کد خبر: 29378
تاریخ انتشار: شنبه, 31 تیر 1396 - 09:32

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

تأکید بر افتتاح کتابخانه عمومی شهدای گمنام  رزن استان همدان تا پایان سال ۱۳۹۶

منبع : لیزنا
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی همدان در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی رزن بر لزوم افتتاح کتابخانه عمومی شهدای گمنام این شهرستان تا پایان ساری تأکید کرد.
تأکید بر افتتاح کتابخانه عمومی شهدای گمنام  رزن استان همدان تا پایان سال ۱۳۹۶

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی همدان، جلسه مشترک انجمن کتابخانه‌های عمومی و کمیته ترویج فرهنگ مطالعه شهرستان رزن با حضور فتحعلی حسینی فرماندار رزن، عاطفه زارعی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان و دیگر اعضای انجمن در سالن آمفی تئاتر فرمانداری رزن برگزار شد.

فتحعلی حسینی فرماندار رزن در ابتدای این نشست ضمن اشاره به مشاهیر فرهنگی شهرستان رزن، گفت: تأکید اصلی در خصوص مطالعه و کتابخوانی، انجام پژوهش‌هایی در خصوص عوامل و شاخص‌های افزایش مطالعه و همچنین عواملی است که دلیل اصلی عدم رغبت به کتاب محسوب می‌شود.

فرماندار رزن در ادامه با تأکید بر افتتاح کتابخانه عمومی شهدای گمنام تا پایان سال گفت: مهمترین دلیل استفاده از روش‌های قدیمی و منسوخ شده در ادارات، عدم مطالعه و اطلاعات کافی است و باید طوری برنامه‌ریزی شود که کارمندان در زمان فراغت خود به مطالعه بپردازند که البته این مطالعه نباید به خدمت‌رسانی دستگاه‌ها ضربه بزند.

عاطفه زارعی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی همدان نیز در بخش دیگری از این جلسه گفت: با افتتاح کتابخانه عمومی شهدای گمنامِ شهرستان رزن از لحاظ سرانه زیربنا ارتقاء قابل توجهی خواهد داشت و امید است که این کتابخانه تا پایان سال مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

وی با اشاره به فعالیت کتابخانه‌های حق انتقاع و روستایی گفت: مکان‌هایی که برای کتابخانه‌های روستایی و حق انتفاعی در نظر گرفته می‌شود باید به تایید کارشناسان عمرانی اداره‌کل و نهاد کتابخانه‌های عمومی برسد و از لحاظ سازه و تشکیلات نیز باید استانداردهای لازم را داشته باشد.

زارعی با اشاره به جشنواره کتابخوانی رضوی، گفت: آمار شرکت کنندگان در مسابقه رضوی رشد قابل توجهی داشته است و در شهرستان رزن در بحث شرکت کنندگان در جشنواره کتابخوانی رضوی نسبت به سال قبل رشد حدود پنج برابری را شاهد بودیم.

علی‌اصغر توکلی‌تبار رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان رزن با اشاره به برنامه‌ها و فعالیت‌های انجام شده در سال ۹۵ گفت: در کتابخانه‌های عمومی شهرستان رزن در سال گذشته، ۱۰۲ نشست کتاب‌خوان کتابخانه‌ای، ۲۴ نشست کتاب‌خوان مدرسه‌ای، ۸ نشست کتاب‌خوان ویژه، ۳ نشست کتاب‌خوان تخصصی، ۲۲ مسابقه فرهنگی و ۳۳ مورد نقد کتاب انجام شده است.

توکلی‌تبار با اعلام وجود ۱۱ باب کتابخانه در شهرستان رزن گفت: قفسه‌بندی فلزی کتابخانه عمومی ملاحسینقلی شوندی، دیوارکشی و تعمیر سالن آمفی تئاتر کتابخانه عمومی آیت الله حائری کرفس، نقاشی و رنگ‌آمیزی در تمامی کتابخانه‌ها و ... از امور عمرانی و زیباسازی کتابخانه‌های عمومی رزن در سال گذشته بود.

 

وی در پایان ضمن اشاره به برنامه ششم توسعه و شاخص‌های آن گفت: تعداد اعضاء کتابخانه‌های عمومی رزن در حال حاضر ۵ هزار و ۲۵۰ نفر است که در ابتدا برنامه ششم ۵هزار و ۹۰ نفر پیش بینی شده و این عدد نشان می‌دهد کتابخانه‌های عمومی شهرستان رزن از عدد پیش‌بینی شده جلوتر است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: