کد خبر: 42108
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 16 مرداد 1399 - 19:07

داخلی

»

کتاب

کتاب «این من‌های بازیگوش» منتشر شد

منبع : انتشارات کتاب نیستان
کتاب «این من‌های بازیگوش»  اثر سید علی شجاعی منتشر شد.
کتاب «این من‌های بازیگوش» منتشر شد

به گزارش لیزنا، کتاب «این من‌های بازیگوش» تازه‌ترین اثر سید علی شجاعی و دومین کتاب از مجموعه «زیست اخلاق‌مدار» برای کودکان است که از سوی انتشارات کتاب نیستان منتشر شده است.

شجاعی که پیش از این در قالب مجموعه‌های ادبی و فلسفی برای مخاطبان کودک و نوجوان، دو مجموعه «فلسفه برای کودکان» و «مهارت‌های زندگی برای کودکان» را منتشر کرده و به هشت زبان ترجمه شده و جوایز ادبی داخلی و خارجی مختلفی را نیز برای مولف آن به ارمغان آورده است.

کتاب تازه او با عنوان «این من‌های بازیگوش» با یک اتفاق بزرگ و عجیب شکل می‌گیرد. در یک نیمه شب بزرگترین درخت شهر بر اثر طوفان از جا کنده می‌شود و بزرگترین خیابان شهر را می‌بندد. در این میان هر کس در مواجهه با این اتفاق به فکر کاری می‌افتد؛ از عکس گرفتن با درخت تا برداشتن شاخه‌ای و... کتاب در ادامه به شرح این مساله می‌پردازد که اگر مجموعه‌ای از این «من‌ها» در کنار هم به یک «ما» مبدل شوند، می‌توانند مشکلات بزرگی مانند برداشتن درخت شکسته از خیابان را حل کنند.

کتاب در متن خود سعی کرده با روایتی داستانی و با طرح سوالاتی آنها را به سمت حرکت در فعالیتی جمعی هدایت کند و از کار فردی و تنها به خود اندیشیدن دور کند.

شجاعی در این کتاب همانطور که خود نیز به مساله زیست اخلاق‌مدار تاکید داشته، سعی کرده روحیه کار جممعی، خرد جمعی، خیر جمعی و نفع جمعی را به مخاطب نوجوان خود یادآوری کند و به او گوش‌زد کند که با گذشتن از برخی منافع فردیِ شاید کم اهمیت، می‌تواند به سمت منافعی بزرگ و حرکت‌هایی اجتماعی سوق دهد. این تفکر به نوعی مقوم روحیه فعالیت گروهی و تفکر گروهی در میان آنها خواهد بود و آنها را به سمت نوعی خاص از اندیشیدن در زیست فردی و اجتماعی‌شان هدایت می‌کند.

این کتاب با تصویرگری‌های یگانه یعقوب نژاد نیز همراه شده است. تصویرگری‌هایی که اتفاقی تازه در ساختار و طرح کتاب ایجاد کرده است. در تصویرگری‌های این کتاب سعی شده تا پیش از هر چیز تصویرگری تالیفی مورد توجه قرار بگیرد و هر شخص و شخصیت در این تصاویر  مسیری یکتا و منحصر به فرد را طی کرده است و در نهایت نیز تصاویر هم‌پای داستان در صدد ساخت روایت خاص خود از آنچه کتاب در پی بیان آن است پرداخته است. تلاش تصویرگر در ترکیب تصاویر رئال و سورئال در این کتاب و ایجاد فضای خیال‌انگیز برای کودکان نیز در این کتاب اتفاقات ویژه‌‌ای را برای مخاطبان آن رقم زده است.