کد خبر: 29425
تاریخ انتشار: دوشنبه, 02 مرداد 1396 - 08:53

داخلی

»

اخبار کتاب

عملیات پرش بلند در بازار کتاب

منبع : لیزنا
انتشارات مهراندیش کتاب «عملیات پرش بلند ) استالین، روزولت و چرچیل و بزرگ‌ترین نقشة ترور در تاریخ(» نوشته بیل یِن را با ترجمه اکبر بتوئی منتشر کرد.
عملیات پرش بلند در بازار کتاب

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی انتشارات مهراندیش،  کتاب «عملیات پرش بلند» نوشته بیل یِن و ترجمه اکبر بتوئی با  ویراستاری مهدی سجودی مقدم منشر شده است.

در بحبوحۀ جنگ جهانی دوم چرچیل، استالین و روزولت تصمیم می‌گیرند تا در نشستی محرمانه در تهران در خصوص نحوۀ ادارۀ جنگ و متوقف کردن آلمان باهم دیدار داشته باشند. هیتلر با اطلاع از این نشست اقدام به طراحی عملیاتی پیچیده با نام «عملیات پرش بلند» برای ترور این رهبران می‌کند؛ عملیاتی که در صورت موفقیت نه‌تنها سرنوشت جنگ که سرنوشت جهان را دگرگون می‌کرد.

با گذشت زمانی نسبتاً طولانی و دسترسی به خاطرات بازماندگانی عملیات، اسرار این طرح بزرگ و جسورانه در آغاز قرن بیست و یکم فاش شد. کتاب حاضر شرح جزئیات این عملیات و کم‌وکیف خنثی‌سازی آن است.

نکتۀ قابل‌تأمل این است که حوادث مربوط به این ماجرا در ایران و به‌ویژه تهران رخ می‌دهد، لذا کتاب حاضر تصویری نسبتاً بی‌طرفانه از اوضاع اجتماعی، اقتصادی و سیاسی ایران در اوایل دهۀ1320 و وقایع مهم آن روزگار ارائه می‌دهد.

مهراندیش این کتاب را در ۲۹۰ صفحه و به قیمت۲۸ هزار تومان به بازار کتاب آورده است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: