کد خبر: 46122
تاریخ انتشار: شنبه, 08 مرداد 1401 - 07:38

داخلی

»

کتابخانه و کتابداری

نشریه تحقیقات کتابداری و اطلاع‌رسانی دانشگاهی موفق به کسب رتبه ب وزارت علوم شد

منبع : لیزنا
نشریه تحقیقات کتابداری و اطلاع‌رسانی دانشگاهی به سردبیری دکتر علیرضا نوروزی در ارزیابی سال ۱۴۰۰ رتبه ب را در رتبه‌بندی کمیسیون نشریات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری کسب کرد.
نشریه تحقیقات کتابداری و اطلاع‌رسانی دانشگاهی موفق به کسب رتبه ب وزارت علوم شد

به گزارش لیزنا، دکتر علیرضا نوروزی با اعلام این خبر گفت:  نشریه تحقیقات کتابداری و اطلاع‌رسانی دانشگاهی از انتشارات دانشگاه تهران امسال در ارزیابی نشریات توانست رتبه ب کسب کند و نسبت به سال گذشته یک پله ارتقاء رتبه داشته است. این نشریه  در نمایه‌های معتبر و شبکه‌های اجتماعی علمی، نمایه‌سازی می‌شود و جزو نشریات مورد تأیید کمیسیون نشریات وزارت عتف است. این نشریه آماده دریافت، داوری، ارزیابی و انتشار مقالات پژوهشی و مروری حاوی اندیشه‌ها و یافته‌های علمی جدید و جذاب در حوزه کتابخانه‌های دانشگاهی و حوزه‌های مرتبط است. در این راستا مقالات پژوهشی و مروری در حوزه‌های موضوعی زیر با تأکید بر مسائل کتابخانه‌های دانشگاهی پذیرفته می‌شود:

کتابخانه‌های دانشگاهی؛ نیازهای اطلاعاتی دانشگاهی؛ نظام‌های بازنمایی و بازیابی اطلاعات؛ نمایه‌سازی و چکیده‌نویسی؛ فناوری اطلاعات و ارتباطات؛ ارزیابی و سنجش اطلاعات؛ سازماندهی و رده‌بندی اطلاعات؛ نظریه‌های طبقه بندی کتابخانه؛ پردازش اطلاعات؛ طراحی نظام‌های اطلاعاتی؛ مدیریت اسناد الکترونیکی؛ کتابخانه‌های دیجیتال؛ کتابخانه‌های دانشگاهی و وب؛ نظریه‌های اطلاعات و ارتباطات؛ تبادل اطلاعات؛ اقتصاد اطلاعات؛ جامعه اطلاعاتی؛ سیاست اطلاعاتی؛ رفتار اطلاع‌یابی؛ تأثیرات اجتماعی، فرهنگی و علمی اطلاعات؛ بازاریابی اطلاعات؛ نظام‌های اطلاعات مدیریت دانشگاهی (AMIS)؛ اطلاع‌سنجی، کتاب‌سنجی، علم‌سنجی، و تحلیل استنادی در زمینه مسائل دانشگاه‌ها؛ ...

هدف نشریه تحقیقات کتابداری و اطلاع‌‏رسانی دانشگاهی ارتقا و توسعه فرهنگ علوم کتابداری و اطلاع رسانی در کشور و فراهم آوردن منابع تخصصی و همچنین انتقال و تبادل تجربیات و دستاوردهای تازه علمی در سطوح ملی و بین­‌المللی است.