کد خبر: 12907
تاریخ انتشار: جمعه, 01 شهریور 1392 - 20:16

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

OCLC اسامی پنج کتابدار برگزیده دریافت کننده پژوهانه 2014 را اعلام کرد

مركز كتابخانه ای یارانه ای پیوسته (OCLC) به همراه ایفلا، اسامی پنج کتابدار دریافت کننده پژوهانه برای شرکت در برنامه حرفه ای زودهنگام  Jay Jordan IFLA/OCLC در سال 2014 را اعلام کرد.
OCLC اسامی پنج کتابدار برگزیده دریافت کننده پژوهانه 2014 را اعلام کرد

به گزارش لیزنا، دریافت کنندگان کمک هزینه تحصیلی در سال 2014 از کشورهای بوتان، ال سالوادر، نیجریه، فیلیپین، و سری لانکا هستند.

 

 

نام دریافت کنندگان پژوهانه فوق را اسکیپ پیچارد، مدیر عامل و رئیس OCLC در کنفرانس خبری که همزمان با هفتاد و نهمین کنگره جهانی کتابداری و اطلاع رسانی برگزار شد، اعلام نمود. دریافت کنندگان پژوهانه عبارتند از:

 

 

-          خانم اولوفون میلایو فاتی، برنامه نویس سیستم، کتابخانه دانشگاه جوس، نیجریه

-          آقای فرانکلین فلورس اوروتیا، کتابدار، کنسرسیوم کتابخانه های دانشگاهی السالوادر (CBUES) ، سان سالوادر، ال سالوادر

-          آقای دبلیو. ام. تارانگا دیلروک رانازینگ، کمک کتابدار، دانشگاه کلانیا، کلانیا، سری لانکا

-          خانم لئونیلا ریس، کتابدار رئیس بخش، دانشگاه سن لوئیز، باگیوسیتی، فیلیپین

-          آقای سانوم وانگدی، کتابدار، انستیتوی یوگین وانگچوک برای حفاظت و محیط زیست، بومتانگ، بوتان.

 

 

 

برنامه فلوشیپ توسعه حرفه ای زودهنگام  Jay Jordan IFLA/OCLC ، که به نام رئیس و مدیرعامل سابق OCLC نامگذاری شده است، افراد حرفه ای علوم کتابداری و اطلاع رسانی از کشورهای دارای اقتصاد در حال رشد را مورد پشتیبانی خود قرار می دهد. این برنامه فرصت هایی برای ادامه تحصیل درسطح پیشرفته و رویارویی با طیف وسیعی از مسائل در فناوری های اطلاعاتی، فعالیت های کتابداری، و کتابداری تعاونی جهانی در اختیار افراد برگزیده قرار می دهد. با انتخاب افراد فوق برای کلاس 2014، اکنون این برنامه 70 کتابدار و حرفه مند علوم اطلاع رسانی را از 36 کشور تحت پوشش قرار داده است.

 

 

آقای پریچارد گفت: «این برنامه کمک هزینه تحصیلی، فرصت های زیادی را برای کتابداران مستعد در جهت رشد حرفه ای زودهنگام در علوم کتابداری و اطلاع رسانی فراهم می آورد. تجربه ای که این افراد در OCLC کسب می کنند، در دراز مدت به آنها در رویارویی با چالش های کتابداری در کشورهای خود کمک خواهد نمود.»

 

 

در طی این برنامه که چهار هفته به طول می انجامد، افراد برگزیده در بحث هایی با افراد پیشرو در علوم کتابداری و اطلاع رسانی، و در فعالیت هایی چون بازدید از کتابخانه ها و توسعه حرفه ای شرکت خواهند کرد. این برنامه در مقر OCLC در شهر دوبلین اوهایو در ایالات متحده برگزار می شود.

 

 

این برنامه همچنین به افراد برگزیده امکان می دهد سنت ها و فرهنگ خود را با یکدیگر، با همکارانی که در مدت برگزاری برنامه با آنها ملاقات می کنند، و با میزبانان خود به اشتراک گذارند. افراد دریافت کننده کمک هزینه تحصیلی می توانند درباره کشورهای متبوع و کتابخانه های آنها، و چالش هایی که در کشورهای خود به عنوان کتابدار با آن مواجه هستند، مطالبی ارائه نمایند. در روزهای پایانی برنامه، افراد تجربیاتی را که در طول دوره کسب کرده اند، در قالب برنامه های مشخص توسعه و به عنوان راهنمایی برای ادامه پیشرفت و ادای سهم خود نسبت به موسسات و کشورهای متبوع خود ارائه می دهند.

 

 

 

خانم روزیتا پترینسکا لوبودوویکی، یکی از برندگان این فلوشیپ در سال 2013 از جمهوری مقدونیه می گوید: «من بعد از تجربه OCLC متحول شدم. ما اکنون دارای تجربه حرفه ای زیادی هستیم و امکان ارتباطات حرفه ای ارزشمند داریم. این برنامه به من کمک کرد هم ایده هایی جدید برای تحقیق و نوشتن به دست آورم و هم برای کار و پیشرفت بیشتر انگیزه پیدا کنم.»

 

 

 

کمیته انتخاب افراد در سال 2014 شامل: فیونا بردلی از ایفلا، سارا کادو از کتابخانه ملی اوگاندا، هلا کلاوزر از انجمن کتابداران آلمان، جانت لیز از OCLC، نانسی لنزمایر از OCLC، رابرت موروپا از دانشگاه پرتوریا، آفریقای جنوبی، و جرج نیدهام از OCLC بود.

 

 

 

علاقه مندان برای اطلاعات کسب بیشتر در باره برنامه های حمایت مالی پژوهانه، می توانند با جرج نیدهام، نایب رئیس OCLC، این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید تماس حاصل نمایند.

 

 

ترجمه: پیروز ابراهیمی جعفری

 

 

 

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: