کد خبر: 45713
تاریخ انتشار: یکشنبه, 25 ارديبهشت 1401 - 14:24

داخلی

»

کتابخانه و کتابداری

نمایشگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی در حال برگزاری است

منبع : لیزنا
در روز پاسداشت زبان فارسی و بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی کتابخانه‌های وابسته به آستان قدس رضوی در مشهد و شهرستان‌ها به برگزاری نمایشگاه موضوعی با محوریت شاهنامه اقدام کردند.
نمایشگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی در حال برگزاری است

به گزارش لیزنا، در این نمایشگاه‌ها که با هدف ترویج زبان فارسی وزنده نگه داشتن یاد سرمایه‌های ادبی ایران در حال برگزاری است، آثاری با محوریت این حکیم فرزانه در معرض بازدید عموم قرار داده شده است.

حکیم سخن، فردوسی حکیم، حماسه فردوسی، از جمله عناوین نمایشگاه‌های برگزار شده در کتابخانه‌های وابسته به آستان قدس رضوی در بروجرود و تربت حیدریه، و کتابخانه‌های زینبیه و جوادالائمه در مشهد است.

در این نمایشگاه ها که از 3 تا 10 روز برای بازدید علاقه‌مندان دایر خواهد بود، آثاری چون «شاهنامه پژوهی»، «رستم و سهراب»، «گذر از هفتخان»، «اختیارات شاهنامه»، «شاعر افلاکی»، «شکوه سرودن» و «استاد سخن» در معرض بازدید قرار گرفته است.

کتابخانه امام رضا(ع) کرمانشاه نیز در ابتکاری، با به مسابقه گذاشتن مطالعه آثار به نمایش گذاشته شده در نمایشگاه کتاب و اهدا هدیه به افرادی که به نگارش خلاصه اثر مورد مطالعه اقدام کرده اند، در کنار معرفی آثار، شوق مطالعه را میان اعضاء دو چندان کرد.

گفتنی است کتابخانه‌های وابسته به آستان قدس رضوی در مشهد و شهرستان‌ها، با برگزاری نمایشگاه در راستای ترویج فرهنگ مطالعه و آشنایی نسل جوان با رخدادهای ملی و مذهبی وآشنایی با فرهیختگان جامعه ایران گام برمی‌دارد.