داخلی
»مطالب کتابداری
»کتابخانه و کتابداری
دیدگاه شما درباره عملکرد دکتر صلاحی در کتابخانه ملی چیست؟
به گزارش لیزنا، از پنجم تیر 1390 بعد از پنج ماه اداره کتابخانه بدون حضور مدیریت، معارفه اسحاق صلاحی توسط ریاست جمهوری وقت کشور انجام شد و حکم ریاست کتابخانه ملی کشور به ایشان اعطا گردید.
دکتر صلاحی در طول دوره ریاست خود نشست های خبری متعددی را برگزار کرد و تاکنون گفتگوهای رسانه ای بسیاری از وی در مطبوعات و خبرگزاری های منتشر شده است، بررسی این اخبار نشان می دهد وی در تلاش برای ایجاد هاب دانش ملی، آمازون ملی، کتابخانه دیجیتال ملی، افزایش تعداد منابع دیجیتال ملی و مطالبی از این دست بوده است.
بررسی عملکرد و فعالیت های دو ساله، دکتر اسحق صلاحی، رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی موضوع مورد درخواست مخاطبان پایگاه خبری لیزنا بوده است.
بر اساس این، لیزنا به عنوان رسانه خبری حوزه علم اطلاعات و کتابداری کشور درصدد است فرصتی را فراهم کند تا دیدگاه شما مخاطبان را درباره عملکرد دکتر اسحق صلاحی، رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی به نظرسنجی بگذارد.
مخاطبان لیزنا می توانند بر مبنای اصول مندرج در بخش نظردهی سایت اقدام به درج دیدگاهها و نظرات خود صرفا درباره « عملکرد دکتر صلاحی در کتابخانه ملی » نمایند.
لازم به ذکر است، از انتشار نظرات خارج از موضوع و چارچوب اخلاقی مشخص شده، خودداری خواهد شد.
از قدیم گفتن هیچ بدی نرفته جاش خوب بیاد امیدوارم رئیس جدید به همراه مدیر پشتیبانی اش عملکرد رئیس قبلی را نداشته باشند....
بسیار گستاخی و بی ادبی دیدم از یکی از مسئولین ارشد سازمان.
بهترین تجربه زندگیم خارج شدن از سازمان بود و بس...
4- معاون ايشان در جلسه توديع گفت كه ايشان از سفر حج تمتع خود صرف نظر كرد تا به امور سازمان برسد، آيا بهتر نبود از يكي از سفرهاي اروپا صرف نظر مي كرد؟ شايد خداي متعال ايشان را نطلبيده بوده!
به هر حال بد نيست ايشان خودشان هم در اين صفحه نظر بدهند و جواب اين همه سوالات و يا بهتر بگويم اتهامات را بدهند
جناب آقای صالحی امیری حتما می دانند که رشته کتابداری و علم اطلاعات بیش از50 سال است که در غرب تا درجه دکتری می خوانند (و ایران هم 20 سالی هست که شروع شده) پس لطفا به چشم یک تخصص به آن نگاه کنید.
نگاهتان به کتابدارانی که باید کار کتابخانه ملی ایران را پیش ببرند با کتابداری که سی سال درکتابخانه های عمومی محله و کتابخانه های دانشگاهی محل کار و تحصیل دیده اید فرق می کند. اینجا شما کتابدارانی با تخصص در یک کار خاص برای کارهای خاص نیاز دارید.
ازدوستان وآشنایان برای پستهای مدیریتی غیر تخصصی و اداری و مالی اگر استفاده می کنید مشکلی پیش نمی آید ولی اگر کسانی را که خوب بلدند تملق بفرمایند، خودشان را به شما بچسبانند مدیریت uکارهای تخصصی بخشیدید و غیر متخصصان یا مدرک داران بی تجربه را دورتان جمع کردید، شما هم در پایان چیزی جز همین که اینجا می بینید نصیبتان نخواهد شد.
دیگر شما می دانید و خدای خود. برای کتابخانه ملی در دوره شما آرزوی موفقیت می کنم.همینطور برای شخص شما.
امیدوارم بیش از همه روابط عمومی کتابخانه این نظرات را به سمع و نظر ریاست جدید کتابخانه برسانند که در ابتدای امر پایان کار خود را بهتر بتوانند برنامه ریزی کنند.
اشاره کرده اند که رسانه ای کردن خوب است من هم معتقدم رسانه ای کردن و هرکاری را عنوان کردن در کشور ما برد دارد و باید باشد ولی اگر تبدیل به همه کار شد و کارتخصصی فراموش شد، چه چیزی را می خواهید رسانه ای کنید؟ دید و بازدیدها را؟
اين سازمان مثل اينكه سكوي پرتاب افراد بي كفايت ميباشد و ضرر آن هم فقط و فقط براي ما كارمندان اين سازمان ميباشد
1- اراده بسيار قوي براي انجام امور
2- اعتماد كامل به شعار ما مي توانيم
3- در سخنوري بسيار قدرتمند
4- قراردادي كردن نيروهاي مظلوم خدمات
5- افزايش كمي فعاليتهاي سازمان
معايب:
1- استفاده از مديران فاقد تخصص مرتبط با پست محول شده
2- اعتماد كامل به مديران چاپلوس
3- عدم توجه به اخطارهاي كارشناسان
4- امنيتي كردن سازمان
5- تبليغات دروغ
6- كاهش كيفي فعاليت ها
7- جذب همشهريان و اقوام و سپردن فعاليتهاي تخصصي به آنها
8- مديران فاقد تخصص (اينو دوبار گفتم چون خيلي از اين ناحيه ضربه خورديم)
1- حذف نیروهای متخصص و کارآمد در بدنه مدیریتی و کارشناسی سازمان و قراردادن نیروهای غیرکارامد و غیر متخصص در پستهای مدیریت ارشد و میانی
2- ترویج روحیه تملق و چاپلوسی در بین کارکنان و مدیران سازمان به منظور حفظ جایگاه سازمانی و برخورد با هرگونه انتقاد به عملکرد ریاست
3- ورود اتوبوسی نیروهای غیرمتخصص و غیر مرتبط به سازمان
4- انجام حرکات پوپولیستی در راستای نمایش غیرواقعی از وضعیت موجود و ارائه آمارهای غیرواقعی و بعضا مبهم و گمراه کننده
6- دادن وعده های کلان در خصوص راه اندازی امکانات جدید ( نمونه اخیر آن وعده مسخره ایجاد امازون ملی ) و عدم تحقق آنها
7- ایجاد فضای امنیتی در سازمان
8- تنزل سطح رفاهی کارمندان سازمان به حداقل ممکن
9- سعی و تلاش حداکثری ریاست سازمان در انجام هرچه بیشتر مسافرت های خارجی و انعقاد تفاهم نامه های بدون دستاورد خاص
10- تعریف پروژه های بدون فایده برای سازمان از قبیل برنامه استراتژیک ، ارزیابی عملکرد کارکنان ، متمم برنامه استراتژیک و ....
___________
اين يکي را نمي نوشتي، بهتر بود. اگر بخواهيم مثبت بدهيم همين يک کارش بد نبوده. نبايد اين کارهار تخطئه کرد. البته مي تونسيتد به اجرايي نشدنش اشاره کنيد
ضمن تشکر از جناب آقای دکتر صلاحی و تبریک به جناب آقای دکتر صالحی امیری،از همه ی کتابداران عزیز خواهش می کنم به جای انتقاد، نوع نگاهشان را عوض کنند. طی این چند سال آیا به عنوان یک کتابدار واقعا دنبال کار حرفه ای خودشان بوده اند یا کم کاری دیگران!!!
بايد ماله مکشيد روي همه کارها براي آن که رفت و خراب کرد و رفت دست زد و هورا کشيد و براي آن که مي ايد آرزو!
اصلا ديدهايد در مراسم توديع و معارفهها چه مي گويند؟! آنقدر از فرد برکنار شده تعريف مي کند که آدم مي ماند اگر اينقدر خوب بوده پس چرا برکنار مي شود؟! ما مديري داشتيم که خيلي بيقاوني کرد و سازماني را به هم ريخت، هنگام توديع کلي از زحمات طاقت فرسايش تشکر کردند و او هم از معارف ديني براي منزه نشان دادن خود خرج کرد.
نوع نگاه را وقتي مي شود عوض کرد که مديريت را ارث پدر ندانيم وقتي نتوانستيم بگوييم ما نمي توانيم برويم سراغ کار ديگر! آيا اين مديران اين چنين بودند؟
آري انتقاد کنيد اما نه از مدير! از خودتان!
مطمئنم که ایشان و رییس روابط عمومی این نهاد به دلیل آزار و اذیتی که به همکارانش در دوره تصدی در کتابخانه ملی رواداشتند بایددر پیشگاه خداوند پاسخگو باشند.
برای ما کتابدارها که خوب نبود. شاید واسه کارمندان دیگر و کارمندانی که سمت کتابداری داشتن اما از رشته های دیگه وارد کتابخونه شدن خوب بوده باشه. ایشان برای برای کتابدارها ارزشی قائل نبودند...