گفت: در دوران فعالیتم در نهاد تلاشم کردیم سرمایه همکارانمان در نهاد را در حد بضاعت حفظ  کنیم. در جمع دوستانم بارها گفته‌ام که از انتصاب آقای رمضانی به سرپرستی نهاد بسیار خوشحالم و برایشان آرزوی توفیق می‌کنم. 

وی افزود: با توجه به زمینه‌های قانونی و علمی که توسط همکارانم در معاونت فراهم شده است مسلما با حضور آقای میرعبداللهی که مزین به علم و سابقه و درایت است این حوزه به سامان‌تر پیش خواهد رفت. 

همچین در این مراسم سیدباقر میرعبداللهی نیز در سخنانی با تشکر از لطف و اعتماد سرپرست نهاد برای تصدی این مسئولیت گفت: با توجه به شناختی که در این چندساله از همکاری مشترک با همکاران معاونت برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات داشتیم، کار بسیار سهل و آسان خواهد بود و مسلما از فضایی که در معاونت ایجاد شده است به عنوان فرصتی برای خدمت استفاده خواهم کرد.

در پایان نشست لوح تقدیر مهدی رمضانی سرپرست نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به امین متولیان تقدیم شد. در متن این لوح آمده است:
بسمه تعالی
برادر فرهیخته و ارجمندم جناب آقای دکتر امین متولیان
با سلام و احترام
اینک که، پس از سال‌ها انجام وظیفه متعهدانه در نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، بار خدمت در سرزمین دیگری افکنده‌اید، همراهی صمیمانه شما با نهاد کتابخانه‌ها را ارج می‌نهم و کوشش‌های ثمربخش‌تان در حوزه پژوهش، آموزش و فنّاوری اطلاعات برای ترویج کتاب و کتابخوانی را سپاس می‌گویم. تلاش‌ها و پیگیری‌های شما و همکاران‌تان در معاونت برنامه‌ریزی، پژوهش و فنّاوری اطلاعات، خاطره دلنواز حسن انجام وظیفه را به یادگار می‌گذارد.
برای شما از درگاه حضرت حق، توفیق، سلامتی و خرسندی می‌طلبم. بمنّه و کرمه.

همچین در این نشست حکم انتصاب سیدباقر میرعبداللهی به سرپرستی معاونت برنامه ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات به وی تقدیم شد.
در حکم مهدی رمضانی خطاب به سیدباقر میرعبداللهی آمده است:
برادر گرامی جناب آقای دکتر سیدباقر میرعبداللهی
با سلام
با عنایت به تعهد، شایستگی‌ها و پیشینه سزاوار جناب‌عالی و با سپاسگزاری از خدمات علمی و موثر برادر ارجمندم جناب آقای دکتر متولیان، به موجب این حکم، با حفظ سمت، به عنوان «سرپرست معاونت برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور» منصوب می‌شوید. 
امیدوارم در سایه عنایت الهی و بهره‌گیری از توانایی همه کارشناسان و مدیران آن معاونت و نیز همراهی معاونان و مدیران‌کل ستادی و استانی، در انجام شایسته وظایف و تحقق اهداف سازمانی پیروز و کامیاب باشید. بمنه و کرمه.

گفتنی است سید باقر میرعبداللهی سرپرست معاونت برنامه ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات، متولد ۱۳۴۸ در قم است. او دکترای فلسفه و کلام اسلامی و عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی است. از سوابق اجرایی وی می توان به مدیریت انتشارات مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما، دبیری سرویس اندیشه روزنامه همشهری، سردبیری ماهنامه فلسفی «خردنامه همشهری»، مشاور رئیس سازمان بازرسی کل کشور، مشاور رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، مشاور وزیر دادگستری و مدیرکلی تأمین منابع نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور اشاره کرد. همچنین در سوابق علمی وی ترجمه و تألیف چندین کتاب و مقالات متعدد علمی به چشم می خورد.