کد خبر: 25699
تاریخ انتشار: سه شنبه, 11 آبان 1395 - 08:27

داخلی

»

اخبار کتاب

معاون تولید کانون بیان کرد:

تحول در سینمای کودک با ساماندهی نمایش فیلم‌ها

منبع : لیزنا
اجرای طرح نمایش فیلم‌های کودک و نوجوان در سینماهای کشور با عنوان «کانون نمایش» به دنبال ایجاد تحولی در عرصه سینمای کودک است.
تحول در سینمای کودک با ساماندهی نمایش فیلم‌ها

 به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مناف یحیی‌پور، معاون تولید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، در آستانه‌ی اجرای طرح «کانون نمایش» قصد دارد تحولی در سینمای کودک رقم بزند. 

وی گفت: تاکنون امکان نمایش فیلم برای مخاطبان کودک و نوجوان به خوبی فراهم نشده و حرکت‌های پراکنده‌ای در چند سینمای کودک در تهران صورت گرفته بود که به سرانجام نرسید و کانون با اجرای طرح «کانون نمایش» عنوان طرحی است که در آن فیلم‌های سینمایی و بسته‌هایی از فیلم‌های کوتاه زنده و پویانمایی در نوبت‌های صبح و بعد از ظهر برای علاقه‌مندان به نمایش گذاشته می‌شود.

 

مناف یحیی‌پور،  در ادامه توضیح داد: این آثار قرار است از روز 15 آبان 1395 در 32 سالن نمایش فیلم کانون در سراسر کشور برای کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها اکران شود

وی سپس با بیان این‌که اهمیت و بزرگی این حرکت می‌تواند فراکانونی باشد، افزود: مدت‌هاست در این زمینه مطالعه و اطلاعات سالن‌ها در سراسر کشور گرد‌آوری شده است.
او همچنین اظهار امیدواری کرد: با اجرای موفق این طرح به شکل‌گیری خاطره‌های ماندگار برای کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها کمک خواهیم کرد.

 یحیی‌پور یاد آور شد: بهره‌وری از تمام امکانات و ظرفیت‌ها باعث می‌شود تا سالیان سال این حرکت فرهنگی که با 32 سالن آغاز ‌شده است ادامه و گسترش پیدا کند چراکه تنها خود کانون دارای بیش از 400 سالن در سراسر کشور است.
او در ادامه سخنانش افزود: این رویداد به همه کانون تعلق دارد و مأموریتی است که مدیرعامل به معاون تولید و اداره کل سینمایی و تئاتر محول کرده است و باعث افتخار و موفقیت کانون در سراسر کشور خواهد بود.

 یحیی‌پور گفت: در شش ماه اول، فیلم‌های سینمایی، کوتاه، نیمه بلند و پویانمایی کانون نمایش داده می‌شود و در ادامه از تهیه کنندگان و کارگردانان غیرکانونی در برنامه اکران گنجانده خواهد شد و در سال آینده نیز فیلم‌های خارجی دوبله و به نمایش در می‌آید.
معاون تولید کانون همچنین بیان کرد: از کارگردانان، تهیه کنندگان، نویسندگان و منتقدان سینما دعوت خواهیم کرد تا با برپایی نشست‌هایی تنها به نمایش فیلم بسنده نکنند.

او در پایان تصریح کرد: تعامل‌هایی با بنیاد سینمایی فارابی انجام شده که با انعقاد تفاهم‌نامه این حرکت جذاب‌تر پیش برود.

یحیی‌پور این سخنان را در گردهم‌آیی یک روزه مدیران کل ستادی و استانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بیان کرد.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: