کد خبر: 33883
تاریخ انتشار: دوشنبه, 20 فروردين 1397 - 11:49

داخلی

»

اخبار کتاب

شاخص‌های انتخاب ناشر برتر سال 1396 اعلام شد

منبع : لیزنا
شاخص‌های ارزیابی ناشران برگزیده سال 1396 از سوی دبیرخانه انتخاب ناشر برتر سال اعلام شد.
شاخص‌های انتخاب ناشر برتر سال 1396 اعلام شد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام ستاد خبری و رسانه‌ای سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، بر اساس اعلام دبیرخانه انتخاب ناشر برتر سال 1396 تعداد عنوان‏هایی كه ناشر حق نشر آن را براساس قرارداد به يكي از ناشران خارجي واگذار كرده است (اعتبار قرارداد از سوی داوران ارزیابی خواهد شد)، تناسب كتاب‏های ناشر با نيازهاي علمي و فرهنگي جامعه، كيفيت ارايه آثار از حيث امور ويرايش فني، حروفچيني، صفحه‌آرايي، گرافیک، کیفیت تولید (چاپ، مواد و صحافي)، تعداد كتاب‌هايي كه به عنوان كتاب سال جمهوري اسلامي ايران، جايزه جلال آل احمد و یا پروين برگزيده شده‏اند، تعداد كتاب‌هايي كه در جشنواره‌های معتبر داخلی (اعم از دولتي و غيردولتي) جایزه گرفته‏اند، نوآوري و ابتكارات مرتبط با ترویج ، توزیع و توسعه نشر كشور (اعم از سایت، نشریه، نقد کتاب، رونمایی و حضور در بازارهای جهانی) از جمله معیارهای داوری محسوب می‌شوند.

همچنین بهره‌مندي از گروه‌هاي كارشناسي يا هيأت علمي (به تناسب موضوع فعاليت ناشر)، انتشار کتاب‌های تألیفی ارزشمند نفیس، با رویکرد فرهنگ و هنر ایرانی ـ اسلامی، انتشار كتاب‌هاي تألیفی مرجع در حوزه¬های گوناگون، پاسداري از زبان فارسي و توجه به ويرايش ادبي، به خصوص در آثار ترجمه و فعاليت تخصصي موثر در يك يا چند حوزه موضوع مشخص از دیگر معیارهای انتخاب ناشر برتر هستند.

بر اساس این گزارش، انتخاب ناشر برگزیده هر ساله به منظور تشویق و ترغیب ناشران تاثیرگذار در ارتقای سطح و توسعه نشر حرفه‌ای، ایجاد خلاقیت، الگوسازی برای انتشار آثار ارزشمند فرهنگی و همچنین مشارکت در اعتلای سطح فرهنگ عمومی جامعه همزمان با نمایشگاه کتاب تهران انجام می‌شود.

گفتنی است، ناشران فرصت دارند تا تاریخ 30 فروردین ماه سال جاری نسبت به ارسال مستندات خود به دبیرخانه کمیته انتخاب ناشر برتر واقع در میدان بهارستان، ساختمان مرکزی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، طبقه دوم، اتاق 253 اقدام کنند. همچنین علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به آدرس اینترنتی   ketab.farhang.gov.ir  مراجعه کنند یا با شماره 38513348 ـ 021  تماس بگیرند.

ناشران نمونه سال در حوزه‌های مختلف، همه ساله همزمان با نمایشگاه کتاب تهران معرفی می‌شوند.

گفتنی است سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از 12 تا 22 اردیبهشت ماه سال جاری در محل مصلای امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: