کد خبر: 16132
تاریخ انتشار: یکشنبه, 05 مرداد 1393 - 14:56

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

همكاری كتابخانه ملی و مراكز فرهنگی آلمان گسترش می یابد

      میکائیل بارون فون اونگرن اشترنبرگ، سفیر آلمان، در ديدار با دكتر سيدرضا صالحي اميري براي هموار كردن مسير فعاليت هاي فرهنگي كتابخانه ملي و مراكز فرهنگي آلمان قول همكاري داد.
همكاری كتابخانه ملی و مراكز فرهنگی آلمان گسترش می یابد

 

به گزارش لیزنا، در اين ديدار كه معاونان سازمان اسناد و كتابخانه ملي نيز حضور داشتند، دكتر صالحي اميري با بيان مشتركات تاريخي و فرهنگي ايران و آلمان تصريح كرد: ما در آلمان يك سابقه طولاني فرهنگي، اقتصادي و سياسي داريم و تصوير آلمان در ذهن مردم ايران تصويري روشن است.

 

رئيس سازمان اسناد و كتابخانه ملي در ادامه با توضيح فعاليت هاي انجام شده در سازمان متبوع اضافه كرد: يكي از بخش هاي مهم در سازمان اسناد و كتابخانه ملي، انجام مصاحبه با رجال و سياستمداران دوران گذشته و دوره پهلوي است كه در قالب پروژه تاريخ شفاهي انجام شده است. وي در توضيح اين پروژه ادامه داد: مصاحبه با رجال دوران گذشته كه برخي از آنها در قيد حيات نيستند، باعث گشته تا زواياي پنهان تاريخ معاصر روشن شود و پژوهشگران با اطمينان بيشتري به امور پژوهشي بپردازند.

 

در ادامه اين ديدار، دكتر خسروي معاون پژوهش، دكتر اميرخاني، معاون كتابخانه، عزيزي معاون اسناد ملي و دكتر سلطاني فر، مسئول روابط بين الملل سازمان اسناد و كتابخانه ملي، به تشريح و توضيح زمينه هاي گسترش همكاري ها از جمله استفاده از ظرفيت ايران شناسان و شرق شناسان آلماني و همچنين استفاده از تجربه آلمان در زمينه آرشيو پرداختند.

 

میکائیل بارون فون اونگرن اشترنبرگ سفير آلمان در ايران نيز، تعميق روابط فرهنگي را مقدمه تعميق روابط در ساير عرصه دانست و ضمن ابراز خوشحالي از حضور در كتابخانه ملي گفت: ساختمان كتابخانه ملي ايران بسيار باشكوه و زيبا است و گمان نمي كردم كه اين ساختمان تا اين اندازه وسعت داشته باشد.

 

 اشترنبرگ همچنين با بيان اين نكته كه بين 180 تا 200 هزار ايراني در آلمان زندگي مي كنند، ادامه داد: حضور اين تعداد ايراني در كشور آلمان كه خيلي از آنها نظير پروفسور سميعي از نخبگان محسوب مي شوند، خود زمينه ساز ارتقاء همكاري هاي في مابن در زمينه فرهنگي است. سفير آلمان همچنين قول داد تا در زمينه گسترش فعاليت هاي فرهنگي و مباحث مطرح شده در اين جلسه با مراكز فرهنگي آلمان رايزني هايي داشته باشد.

 

گفتني است در پايان اين ديدار سفير آلمان با همراهي برخي معاونان سازمان اسناد و كتابخانه ملي به بازديد از بخش هاي مختلف كتابخانه پرداختند.

 

 

 

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: