کد خبر: 31278
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 04 آبان 1396 - 16:26

داخلی

»

اخبار کتاب

علی اشرف درویشیان درگذشت

منبع : لیزنا
علی‌اشرف درویشیان، نویسنده مطرح ایران  پس از یک دوره طولانی بیماری ظهر امروز (پنجشنبه، 4 آبان ماه)  دار فانی را وداع گفت.
علی اشرف درویشیان درگذشت

به گزارش  لیزنا، بر اساس اعلام کانال خبری ادبیات کودک، منصور یاقوتی خبر درگذشت علی‌اشرف درویشیان، داستان‌نویس و پژوهشگر حوزه ادبیات عامه کشورمان را تایید کرد.

 درویشیان ۳ شهریور سال ۱۳۲۰ در کرمانشاه به دنیا آمد.   در سال ۱۳۳۷ دوره‌ دانشسرای مقدماتی کرمانشاه را به پایان برد ومدت  ۸ سال در روستاهای کرمانشاه و گیلا‌نغرب به آموزگاری مشغول شد. سال ۱۳۴۵ در رشته‌ ادبیات فارسی وارد دانشگاه تهران شد و سپس در مقطع کارشناسی ارشد در روان‌شناسی تربیتی ادامه تحصیل داد. در دانشسرای عالی تهران نیز تا رشته‌ مشاوره و راهنمای تحصیلی مشغول شد.

او در سال های قبل از انقلاب به علت فعالیت های سیاسی و نوشتن کتاب از این ولایت،  به 11 سال زندان محکوم ولی پس از  6 سال حبس با انقلاب اسلامی آزاد شد. درویشیان کتاب های فصل نان و رنگینه را در زندان نوشت.

او در آثار خود تلاش برای زندگی کودکان محروم جامعه را به زیبایی به تصویر کشیده است و در برخی از کتابهایش همچون فصل نان، آبشوران و سال های ابری زندگی پر مشقت خود را تصویر کرده  است.

از این ولایت، بیستون، آبشوران، فصل نان، مجموعه 20 جلدی فرهنگ افسانه‌های ایرانی (با همکاری رضا خندان مهابادی)، واژه نامه گویش کرمانشاهی، همراه آهنگ‌های بابام، گل طلا وکلاش قرمز، ابر سیاه هزار چشم، افسانه‌ها و متل‌های کردی، رنگینه، کی برمی‌گردی داداش جان، آتش در کتابخانه بچه‌ها، چون و چرا، داستان‌های محبوب من، سلول 18، سی و دو سال مقاومت در زندان‌های شاه، روزنامه دیواری مدرسه ما، سال‌های ابری، درشتی، یادمان صمد (صمد بهرنگی) شب آبستن، قصه‌های آن سال‌ها و خاطرات صفر خان (صفر قهرمانیان) آثار این نویسنده برجسته کشورمان است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: