کد خبر: 27999
تاریخ انتشار: دوشنبه, 14 فروردين 1396 - 13:15

داخلی

»

اخبار کتاب

«زیبا صدایم کن» با زبان انگلیسی به بولونیا رفت

منبع : لیزنا
نسخه‌ انگلیسی «زیبا صدایم کن» اثر فرهاد حسن‌زاده برای نخستین بار در نمایشگاه کتاب بولونیا عرضه شده است.
«زیبا صدایم کن» با زبان انگلیسی به بولونیا رفت

 به گزارش لیزنا، برساس اعلام روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، پنجاه و چهارمین نمایشگاه کتاب کودک بولونیا امروز در حالی آغاز به کار کرد که رمان موفق سال گذشته‌ ایران در حوزه‌ نوجوان از سوی شقایق قندهاری ترجمه و به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به ناشران برتر جهان معرفی می‌شود.

«زیبا صدایم کن» که در قالب طرح رمان نوجوان امروز خلق شده است داستان دختری است که در روز تولدش باید یک کار مهم بکند. او باید پدرش را از تیمارستان فراری بدهد.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «این‌جای داستان بودم که گوشیم زنگ زد. همیشه همین‌طور بود. جاهای حساس کتاب یا فیلم خروس بی‌محل می‌خواند. گفتم ولش کن. من و ویلی نگاهمان در هم گره خورد. ویلی با ناله گفت: «چاره‌ای نیست لوسی. من تیر خوردم و کارم تمومه. هر طوریه بلند می‌شم، می‌رم بیرون و اون لعنتی‌ها رو سرگرم می‌کنم. تو هم از در پشتی بزن به چاک!» تلفن داشت خودش را می‌کشت. صداش بدجوری رو مخ بود. نه این‌که حس بلند شدن نداشته باشم، کتاب ولم نمی‌کرد. نگران لوسی بودم. لوسی و ویلی. زنگ تلفن قطع شد، ولی یک دقیقه‌ بعد دوباره زنگ خورد. صدای خانم رستمی از طبقه‌ی پایین آمد: «زیبا! نیستی؟ چرا گوشیتو جواب نمی‌دی؟»

این اثر در سال 1395 برگزیده‌ هجدهمین جشنواره کتاب کودک و نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و برگزیده‌ شورای کتاب کودک شده است، همچنین از سوی شورای کتاب کودک ایران به فهرست کتاب‌های برگزیده برای کودکان با نیازهای ویژه که هر دو سال یک ‌بار از سوی دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان IBBY منتشر می‌شود، راه یافته است.

نسخه‌ی انگلیسی این اثر نیز در 228 صفحه منتشر شده است.

همچنین نمایشگاه کتاب کودک بولونیا صبح روز 14 فروردین با شعار «نقش زیستگاه‌های طبیعی در محتوای کتاب‌های کودکان» آغاز به کار کرد و انتشارات کانون همچون سال‌های قبل آثار فاخر خود را در این نمایشگاه به مولفان، تصویرگران و متخصصان کتاب کودک و نوجوان معرفی می‌کند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: