کد خبر: 35908
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 04 مرداد 1397 - 09:06

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

انتشار فهرست کتاب‌های چاپ سنگی، چاپی ونسخه‌های خطی با موضوع امام رضا(ع)

منبع : لیزنا
کتابخانه و موزه ملی ملک، هم‌زمان با دهه کرامت و در آستانه فرارسیدن فرخنده‌زادروز امام رضا علیه‌السلام، فهرست کتاب‌های چاپ سنگی، چاپی (فارسی و عربی) و نسخه‌های خطی با موضوع امام رضا علیه‌السلام را به گونه مجازی منتشر کرد.
انتشار فهرست کتاب‌های چاپ سنگی، چاپی ونسخه‌های خطی با موضوع امام رضا(ع)

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک، موقوفه آستان قدس رضوی، «نشان دوست»، نام فهرستی به شمار می‌آید که کتاب‌های چاپ سنگی و چاپی و نسخه‌های خطی مرتبط با امام رضا علیه‌السلام را در مجموعه کتابخانه و موزه ملی ملک دربرگرفته است. کتابخانه و موزه ملی ملک با بارگزاری این فهرست بر پورتال این موقوفه این امکان را فراهم آورده است که پژوهشگران و دوستداران کتاب با دریافت فهرست یادشده، سپس با مراجعه به کتابخانه، امکان بهره‌گیری ساده و سریع از کتاب‌های مربوط به امام رضا علیه‌السلام را بیابند. فهرست کتاب‌های چاپی، 200 عنوان کتاب را دربرگرفته است. 41 عنوان نسخه خطی و 4 عنوان کتاب چاپ سنگی نیز در کنار آن، مجموعه داشته‌ها و مجموعه کتاب‌های کتابخانه و موزه ملی ملک با موضوع امام رضا علیه‌السلام را می‌نمایانند.

پژوهشگران با دریافت فهرست‌ها و مراجعه به کتابخانه این امکان را خواهند داشت به آسانی به کتاب‌های یادشده دسترسی یابند. بهره‌گیری از امکانات تالارهای کتابخانه‌ای در کتابخانه و موزه ملی ملک به رایگان و بدون عضویت (تنها با ارایه یک کارت شناسایی و دریافت کارت ورود الکترونیک) امکان‌پذیر است. کتابخانه و موزه ملی ملک، نخستین موزه وقفی- خصوصی ایران و یکی از شش کتابخانه بزرگ کشور در گستره نسخه‌های خطی به شمار می‌آید که اکنون در محوطه تاریخی باغ ملی تهران به نشانی «میدان امام خمینی (ره)، سردر باغ ملی، خیابان ملل متحد (میدان مشق)» جای گرفته است. حاج حسین آقا ملک، این گنجینه را به سال 1316 خورشیدی بر آستان قدس رضوی وقف کرده است.

فهرست کتاب‌های چاپ سنگی و چاپی و نسخه‌های خطی با موضوع امام رضا علیه‌السلام را در لینک زیر می‌توانید دریافت کنید:

 

دریافت فهرست کتاب‌های چاپی، خطی و چاپ سنگی با موضوع امام رضا علیه‌السلام

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: