کد خبر: 25188
تاریخ انتشار: شنبه, 20 شهریور 1395 - 16:46

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

بیانیه فراگیران مدرسه تابستانی خواندن قرائت شد

منبع : لیزنا
سومین و چهارمین دوره مدرسه تابستانی خواندن با قرائت بیانیه فراگیران به کار خود پایان داد.
بیانیه فراگیران مدرسه تابستانی خواندن قرائت شد

به گزارش لیزنا، سومین و چهارمین دوره مدرسه تابستانی خواندن 17 شهریورماه 1395 در مشهد به کار خود پایان داد و فراگیران این دوره در پایان مراسم اختتامیه بیانیه‌ای را قرائت کردند.

 

متن بیانیه به شرح زیر است:

ما شرکت‌کنندگان در سومین و چهارمین دوره مدرسه تابستانی خواندن ضمن سپاس از برگزاری این دوره آموزشی تخصصی در مشهد مقدس، خرسندیم که در فضایی صمیمانه با دیگر اعضای خانواده خواندن آشنا شدیم و در کنار یکدیگر اثر هم‌افزایی دانش و انگیزه را دیدیم.

1) پیش از هر چیز، برای تحقق خواسته‌های همکارانمان در دوره‌های اول و دوم سپاسگزاریم و این سپاس را برای انتشار مجله ترویجی خواندن به بانگ بلند اعلام می‌کنیم.

2) ما کتابداران تلاش می‌کنیم با کسب شایستگی‌های عمومی و تخصصی لازم برای ترویج خواندن علاوه بر غلبه به نیروهای مقاوم خواندن، به چالش‌های اساسی جامعه خود پاسخ دهیم.

3) ما کتابداران در تلاشیم با برقراری یک رابطه با کیفیت بین محتوای آثار و مخاطبان بالقوه آن‌ها، کیفیت زندگی افراد جامعه را بهتر کنیم. نیک می‌دانیم که این راه، مسیری دشوار است. اما به اتکای حمایت‌های سازمان و همکارانمان دلگرمیم و اهل استقامت.

4) ما کتابداران با شروع تحول و یادگیری از خودمان، باور تاثیر خواندن در زندگی را به دیگران منتقل می‌کنیم و امیدواریم قابلیت واسطه بودن بین کتاب‌ها و مردم را بیش از پیش کسب کنیم.

5) آگاهیم که موفقیت کتابخانه‌ها در گرو توانایی شناسایی نیازهای مراجعان و ارائه خدمات در کوتاه‌ترین زمان و با کمترین هزینه است. لذا در تلاشیم با استفاده از خلاقیت، ایده‌های جدید تولید کنیم و با استفاده کمکی از فناوری‌های نوین و رسانه‌ ای، این ایده‌ها را اجرایی کرده و برای ترویج خواندن استفاده کنیم.

6)  ضمن ترسیم چشم‌انداز استراتژیک (راهبردی) برای آینده و برنامه‌ریزی بلندمدت، اهداف کوتاه مدت و نیازهای حال جامعه اطلاعاتی خود را در نظر داریم؛ و با ارائه خدمات مستقیم و غیرمستقیم به مراجعان، کتابخانه را به مکانی جذاب برای عموم مردم تبدیل می‌کنیم و از این نکته آگاهیم که آن چیزی ماندنی است که مورد قبول مردممان باشد.

7) در نهایت، ما به عنوان مروجان خواندن با یافتن وجه مشترک خود با مخاطبانمان به شیوه‌ای هنرمندانه خواندن را بین افراد جامعه خود ترویج می‌دهیم و ضمن توجه به گروه‌های محروم از خواندن (چه افرادی که دسترسی به منابع ندارند و چه افرادی که از تاثیرات خواندن بر کیفیت زندگی خود ناآگاه هستند) راهکارهای ترویجی مناسب برای هر گروه در نظر می‌گیریم.

امروز 17 شهریور 1395 برای ما کتابداران و مروجان خواندن روز اختتامیه مدرسه تابستانی خواندن نیست. بلکه آغاز راهی طولانی است برای رسیدن به آرمان بلندمان. برای طی این مسیر از روح مطهر شهدای 17 شهریور استعانت می‌جوییم و نیز یاد و خاطره شهدای حادثه منا را گرامی می‌داریم. روح‌ شان شاد و راه‌شان پر رهرو باد.

کتابدار
|
Iran
|
1395/06/21 - 11:13
6
8
امیدوارم دیگه با پارتی بازی فراگیران دوره های آموزشی انتخاب نشوند .
کتابدار
|
Iran
|
1395/06/20 - 23:49
3
12
پارسال هم بیانه خوندن کسانی که این بیانه رو خوندن چی کار برای کتابخوانه ها انجام دادن
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: