کد خبر: 46480
تاریخ انتشار: سه شنبه, 19 مهر 1401 - 09:19

داخلی

»

کتاب

نمایشگاه کتاب هفته وحدت در حال برگزاری است

منبع : لیزنا
کتابخانه‌های وابسته به آستان قدس رضوی در مشهد و شهرستان‌ها با برگزاری نمایشگاه «برادری و انسجام اسلامی»کتاب هفته وحدت و ایام ولادت با سعادت پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد(ص) وامام جعفرصادق(ع) را گرامی داشتند.
نمایشگاه کتاب هفته وحدت در حال برگزاری است

به گزارش لیزنا، ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی و آشنایی هرچه بیشتر شهروندان به خصوص نوجوانان و جوانان با تاریخ انبیا و سبک ‌و سیره حضرت رسول اکرم(ص) از جمله اهدافی است که کتابخانه‌های وابسته به آستان قدس رضوی از برگزاری نمایشگاه کتاب در هفته وحدت دنبال می‌کنند.

کتاب زندگانی پیامبر(ص) در قرآن، سلام بر خورشید، قاف، زندگانی حضرت محمد(ص)، اسوه اعظم، قصه‌های پیامبر و فرزندانش، زندگی نامه امام جعفر صادق (ع)، تاریخ زندگی ائمه معصومین(ع) بررسی مطالعات سیره نبوی، یتیم بزرگ تاریخ؛  داستان‌هایی از دوران کودکی پیامبر اسلام، نگاه با محبت؛ پنج حدیث معنوی از حضرت محمد (ص)و . . . از جمله منابعی است که طی این نمایشگاه‌ها در معرض بازدید عموم علاقه‌مندان قرار گرفته است.

کتاب تاریخ پیامبر اسلام که در برخی از این نمایشگاه‌ها به چشم می‌خورد اثرى است که به بررسى تاریخ زندگى پیامبر اکرم (ص) مى‏پردازد و از سوی شهید مطهری به عنوان یکی از آثار فاخر در سیره نبوی معرفی شده است.

علاقه‌مندان به آشنایی با منابع مرتبط با سیره نبوی می‌توانند تا پایان هفته وحدت با حضور در کتابخانه‌های وابسته به آستان قدس رضوی در مشهد و شهرستان‌ها از نمایشگاه کتاب بازدید کنند.

کتابخانه‌های وابسته به آستان قدس رضوی هم سو با سایر بخش‌های سازمان در راستای آشنایی مخاطبان با مناسبت‌های ملی و مذهبی برگزاری نمایشگاه کتاب و نرم افزار موضوعی را در دستور کار خود قرار داده است.