کد خبر: 2983
تاریخ انتشار: جمعه, 26 شهریور 1389 - 19:52

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

آخرین اخبار

کتابخانه مجلس 400 عنوان کتاب قدیمی و نایاب را خریداری کرد

بخش فراهم‌آوری كتابخانه مجلس در چند روز گذشته جهت تكميل منابع خود به خريد بيش از 400 عنوان كتاب از كتاب‌فروشی‌های كتب ناياب تهران خريداري نمود.

 

به گزارش پایگاه خبری کتابداری و اطلاع رسانی ایران (لیزنا) به نقل از وب سایت کتابخانه مجلس، علي اكبر زارع بيدكي مدير بخش فراهم آوري كتابخانه مجلس شوراي اسلامي با اعلام خبر فوق گفت:‌ كتاب‌های خريداری شده در موضوعات تاريخ به خصوص تاريخ انقلاب اسلامی و تاريخ پهلوی، ادبيات، كتاب‌های درسی قبل از سال 1320 شمسی و تعدادی كتاب در موضوع فقه و حديث است.

وي ادامنه داد:‌ از نمونه‌های اين كتب می‌توان به نامه‌ای به رضاشاه پهلوی نوشته سيد احمد سكاكی (كه ترجمه اين كتاب به زبان‌های آلمانی، انگليسی و فرانسه برای روزنامه‌های تايمز‌، نيوز و....فرستاده شده است)، راهنمای مأموران اصلاحات ارضی، تاريخ طلايی عصر درخشان ‌پهلوی در كتاب فرمان چاپ انتشارات روزنامه سياسی فرمان، محاكمات و خاطرات زندان سيد جعفر پيشه‌وری در زندان شاه، دو خاطره از زندان در ميهمانی حاجی‌آقا، كتاب فارسی سوم دبيرستان سال 1320، سده‌نامه دبيرستان البرز 1352، اسرار زندان اوين ترجمه اسكندر دلدم و تحقق حاكميت ملی بر نفت در ‌پنجاه سال شاهنشاهی پهلوی اشاره كرد.

زارع بيدكي با بيان اين مطلب كه در ميان كتاب‌های خريداری شده مجله قديمی وزارت عدليه سال 1312 و مجله ماهنامه ملل خاورميانه به چشم می‌خورد،‌گفت:‌ در ضمن طبق سنوات گذشته تفاهم‌نامه جديد بين وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به نماينده بهمن دری معاون وزير ارشاد و كتابخانه مجلس به نمايندگی رياست كتابخانه منعقد شد.

وي ادامه داد:‌ پيرو مفاد اين تفاهم‌نامه كتابخانه مجلس می‌تواند 200 جلد كتاب تا سقف 100 ميليون ريال در جهت تجهيز مخازن خود از انبار وزارت ارشاد انتخاب كند و با توجه به امضای اين تفاهم‌نامه كار انتخاب كتاب از انبار وزارت ارشاد از هفته آينده آغاز می‌شود.

زارع بيدكي در پايان گفت:‌ شركت در نمايشگاه دفاع مقدس در اصفهان جهت تكميل منابع كتابخانه تخصصی انقلاب اسلامی و خريد كتاب از ناشران قمی از برنامه‌های آتی بخش فراهم‌آوری است.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: