کد خبر: 44378
تاریخ انتشار: سه شنبه, 30 شهریور 1400 - 09:35

داخلی

»

کتاب

کتاب 10 قصه‌ی عاشورایی تجدید چاپ شد

منبع : انتشارات قدیانی
کتاب" 10 قصه‌ی عاشورایی" به روایت "فریبا کلهر" و تصویرگری "سید حسام الدین طباطبایی" در نوبت چاپ پنجم تجدید چاپ شد.
کتاب 10 قصه‌ی عاشورایی تجدید چاپ شد

به گزارش لیزنا ، مؤسسه انتشارات قدیانی کتاب" 10 قصه‌ی عاشورایی" به روایت "فریبا کلهر" و تصویرگری "سید حسام الدین طباطبایی" را در نوبت چاپ پنجم تجدید چاپ کرد.

واقعه‌ی کربلا و عاشورا، ماجرای صف‌آرایی سپاه اعزامی عبیدالله بن زیاد به فرماندهی عمر بن سعد در برابر کاروان امام حسین(ع) و نبرد میان دو گروه که به شهادت امام و یارانش در کربلا و اسارت اهل بیت انجامید. این واقعه از دلخراش‌ترین فجایع تاریخ اسلام نزد مسلمانان به ویژه شیعیان محسوب می‌گردد. حرکت امام حسین(ع) در آخرین روزهای رجب سال ۶۰ ق، پس از مرگ معاویه، از مدینه به طرف مکه، نخستین اقدام عملی امام حسین(ع)، برای گریز از بیعت با یزید بن معاویه بود. در این سفر، خانواده و شماری از بنی‌هاشم و برخی از شیعیان همراه امام(ع) بودند.

امام حسین(ع) تا روز ۸ ذی‌الحجه در مکه بود، ولی با توجه به درخواست کوفیان از امام برای پذیرش زمامداری آنان و نیز احتمال کشته شدن در مکه به دست عاملان یزید، راهی کوفه شد، اما قبل از رسیدن به کوفه، از پیمان‌شکنی کوفیان باخبر شد و پس از آنکه حر بن یزید رياحي راه را بر ایشان بست، به سمت کربلا رفت و در آنجا با لشکر عمر بن سعد روبه‌رو شد.

10 قصه‌ی عاشورایی جزو کتاب‌‌های برگزیده‌ی پانزدهمین جشنواره کانون پرورش فکری کودکان، بخش داستان مذهبی کودک  و همچنین مورد تایید و معرفی شده در کتاب نامه‌ی رشد وزارت آموزش و پرورش نیز می‌باشد.

کتاب‌های بنفشه واحد کودک و خردسال انتشارات قدیانی، چاپ پنجم کتاب" 10 قصه‌ی عاشورایی" را در 127 صفحه،شمارگان1100 نسخه و قیمت70000تومان روانه‌ی بازار کتاب کرد.