کد خبر: 42789
تاریخ انتشار: سه شنبه, 18 آذر 1399 - 07:23

داخلی

»

گفتگو

معیارهای بریتانیا برای جذب دانشجویان بین المللی

منبع : لیزنا
بریتانیا برای جذب دانشجویان بین المللی بیشتر معیارهای جدید چندگانه ای را مد نظر قرار داده است که از آن جمله می‌توان به «راه دانشجو» اشاره کرد.
معیارهای بریتانیا برای جذب دانشجویان بین المللی

به گزارش لیزنا، دکتر جعفر مهراد استاد دانشگاه شیراز و موسس ISC  گفت: بریتانیا برای جذب دانشجویان بین المللی بیشتر معیارهای جدید چندگانه ای را مد نظر قرار داده است که از آن جمله می‌توان به ««راه دانشجو» اشاره کرد. بر اساس این معیار دانشجو می تواند شش ماه قبل از شروع سال تحصیلی درخواست خود را برای صدور ویزا ارسال و آنگاه با فرصت های کافی که در اختیار دارد در صورت نیاز نسبت به تمدید ویزا نیز عمل کند.

وی گفت: در پاسخ به کوید-۱۹ بریتانیا جزو نخستین کشورهایی است که انعطاف در صدور و تمدید ویزای دانشجویی را در راس برنامه های خود قرار داده است. به علاوه، دانشجویان اجازه دارند کل سال تحصیلی ۲۱-۲۰۲۰ را از طریق آموزش های راه دور سپری کرده و ویزای دانشجویی منقضی شده را برای بازگشت به بریتانیا به آسانی و بدون پرداخت هزینه تمدید کنند.

استاد دانشگاه شیراز افزود: شاخص دیگری که این کشور در نظر دارد به عنوان سیاست جدید جهت جذب دانشجوی بیشتر پیاده سازی کند "راه فارغ التحصیلان" است.براساس این شاخص که از تابستان ۲۰۲۱ اجرایی خواهد شد به دانشجویان دوره دکتری واجد شرایط اجازه داده می شود دو یا سه سال بعد از فارغ التحصیلی در بریتانیا کار کرده و یا کار مورد نظر خود را با علاقه دنبال کنند.

وی گفت: بریتانیا برای کشور همسایه پاکستان و دانشجویان آن تسهیلات عجیبی را فراهم آورده است. بریتانیا پاکستانی های علاقه‌مند به تحصیل در دوره های آموزش عالی را تشویق می کند که این کشور را به عنوان مقصد نهایی خود انتخاب کنند. بریتانیا مایل است به دانشجویان بیشتری از پاکستان در دانشگاه های بزرگ و معتبر خود پذیرش دهد.

موسس ISC اظهار داشت: هم اکنون تعداد زیادی از دانشجویان پاکستانی در دانشگاه های این کشور تحصیل می کنند. تعداد این دانشجویان در سال گذشته بیش از ۵۰۰۰ نفر بود که با اعطای تسهیلات ویژه از نظر صدور ویزا این تعداد ۲۰ درصد نسبت به سال ۲۰۱۸ افزایش نشان می‌دهد. برای دانشجویان متقاضی به آسانی ویزای تحصیلی صادر می شود، طوری که در سال ۲۰۱۹ از کل درخواست های بعمل تقریبا ۹۳ درصد موفق به دریافت ویزای تحصیلی شده اند.

وی در ادامه افزود: این کشور با راه‌اندازی روش های جدید می کوشد بخش آموزش عالی بریتانیا را با جذب ۶۰۰/۰۰۰ دانشجو تا سال ۲۰۳۰ به ارزش ۳۵ میلیارد پوند کمک کند.دانشجویان بین المللی بیش از ۶/۹ میلیارد پوند به عنوان شهریه به دانشگاه های بریتانیا پرداخت می کنند. کل کمکی که دانشجویان بین المللی به بریتانیا می کنند بالغ بر ۲۶ میلیارد پوند است. این نکته قابل توجه است که تعداد دانشگاه های این کشور در رتبه بندی ۲۰۲۱ کیواس ۹۰ دانشگاه است. این تعداد در ویرایش ۲۰۲۰ در مجموع ۸۴ دانشگاه بود.

برچسب ها :