کد خبر: 42320
تاریخ انتشار: یکشنبه, 30 شهریور 1399 - 14:17

داخلی

»

کتاب

نشست مجازی «تأمّلاتی در تتبّعاتِ مونتنی » برگزار می شود

منبع : شهر کتاب
 مرکز فرهنگی شهر کتاب نشست مجازی «تأمّلاتی در تتبّعاتِ مونتنی » را برگزار می کند.
نشست مجازی «تأمّلاتی در تتبّعاتِ مونتنی » برگزار می شود

به گزارش لیزنا، نشست هفتگی شهر کتاب در روز سه‌شنبه اول مهر ساعت ۱۱ صبح به «تأمّلاتی در تتبّعاتِ مونتنی» اختصاص دارد که با سخنرانی مسعود زنجانی به صورت مجازی برگزار می‌شود

میشل اِیْکِم دومونتنی (۱۵۹۲ - ۱۵۳۳)، فیلسوفِ تردیدگرا و ادیبِ فرانسوی عصرِ رنسانس و نویسنده‌ی کتاب مقالات ـ تَتَبُّعات«Essays»،  فلسفه را «هنرِ خوب زندگی کردن» می‌داند. شیوه‌ی نگرشیِ مونتنی بیش و پیش از هر چیز وفادار به زندگی است، چنانکه شیوه‌ی نگارشی او، در بیان ژرف‌ترین‌ مضامینِ اندیشگی، به‌سانِ زندگی ساده و بی‌پیرایه است.

«تتبّعاتِ» مونتنی را می‌توان، نه در تاریخ اروپا، بلکه در تاریخ جهان، کتابی منحصر به‌ فرد دانست؛ چرا که، نه به‌سانِ کتاب‌های بسیاری، درباره‌ی زندگی، بلکه یک «کتابِ زندگی»، و به عبارت دقیق‌تر، یک «کتاب ـ زندگی» است. به نظر می‌رسد که گوستاو فلوبر به همین خاطر بود که به دوستانش توصیه می‌کرد: «سعی نکنید مانند بچه‌ها مقالاتِ مونتنی (تتبّعات) را به منظورِ سرگرمی یا مانندِ جاه‌طلبان، به منظورِ یادگرفتن بخوانید. برای زندگی کردن آن را بخوانید.»

علاقه‌مندان می‌توانند این نشست را از اینستاگرام این مرکز به نشانی Instagram/bookcityculturalcenter به طور مستقیم پیگیری کنند.