کد خبر: 46082
تاریخ انتشار: دوشنبه, 03 مرداد 1401 - 05:43

داخلی

»

کتابخانه و کتابداری

16 هزار نسخه مجله تخصصی به 15 مرکز علمی و فرهنگی اهدا شد

منبع : لیزنا
رئیس اداره مطبوعات سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی از اهدای 16 هزار نسخه مجله موضوعی تخصصی به 15مرکز علمی و فرهنگی در سطح کشور خبر داد.
16 هزار نسخه مجله تخصصی به 15 مرکز علمی و فرهنگی اهدا شد

به گزارش لیزنا، ابراهیم حافظی این اقدام را گامی در راستای صیانت از میراث علمی اسلامی، توسعه فرهنگ مطالعه، ترویج و تشویق جامعه تحقیقاتی به استفاده از جدیدترین مقاله‌های مندرج در مجلات و حفاظت از آثار مکتوب برشمرد.

وی آثار اهدا شده را در حوزه‌های مختلف موضوعی نظیر اسلام و قرآن، ادبیات، تاریخ و جغرافیا، فرهنگ، حقوق، اقتصاد، هنر و معماری، آموزش و پرورش، روانشناسی، فلسفه، ایرانشناسی، علوم سیاسی و اجتماعی عنوان کرد.

حافظی تصریح کرد: این منابع متعلق به 4 دهه گذشته است و جزء مجله‌های علمی- پژوهشی و علمی- ترویجی بوده که پس از فهرست‌برداری و درخواست نیاز مراکز فرهنگی در مشهد و سایر استان‌ها تفکیک و ارسال شده است.

وی، دوره مجله‌های بخارا، دانشکده ادبیات مشهد و تهران و تبریز، مکتب وحی، سیمرغ، آستان حرم، هنر و مردم، گل آقا، هنر و معماری، معرفت فلسفی، درس‌هایی از مکتب اسلام، تاریخ اسلام، پژوهش‌های قرآنی، ایران شناخت، حسنا، قرآن شناخت، ارغنون، آینه پژوهش، تاریخ پژوهی، حافظ، فیلم نگار، گیله وا، جغرافیا و توسعه ناحیه‌ای، میقات حج و نمایش را از جمله منابع ارسالی عنوان کرد که برای مراکز فرهنگی ارسال شده است.

اهدا 4 هزار نسخه از مجموعه اهدایی به کتابخانه ملی

حافظی افزود: بیش از 4هزار نسخه این منابع در اختیار کتابخانه ملی قرار گرفته است تا برای تکمیل مطبوعات این مجموعه بهره‌برداری شود.

وی کتابخانه‌های مرکزی دانشگاه تهران، مجلس شورای اسلامی، ملی ملک، وزیری یزد، دفتر تبلیغات اسلامی مشهد، بنیاد پژوهش‌های اسلامی، میراث فرهنگی، حوزه علمیه مشهد، نهاد کتابخانه‌های عمومی و جامعه المصطفی را از جمله دیگر مراکزی برشمرد که از این مجلات بهره‌مند شدند.

رئیس اداره مطبوعات آستان قدس رضوی، اهدا و مبادله نشریات مازاد با مراکز آرشیوی و فرهنگی را از برنامه‌های این اداره برای تامین منابع مورد نیاز آرشیو آن برشمرد و تصریح کرد: مرکز اسناد و مطبوعات آستان قدس رضوی آمادگی دارد تا روزنامه و مجله‌های مازاد اشخاص و مؤسسات حقیقی و حقوقی را دریافت و با تبادل مجموعه چاپی و دیجیتال همکاری های دو جانبه داشته باشد.

حافظی گفت: علاقه‌مندان به مبادله و یا اهدای آرشیو روزنامه‌ها و مجلات خود می‌توانند از طریق شماره تلفن 05132232519راهنمایی لازم را برای این اقدام دریافت کنند.