کد خبر: 39517
تاریخ انتشار: شنبه, 07 ارديبهشت 1398 - 16:53

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

گفتگو

حضور انتشارات دانشگاه الزهرا در نمایشگاه کتاب

منبع : لیزنا
افسانه توسلی، مدیر پژوهش دانشگاه الزهرا در گفتگو با خبرنگار لیزنا درباره انتشارات این دانشگاه و برنامه‌های آن در سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب سخن گفت.
حضور انتشارات دانشگاه الزهرا در نمایشگاه کتاب

به گزارش خبرنگار لیزنا، دانشگاه الزهرا (س) نماد آموزش عالی بانوان کشور و برترین دانشگاه جامع خاص زنان، در سطح ملی، منطقه‌ای و بین المللی است. این دانشگاه با تکیه بر آموزه‌های دین مبين اسلام، انديشه‌هاي بنيان‌گذار انقلاب اسلامي و رهبری بهره‌مندی از اساتيد و انديشمندان، درصدد توليد نظريه‌هاي نوين علمي و تأمين نيازهای آموزشي - پژوهشي جامعه اسلامی است. 

توسلی درباره تأسیس انتشارات دانشگاه الزهرا و هدف و فعالیت‌هایی که تاکنون انجام داده است، گفت: دانشگاه الزهرا به عنوان یک مرکز علمی، حفظ و صیانت آثار اندیشمندان را در قالب چاپ و نشر کتاب وجه  همت خود قرار داده است. واحد انتشارات دانشگاه از سال 1369 تاکنون با تلاش و جدیت پرسنل سخت کوش خود موفق شده است بخشی از تلاش های اعضای هیأت علمی این دانشگاه را در قالب چاپ و نشر کتب و مجلات علمی برای جامعه علمی و فرهیختگان و دانش دوستان منعکس سازد

وی درخصوص برنامه‌های این انتشاراتی در نمایشگاه کتاب اظهار داشت: عرضه کتاب های دانشگاه الزهرا در نمایشگاه های کتاب دانشگاهی در طول سال و نیز نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، همه ساله صورت می پذیرد و هم چنین نمایشگاه و فروشگاه دائمی انتشارات در محل دانشگاه و فروش اینترنتی از طریقhttp://research.alzahra.ac.ir آماده پاسخگویی به مراجعین محترم است .

مدیر پژوهش دانشگاه الزهرا تعداد کتاب‌های چاپ شده را 25 عنوان ذکر کرده و درباره استقبال بازدیدکنندگان از غرفه این دانشگاه ادامه داد: به علت گرانی کاغذ و هزینه های گزاف چاپ و قیمت بالای کتاب تعداد مخاطبان و تعداد بازدیدکنندگان چشم گیر نبوده است اما در سال گذشته با تدابیر اتخاذ شده رونمایی از کتاب مجموعه مستندات همایش اقتصاد مقاومتی جلد 1 و 2 با حضور علی آقا محمدی، رئیس همایش اقتصاد مقاومتی و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، همراهان و مسئولان دانشگاه صورت پذیرفت که با استقبال روبرو شد

توسلی درباره تعداد کتاب‌هه و عناوین عرضه شده آن در نمایشگاه گفت: بیش از 80 عنوان کتاب در موضوعات علوم انسانی، علوم پایه، تربیت بدنی، هنر، علوم اجتماعی، علوم تربیتی و ... ارائه می‌گردد.

وی گران بودن قیمت کاغذ، نبودن کتابخوان، افزایش هزینه های چاپ کتاب را مهم ترین مشکلات ناشران کتب دانشگاهی به خصوص انتشارات دانشگاه الزهرا دانست. 

او همچنین در پایان بیان کرد: صاحبان اثر تمامی کتاب های انتشارات دانشگاه هیات علمی دانشگاه هستند.

 سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با شعار «خواندن توانستن است» از چهارم تا چهاردهم اردیبهشت‌ ماه در مصلی امام خمینی برگزار می‌شود.

 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: