کد خبر: 14207
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 01 اسفند 1392 - 18:27

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

دیدگاه شما درباره عملکرد دکتر صلاحی در کتابخانه ملی چیست؟

دیدگاه شما درباره عملکرد دو ساله دکتر اسحق صلاحی در سازمان اسناد و کتابخانه ملی چیست؟
دیدگاه شما درباره عملکرد دکتر صلاحی در کتابخانه ملی چیست؟

 

 

به گزارش لیزنا، از پنجم تیر 1390 بعد از پنج ماه اداره کتابخانه بدون حضور مدیریت، معارفه اسحاق صلاحی توسط ریاست جمهوری وقت کشور انجام شد و حکم ریاست کتابخانه ملی کشور به ایشان اعطا گردید.

 

دکتر صلاحی در طول دوره ریاست خود نشست های خبری متعددی را برگزار کرد و تاکنون گفتگوهای  رسانه ای بسیاری از وی در مطبوعات و خبرگزاری های منتشر شده است، بررسی این اخبار نشان می دهد وی در تلاش برای ایجاد هاب دانش ملی، آمازون ملی، کتابخانه دیجیتال ملی، افزایش تعداد منابع دیجیتال ملی و مطالبی از این دست بوده است.

 

بررسی عملکرد و فعالیت های دو ساله، دکتر اسحق صلاحی، رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی موضوع مورد درخواست مخاطبان پایگاه خبری لیزنا بوده است.

 

بر اساس این، لیزنا به عنوان رسانه خبری حوزه علم اطلاعات و کتابداری کشور درصدد است فرصتی را فراهم کند تا دیدگاه شما مخاطبان را درباره عملکرد دکتر اسحق صلاحی، رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی به نظرسنجی بگذارد.

 

مخاطبان لیزنا می توانند بر مبنای اصول مندرج در بخش نظردهی سایت اقدام به درج دیدگاهها و نظرات خود صرفا درباره « عملکرد دکتر صلاحی در کتابخانه ملی » نمایند.

 

لازم به ذکر است، از انتشار نظرات خارج از موضوع و چارچوب اخلاقی مشخص شده، خودداری خواهد شد.

برچسب ها :
همسر کارمند
|
United States
|
1393/04/01 - 19:14
1
0
سلام.
از قدیم گفتن هیچ بدی نرفته جاش خوب بیاد امیدوارم رئیس جدید به همراه مدیر پشتیبانی اش عملکرد رئیس قبلی را نداشته باشند....
کارمند قراردادی
|
Iran
|
1393/03/13 - 14:07
0
0
با سلام خدمت جناب آقای صالحی امیری امیدوارم فکر هم به حال کارکنان قراردادی با سابقه بالا بکنید خدارو خوش نمیاد ما هنوز قراردادی باشیم. تو رو خدا فکر برای ما بیچاره ها بکنید. حداقل با حکم پیمانی و یا رسمی بازنشست بشیم. با کمال تشکر از ریاست سازمان
کارمند سابق
|
Iran
|
1392/12/22 - 12:31
1
1
ما در یکی از شاخه های استانی مشغول فعالیت بودیم.
بسیار گستاخی و بی ادبی دیدم از یکی از مسئولین ارشد سازمان.
بهترین تجربه زندگیم خارج شدن از سازمان بود و بس...
کارمند
|
Iran
|
1392/12/18 - 09:18
1
1
به احترام به دوستان ،به نظر من برخی از کسانی که اینجا نظر دادن کسانی هستند که تا جایی که من به یاد می آرم در مورد مدیریتهای قبلی هم همین نظر رو داشتند.خیلی خوبه که صرفا به دلیل مشکل مالی که همه سازمانهادرگیرش هستند کمابیش ،انصاف و عدالت رو زیر پا نگذاریم و نگاهی هم به وضعیت کارمندان سازمانهای دیگه بیندازیم و بدونیم عملکرد یک سازمان و یا یک مدیر فقط به پولی که به حساب کارمندان واریز میکنه سنجیده نمی شه.
كارمند سازمان
|
Iran
|
1392/12/12 - 11:46
1
1
- ايشان در سازمان جو امنيتي بوجود آورد و با ارعاب كاركنان كار خود را پيش مي برد.
4- معاون ايشان در جلسه توديع گفت كه ايشان از سفر حج تمتع خود صرف نظر كرد تا به امور سازمان برسد، آيا بهتر نبود از يكي از سفرهاي اروپا صرف نظر مي كرد؟ شايد خداي متعال ايشان را نطلبيده بوده!
به هر حال بد نيست ايشان خودشان هم در اين صفحه نظر بدهند و جواب اين همه سوالات و يا بهتر بگويم اتهامات را بدهند
كارمند سازمان
|
Iran
|
1392/12/12 - 11:46
1
1
2- به امور معيشتي كاركنان بهيچوجه اهميت نميداد و هروقت به ايشان پيشنهاد تخصيص پاداش به كاركنان به مناسبتهاي مختلف داده ميشد ايشان مي گفتند قانونش را بياوريد تا بدهم. در اين 32 ماه رياست ايشان حقوق دريافتي كاركنان عليرغم گراني‌هاي موجود، بهيچوجه افزايش نيافت. گوشت و مرغ از سبد غذايي بسياري از كاركنان حذف شده بود. سهميه شير كه براي اكثر كاركنان اين سازمان ضروري است حذف شد. ايشان در جلسه توديع گفتند كه بودجه از 54 ميليارد به 44 ميليارد كاهش يافته بود ولي بهتر است بگويند همان 44 ميليارد چگونه خرج شد. اكثر كاركنان سازمان معتقدند كه براي تامين هزينه حقوق و مزاياي افراد اتوبوس آقاي [...] لازم بود مزاياي كاركنان سازمان قطع ميشد!
کتابدار
|
Iran
|
1392/12/07 - 22:05
1
9
پارتی بازی و حق خوری در سطوح مختلف توانایی اصلی ایشان بود!!! یک نمونه آن که حتی رسانه ای شد جذب نا عادلانه هیات علمی در سال اخیر بود که متاسفانه علی رغم رسانه ای شدن اقدامی برای احقاق حقوق افراد مورد ظلم صورت نگرفت و پست های هیات علمی به اقوام ایشان و چاپلوسان بدون علم تعلق گرفت!!! خدا به داد این سازمان برسد با این هیات علمی جدید بدون علم که از قرار معلوم قرار است در سالهای آینده مسائل علمی و پژوهشی این سازمان را از پیش ببرند!!! از ریاست محترم تقاضا داریم اگر به علمی بودن کارها اعتقادی دارند این مساله را مجددا مورد بررسی قرار دهند.
كتابدار بي انگيزه
|
Iran
|
1392/12/07 - 18:35
1
7
اينجانب 19 سال سابقه كاري دارم هيچ دوره مديريتي به اين بدي نبود. ارتقاي فرهنگ چاپلوسي، جو امنيتي و خبرچيني، رفتار بي ادبانه [...] و [...] و [...]. مسؤل دفاتري كه خدماتي بودند يهو ارتقا پيدا كردند و بي ادب و دروغگو.آقايان فقط اهل نمايش و خودنمايي بودند. نهضت ديجيتالي كه از آن حرف مي زدند سرابي بيش نيست. كتابخانه الان يك مشت كارمند افسرده و بي انگيزه دارد اميدوارم كه دكتر صالحي اميري بتواند بر اين جو منفي غلبه كند.
ملکی
|
Iran
|
1392/12/06 - 09:04
0
9
بخش دوم
جناب آقای صالحی امیری حتما می دانند که رشته کتابداری و علم اطلاعات بیش از50 سال است که در غرب تا درجه دکتری می خوانند (و ایران هم 20 سالی هست که شروع شده) پس لطفا به چشم یک تخصص به آن نگاه کنید.
نگاهتان به کتابدارانی که باید کار کتابخانه ملی ایران را پیش ببرند با کتابداری که سی سال درکتابخانه های عمومی محله و کتابخانه های دانشگاهی محل کار و تحصیل دیده اید فرق می کند. اینجا شما کتابدارانی با تخصص در یک کار خاص برای کارهای خاص نیاز دارید.
ازدوستان وآشنایان برای پستهای مدیریتی غیر تخصصی و اداری و مالی اگر استفاده می کنید مشکلی پیش نمی آید ولی اگر کسانی را که خوب بلدند تملق بفرمایند، خودشان را به شما بچسبانند مدیریت uکارهای تخصصی بخشیدید و غیر متخصصان یا مدرک داران بی تجربه را دورتان جمع کردید، شما هم در پایان چیزی جز همین که اینجا می بینید نصیبتان نخواهد شد.
دیگر شما می دانید و خدای خود. برای کتابخانه ملی در دوره شما آرزوی موفقیت می کنم.همینطور برای شخص شما.
ملکی
|
Iran
|
1392/12/06 - 09:04
0
7
بخش اول
امیدوارم بیش از همه روابط عمومی کتابخانه این نظرات را به سمع و نظر ریاست جدید کتابخانه برسانند که در ابتدای امر پایان کار خود را بهتر بتوانند برنامه ریزی کنند.
اشاره کرده اند که رسانه ای کردن خوب است من هم معتقدم رسانه ای کردن و هرکاری را عنوان کردن در کشور ما برد دارد و باید باشد ولی اگر تبدیل به همه کار شد و کارتخصصی فراموش شد، چه چیزی را می خواهید رسانه ای کنید؟ دید و بازدیدها را؟
كارشناس كتابخانه
|
Iran
|
1392/12/05 - 15:15
0
10
متاسفانه متاسفانه و بازه متاسفانه هيچ منفعتي براي سازمان نداشتندعملكرد فوق ضعيف ايشان و عقبگرد كارهاي انجام شده همه قانون گريز بوده و در هيچ اساسنامه اي از سازمان انجام نشده اميدواريم كه سفرهاي خارجي اين مدت ايشان لذت بخش بوده باشد و چند صباحي كه مصدي سازمان بودند توانسته باشند در قلوب استان مازندران جا باز كرده باشند و بتوانند در مجلس آينده از ايشان حمايت كنند
اين سازمان مثل اينكه سكوي پرتاب افراد بي كفايت ميباشد و ضرر آن هم فقط و فقط براي ما كارمندان اين سازمان ميباشد
كارشناس كتابخانه ملي
|
Iran
|
1392/12/04 - 19:01
0
9
محاسن:
1- اراده بسيار قوي براي انجام امور
2- اعتماد كامل به شعار ما مي توانيم
3- در سخنوري بسيار قدرتمند
4- قراردادي كردن نيروهاي مظلوم خدمات
5- افزايش كمي فعاليتهاي سازمان
معايب:
1- استفاده از مديران فاقد تخصص مرتبط با پست محول شده
2- اعتماد كامل به مديران چاپلوس
3- عدم توجه به اخطارهاي كارشناسان
4- امنيتي كردن سازمان
5- تبليغات دروغ
6- كاهش كيفي فعاليت ها
7- جذب همشهريان و اقوام و سپردن فعاليتهاي تخصصي به آنها
8- مديران فاقد تخصص (اينو دوبار گفتم چون خيلي از اين ناحيه ضربه خورديم)
فرح سلطانی
|
Iran
|
1392/12/04 - 10:32
4
7
به نظر جناب آقای صلاحی از لحاظ رسانه ای بسیار خوب عمل کردند و اطلاع رسانی بسیار خوبی از فعالیت های کتابخانه ملی را در رسانه ها انعکاس می دادند. مصاحبه های زیادی را انجام میدادند و هر خدمت کتابخانه ملی را با پوشش وسیعی در خبرگذاری ها انعکاس میدادند ولی به هر جهت دارای نواقصی هم بودند در چندین سخنرانی ایشان از مباحث حوزه کتابداری انتقاد کردند من جمله رده بندی های موجود که نشان از عدم آگاهی ایشان از فلسفه وجودی سازماندهی و رده بندی را داشت. و خب گله و شکایت کارمندان کتابخانه ملی در دوران ایشان نشان از عدم درک صحیح از جایگاهی که در آن قرار داشتند بود. در کل به نظر مدیر روابط عمومی کارآمدی بودند ولی اثرات چندان موثری در کتابداری نداشتند.
کتابدار
|
Iran
|
1392/12/04 - 08:46
0
13
فکر می کردم اوضاع کتابخانه های عمومی افتضاحه!!!!انگار کتاب و کتابدار و کتابخانه در همه جای ایران مظلوم و غریب افتادست ....
كتابدار
|
Iran
|
1392/12/04 - 08:30
0
9
متاسفانه جو حاكم در كتابخانه و اهميت ندادن به نيروهاي متخصص و قديمي زمينه را براي فرار مغزها در سازمان فراهم كرده است. اگر قرار باشد رئيس جديد نيز چنين رويه اي را بكار گيرد روزي شاهد خواهيم بود كتابخانه ملي بهترين نيروهاي خود را از دست خواهد داد. اميدوارم رئيس جديد به اين قضيه اهميت بيشتري دهد.
كتابدار
|
Iran
|
1392/12/04 - 08:25
2
5
ببخشيد من هر چه دنبال فرم نظر سنجي مي گردم پيدا نمي كنم. عنوان خبر نظر سنجي بود نه نقد و بررسي.
کارشناس کتابخانه ملی
|
United States
|
1392/12/03 - 19:16
0
24
عملکرد آقای صلاحی را می توان در موارد زیر خلاصه کرد :
1- حذف نیروهای متخصص و کارآمد در بدنه مدیریتی و کارشناسی سازمان و قراردادن نیروهای غیرکارامد و غیر متخصص در پستهای مدیریت ارشد و میانی
2- ترویج روحیه تملق و چاپلوسی در بین کارکنان و مدیران سازمان به منظور حفظ جایگاه سازمانی و برخورد با هرگونه انتقاد به عملکرد ریاست
3- ورود اتوبوسی نیروهای غیرمتخصص و غیر مرتبط به سازمان
4- انجام حرکات پوپولیستی در راستای نمایش غیرواقعی از وضعیت موجود و ارائه آمارهای غیرواقعی و بعضا مبهم و گمراه کننده
6- دادن وعده های کلان در خصوص راه اندازی امکانات جدید ( نمونه اخیر آن وعده مسخره ایجاد امازون ملی ) و عدم تحقق آنها
7- ایجاد فضای امنیتی در سازمان
8- تنزل سطح رفاهی کارمندان سازمان به حداقل ممکن
9- سعی و تلاش حداکثری ریاست سازمان در انجام هرچه بیشتر مسافرت های خارجی و انعقاد تفاهم نامه های بدون دستاورد خاص
10- تعریف پروژه های بدون فایده برای سازمان از قبیل برنامه استراتژیک ، ارزیابی عملکرد کارکنان ، متمم برنامه استراتژیک و ....
پاسخ ها
کارمند سابق کتابخانه
| Iran |
1392/12/04 - 19:06
راجع به بند 10 طرح های استراتژیک ماهیتا خوب و کاربردی هستند اما این طرح ها با به کارگیری شرکت های سودجو و تقلبی (...)و اجرای جلسات نمایشی انجام شد. لازم به ذکر است نتیجه پژوهش های آن ها چیزی جز سرقت کامل پایان نامه ها و طرح های انجام شده قبلی نبود
کارشناس
| Iran |
1392/12/03 - 23:28
10- تعریف پروژه های بدون فایده برای سازمان از قبیل برنامه استراتژیک ، ارزیابی عملکرد کارکنان ، متمم برنامه استراتژیک و ....
___________
اين يکي را نمي نوشتي، بهتر بود. اگر بخواهيم مثبت بدهيم همين يک کارش بد نبوده. نبايد اين کارهار تخطئه کرد. البته مي تونسيتد به اجرايي نشدنش اشاره کنيد
عروجی
|
Iran
|
1392/12/03 - 14:20
0
5
جنجال های خبری کاری است که امروزه بین مدیران محترم مد شده و عمکلرد و رسیدگی به نیروی انسانی مقوله ای که به ندرت به آن بها داده می شود. حکایت مدیریت سابق کتابخانه ملی نیز متأسفانه و متأسفانه همین بوده است و تنها می توان گفت به امید آینده ای بهتر...
کتابدار طرحی
|
Iran
|
1392/12/03 - 11:57
0
14
به نظر من ایشان بجای اینکه اقدامات واقعا تاثیر گذار و بنیادی انجام دهند، بیشتر هیاهوی خبری ایجاد میکرد. در زمینه مدیریت سرمایه انسانی کتابخانه ملی نیز بزرگترین ظلم را روا داشتند. یک نمونه که با چشم خودم دیدم و با مغز استخوانم حس کردم، بلاتکلیف گذاشتن من با مدرک فوق لیسانس کتابداری از دانشگاه شهید بهشتی و در عوض جذب کردن نیروهایی از همشهریانشان با مدارک فوق دیپلم و بعضا لیسانس غیر مرتبط بود. به راستی که ظلمی که اینها بعد از چهارسال طرحی بودن من در کتابخانه ملی، بر من روا داشتند رافقط خدا میداند و بس. جناب آقای دکتر صلاحی و آقای نور محمدی: معاون پشتیبانی، فقط شماها را محول می کنم به خدا به خاطر فشارهای روحی و روانی ای که از ظلم شما در حق خودم و برخی دیگر از همکاران کشیدم و در آخر هم مجبور شدم قید کتابخانه ملی را که از سال 87 در آن کار میکردم، بزنم.
کتابدار
|
Iran
|
1392/12/03 - 11:07
0
15
یکی از بزرگترین ظلمی که ایشان به رشته کتابداری نمود شاید بتوان گقفت تعطیلی کتابخانه تخصصی کتابداری در کتابخانه ملی بود.
پاسخ ها
کتابدار
| Iran |
1392/12/07 - 22:09
واقعا همینطور است تنهاکتابخانه تخصصی کشور در حوزه کتابداری را از بین برد!! البته نقش مدیران بی تخصص و ترسو را که این کار را انجام دادند را نباید فراموش کرد!!!!
کارمند
|
Iran
|
1392/12/03 - 10:53
0
13
واقعا برای آقای صلاحی و سالاریان متاسفم که تمام نیرو های خودشونو تبدیل وضعیت کردن اما مارو نه چرا؟ چون ما پارتی نداشایم خدایی هم بالا سر هست ماکه نمیگذریم ...........تا کی بی عدالتی امیدوارم آقای امیری کار درست باشه
مراجعه کننده کتابخان
|
Iran
|
1392/12/03 - 10:20
0
10
علی رغم فضای فیزیکی بی نظیر کتابخانه یکی از بدترین سرویس هایی که میشد به مراجعه کنندگان ارائه کرد را در طول 2 سالی که مراجعه داشته ام را شاهد بوده ام. سرویس افتضاح اینترنت، خرابی کامپیوترهای سایت، رفتار بی ادبانه برخی کارمندان حراست یا مراجعه کنندگان ، (البته نباید از رفتار خوب برخی از انها نیز چشم پوشی کرد). از دور به نظر میرسد که رییس سابق این سازمان تخصص و دیدگاه درستی از عملکرد این سازمان نداشته اند و بیشتر به تبلیغات و سرو صدا کردن علاقه داشته اند.
کتابدار2
|
Iran
|
1392/12/03 - 08:15
0
8
متاسفم. جناب آقای صالحی امیری با سوابق امنیتی چه به روز کتابخانه ملی آورد؟ این هم از تدبیر دولت یازدهم
کتابدار گمنام
|
Iran
|
1392/12/02 - 20:03
16
2
چشمها را باید شست ، جور دیگر باید دید
ضمن تشکر از جناب آقای دکتر صلاحی و تبریک به جناب آقای دکتر صالحی امیری،از همه ی کتابداران عزیز خواهش می کنم به جای انتقاد، نوع نگاهشان را عوض کنند. طی این چند سال آیا به عنوان یک کتابدار واقعا دنبال کار حرفه ای خودشان بوده اند یا کم کاری دیگران!!!
پاسخ ها
کارشناس
| Iran |
1392/12/03 - 23:34
يلي کابدار کمنام عزيز!
بايد ماله مکشيد روي همه کارها براي آن که رفت و خراب کرد و رفت دست زد و هورا کشيد و براي آن که مي ايد آرزو!
اصلا ديده‌ايد در مراسم توديع و معارفه‌ها چه مي گويند؟! آنقدر از فرد برکنار شده تعريف مي کند که آدم مي ماند اگر اينقدر خوب بوده پس چرا برکنار مي شود؟! ما مديري داشتيم که خيلي بي‌قاوني کرد و سازماني را به هم ريخت، هنگام توديع کلي از زحمات طاقت فرسايش تشکر کردند و او هم از معارف ديني براي منزه نشان دادن خود خرج کرد.
نوع نگاه را وقتي مي شود عوض کرد که مديريت را ارث پدر ندانيم وقتي نتوانستيم بگوييم ما نمي توانيم برويم سراغ کار ديگر! آيا اين مديران اين چنين بودند؟
آري انتقاد کنيد اما نه از مدير! از خودتان!
کارمند کتابخانه ملی
|
Iran
|
1392/12/02 - 17:13
1
17
دکتر صلاحی اتوبوس وار با خود تنها نیرو آور، بد نیست یه برآوردی قبل و حال صلاحی و نیروهای ورودی ملی را داشته باشید و صد البته اینکه ایشان این طریق را به .... ریاست کتابخانه مجلس نیز آموختند چون بیشتر همکاران من در کتابخانه ملی نیز از کتابخانه ملی به مجلس رفتند. برای هر دویشان متاسفم فقط همین
کتابدار1
|
Iran
|
1392/12/02 - 16:44
2
14
دکتر صلاحی استارت برخی کارهای مهم در کتابخانه ملی را زدند منتها بزرگترین اشتباه ایشان یکی جایگزین کردن افراد غیرمتخصص اهل ... با مدیران متخصص« کتابداران با انگیزه و بعضا اعضای هیئت علمی بود و دیگری بها دادن بیش از حد به مررجعه کننده به جای کارمندان.
raziy.k
|
Iran
|
1392/12/02 - 16:29
0
16
سلام- ایشان در دوره ریاستشان به تنها نکته ای که توجه نکرد کتاب و کتابداری است.
مطمئنم که ایشان و رییس روابط عمومی این نهاد به دلیل آزار و اذیتی که به همکارانش در دوره تصدی در کتابخانه ملی رواداشتند بایددر پیشگاه خداوند پاسخگو باشند.
کتابدار کتابخانه ملی
|
Iran
|
1392/12/02 - 10:57
1
26
ایشان درک درستی از کتاب و کتابخانه نداشت. تنها کاری که کرده بود، یک اتوبوس از ... را با خود به کتابخانه آورد و مشغول به کار کرد.
کتابدار
|
Iran
|
1392/12/02 - 10:25
2
20
سلام.
برای ما کتابدارها که خوب نبود. شاید واسه کارمندان دیگر و کارمندانی که سمت کتابداری داشتن اما از رشته های دیگه وارد کتابخونه شدن خوب بوده باشه. ایشان برای برای کتابدارها ارزشی قائل نبودند...
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: