کد خبر: 42830
تاریخ انتشار: دوشنبه, 24 آذر 1399 - 13:44

داخلی

»

کتابخانه و کتابداری

صدوبیست‌‌و‌هفتمین شماره ماهنامه مدیریت ارتباطات منتشر شد

منبع : روابط عمومی ماهنامه‌مدیریت ارتباطات
شماره جدید ماهنامه مدیریت ارتباطات با مطالب متنوع و خواندنی درباره آموزش آنلاین، آینده رسانه‌های اجتماعی، برند ابراهیم گلستان و... منتشر شد.
صدوبیست‌‌و‌هفتمین شماره ماهنامه مدیریت ارتباطات منتشر شد

به گزارش لیزنا، در این شماره پرونده ویژه‌ شماره 127 ماهنامه مدیریت ارتباطات درباره آموزش آنلاین، مزایا و معایب و نسبت آن عدالت آموزشی است که طرح جلد را نیز به همین موضوع اختصاص داده‌ شده است.

با شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدارس، آموزش آنلاین به عنوان یکی از مهمترین راه‌حل‌ها در دستور کار قرار گرفته که بی‌عیب و ایراد هم نیست. از نبود تبلت و اینترنت گرفته تا محتوا و کیفیت آموزش‌ها. در همین رابطه مسعود سپهر در یادداشتی با اشاره به انحرافاتی که در اهداف نظام آموزشی ایران طی چند دهه گذشته رخ داده، اظهار امیدواری کرده آموزش آنلاین زمینه‌ساز تغییر بنیادین نظام آموزش و پرورش فراهم شود.

امیر ناظمی، معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات کشور نیز در مصاحبه‌ای از این گفته که کرونا باعث به رسمیت شناخته شدن آموزش مجازی در کشور شده است. ناظمی بر این باور است که مشکل اصلی در دسترسی نداشتن دانش‌آموزان به آموزش مجازی، نه زیرساخت‌های ارتباطی، بلکه ابزارهای دسترسی به آموزش آنلاین است. در گفت‌و‌گویی دیگر، رضوان حکیم‌زاده، معاون آموزش‌های ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، اقداماتی را شرح داده که در دو نیم سال تحصیلی گذشته برای آموزش آنلاین در کشور انجام شده است.

امیرعباس تقی‌پور، مدیر مسئول ماهنامه مدیریت ارتباطات نیز در سرمقاله شماره 127 از تاثیر شکاف‌های طبقاتی و نابرابری‌ها بر آموزش آنلاین نوشته  و علی ورامینی، سردبیر مدیریت ارتباطات، از آموزش آنلاین به مثابه فرصتی برای دست‌یابی به عدالت آموزشی در مناطق محروم یاد کرده است. علیرضا دهقان، استاد ارتباطات دانشگاه تهران و رضا شیرآلی، عضو گروه جامعه‌شناسی پزشکی انجمن جامعه‌شناسی ایران هم در مصاحبه‌هایی درباره تشدید نابرابری‌ها در آموزش آنلاین هشدار داده‌اند. در این پرونده یادداشت‌ها و مقاله‌هایی از فاطمه باباخانی، محمدرضا نیکزاد، علیرضا هاشمی‌سنجانی، امیرعباس میرزاخانی، عظیم محمودآبادی، فرهاد محرابی و... نیز منتشر شده است.

صفحاتی با محوریت شبکه‌های اجتماعی و آینده آن‌ها

در شماره 127ماهنامه مدیریت ارتباطات، پرونده‌ای درباره شبکه‌های اجتماعی گفتاری از دکتر محمدرضا سرگلزایی درباره والدین، نوجوان دیجیتال و تربیت اخلاقی را می‌خوانید. سیداحمد قورتانی روش‌های محافظت از کودکان و نوجوانان در شبکه اجتماعی فیسبوک را دستمایه یادداشت قرار داده است. علی قربان‌زاده نیز مقاله‌ای از جکی آون را ترجمه کرده که در آن 20 ترند برتر آینده رسانه‌های اجتماعی بررسی شده است.

مطلبی درباره برند شخصی ابراهیم گلستان

در شماره جدید ماهنامه مدیریت ارتباطات، حسین گنجی مثل شماره‌های گذشته سراغ یکی از چهره‌های سرشناس ادبیات کشور رفته و این بار به صورت‌بندی شخصیت ابراهیم گلستان پرداخته است. گنجی در مقاله خود روش و مرام گلستان را با سعدی مقایسه کرده و جوهره برند او را در رویکرد نقادانه و جدال‌گرایانه و صراحت کلام یافته است.

گفت‌و‌گویی با موضوع تحلیل گفتمان وزیر امور خارجه

در بخش کتابخانه ماهنامه مدیریت ارتباطات، با علیرضا دباغ، نویسنده کتاب «چالش‌های گفتمانی ظریف» مصاحبه کرده‌ایم. موضوع این کتاب تحلیل گفتمان صفحه فیسبوک محمدجواد ظریف است. دباغ در این کتاب با رویکردی برخاسته از تحقیقات کیفی در حوزه علوم ارتباطات، دلایل و چگونگی استفاده ظریف از یک شبکه اجتماعی برای گزارش لحظه لحظه مذاکرات هسته‌ای ایران با کشورهای عضو گروه 5+1 را بررسی کرده است.

در شماره یکصد و بیست و هفتم ماهنامه مدیریت ارتباطات، آثار و نوشتارهایی از نیوشا طبیبی، شاهو صبار، ابوالفضل رجبی، مریم بهریان، مهدی آرکونتن، دکتر سیما مشایخی، امیر جدیدی، سحر صوفی، و... منتشر شده است.

شماره 127ماهنامه‌مدیریت‌ارتباطات و همچنین شماره‌های قبلی این ماهنامه را می‌توانید در وبسایت مگیران و پلتفرم‌هایی کتابخوان مانند «طاقچه» مشاهده کنید و نسخه فیزیکی آن را سفارش دهید.

صاحب‌امتیاز: مؤسسه مطبوعاتی دایره‌رنگی ایده‌آل، مدیرمسئول: امیرعباس تقی‌پور، ️سردبیر: علی ورامینی، رئیس شورای سیاست‌گذاری: سید غلامرضا کاظمی‌دینان، طراح جلد: استودیو فا/ مهدی فاتحی، مدیر هنری: یوسف فروتن، دیگر همکاران ماهنامه مدیریت ارتباطات: بهروز تقی‌پور، بهنام تقی‌پور، روشن مهدوی، محدثه گودرزنیا، سمیرا کیانی.