کد خبر: 26460
تاریخ انتشار: شنبه, 04 دی 1395 - 11:48

داخلی

»

اخبار کتاب

واژه‌یابی برای پوست‌اندازی ادبیات در کارگاه خلاقه‌ نوشتن

منبع : لیزنا
کارگاه خلاقه نوشتن در ششمین دوره داستان‌نویسی آل جلال با تدریس میثم امیری، نویسنده رمان «تی‌لم» برگزار شد.
واژه‌یابی برای پوست‌اندازی ادبیات در کارگاه خلاقه‌ نوشتن

به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام روابط عمومی بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان،‌ کلاس‌های آموزشی ششمین دوره داستان‌نویسی آل‌جلال بعدازظهر جمعه، 3 دی با برگزاری کارگاه خلاقه نوشتن آغاز شد.

امیری در سخنان خود با بیان اینکه این کارگاه فرصتی برای تجربه کردن است، گفت: در پایان این کارگاه، متن‌های نوشته شده به وسیله شما توسط داود غفارزادگان، احمد دهقان و علی‌اصغر عزتی‌خواه، بررسی می‌شود و در کارگاه نهایی در آخرین روز برگزاری دوره، نتایج آن بررسی خواهد شد.

وی تأکید کرد: ما با برگزاری این دوره و این کارگاه، به دنبال تربیت استاد و منتقد ادبی نیستیم؛ بلکه می‌خواهیم نویسنده شویم و از متن، مراقبت کنیم و متن خوب و پرمخاطب بنویسیم. بنابراین شعار این کارگاه این است که؛ ما می‌خواهیم داستان بنویسیم.

این نویسنده در بخش دیگری از سخنانش با اعلام این که در این کارگاه متن‌های شما باید با استفاده از واژه‌هایی نگارش شود که در رمان‌ها و داستان‌های ما کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرند، گفت: تمرین ما برای انتخاب واژه‌ها خواهد بود؛ بنابراین واژه‌هایی که باید متن خود را با آن بنویسید را به روی کاغذ بیاورید. واژه‌هایی که متن را زنده و مخاطب را با داستان همراه می‌کند.

 در ادامه این کارگاه، امیری و ادب‌جویانش، واژه‌هایی را پیشنهاد دادند که برخی از آنها عبارتند از: تناور (ایکس لارژ)، نماشوم (نمای شام: غروب)،‌ کاکایی (مرغ دریایی)، خار کردن (شانه کردن)، جامک (آینه)، دت (دختر)، زیرخانه (زیرزمین)، دستارخوان (سفره)، انباز (شریک)، کُر (پسر)، دادو (نوزاد).

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: