کد خبر: 42696
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 29 آبان 1399 - 20:26

داخلی

»

کتاب

گلایه مهدی جمشیدی از برخی رسانه‌ها

منبع : تهران رسانه
نویسنده کتاب «سیر تا احمق» از خبرگزاری ایرنا، فارس و تسنیم به دلیل کم توجهی به حوزه کتاب گلایه کرد.
گلایه مهدی جمشیدی از برخی رسانه‌ها

به گزارش لیزنا،  مهدی جمشیدی، نویسنده کتاب  «سیر تا احمق»  که به تازگی کتابش همزمان با هفته کتاب توسط انتشارات فارابی منتشر شده است، از بی توجهی خبرگزاری های "ایرانا، فارس و تسنیم" به انعکاس خبر اثر خود گلایه کرد.

جمشیدی در این خصوص گفت: پس از باخبر شدن چاپ کتابش با چندین رسانه تماس تلفنی گرفتم تا خبر انتشار کتاب سیر تا احمق را منعکس نمایند که متاسفانه برخی از رسانه ها که جوابگوی تلفن درج شده در سایت خود نبودند و برخی از آنها نیز خبر را دریافت و منعکس نمودند.

نویسنده کتاب سیر تا احمق در این باره افزود؛ وضعیت مطالعه در ایران که جای تاسف دارد، حوزه نشر کتاب نیز که در وضعیت نامطلوب به سر می برد و حال کتابفروشان نیز خوب نیست، و زمانی هم که یک اثر توسط نویسنده ایرانی تالیف میشود، هیچ حمایتی از نویسنده و ناشر نمیشود.

جمشیدی اظهار کرد: بازار کتاب های ترجمه شده در ایران همانند دیگر اقلام خارجی داغ است و در مقابل نویسندگان ایرانی در انزوا به سر می برند و تاسف بار است برای هشتاد میلیون جمعیت کشور کتابی با پانصد نسخه چاپ می شود که فروش آن هم تا یکسال طول خواهد کشید و در این بین برنامه های حمایتی از حوزه کتاب و نشر قابل قبول نیست.

وی ضمن گلایه از خبرگزاری های ایرانا، فارس و تسنیم افزود: در تماس با خبرگزاری فارس عنوان شد که این خبرگزاری اخبار کتاب های خاص در حوزه های مورد نظر خود را منتشر میکند، خبرگزاری تسنیم نیز پاسخ داد که این خبرگزاری تا کتابی را مطالعه نکند، خبرش را منعکس نخواهد کرد و خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) نیز اعلام نمود که یک جلد کتاب را باید به همراه نامه و درخواست کتبی به خبرگزاری ارسال کنید تا پس از بررسی و مطالعه کتاب، خبر انتشار آن منعکس گردد.

این خبرنگار و فعال رسانه ای در پایان ضمن تشکر از رسانه هایی که به حوزه فرهنگ و کتاب توجه ویژه دارند گفت: وقتی میگوییم خبرگزاری، یعنی انتشار فراگیر اخبار در همه حوزه ها، به خصوص حوزه کتاب های داخلی که دارای مجوز نشر از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران می باشند که امید است شاهد حمایت های همه جانبه رسانه ای و تبلیغاتی از حوزه کتاب در ایران باشیم.

بنابر این گزارش، به تازگی جلد نخست کتاب سیر تا احمق به نویسندگی مهدی جمشیدی توسط انتشارات فارابی منتشر و راهی بازار کتاب شده است.

برچسب ها :