کد خبر: 16681
تاریخ انتشار: دوشنبه, 24 شهریور 1393 - 10:04

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

معرفی طرح های مطرح کتابخانه ای 2014

طرح های مطرح کتابخانه ای سال 2014، نمونه های درخشانی از معماری نوین هستند که نیاز های مراجعین را به سبکی بی نظیر، موثر و دل چسب رفع می کنند.
معرفی طرح های مطرح کتابخانه ای 2014

 

به گزارش لیزنا، طی جشن سالانه درباره کتابخانه های نوین و کتابخانه هایی که اخیرا نوسازی شده اند، طرح های مطرح کتابخانه ای سال 2014 معرفی شد. این کتابخانه ها نمونه های درخشانی از معماری نوین هستند که نیاز های مراجعین را به سبکی بی نظیر، موثر و دل چسب رفع می کنند.

 

 

 

فضاهای آزاد

کتابخانه و learning commons frederick E. Berry ، دانشگاه دولتی (Salem (Mass

 

learning commons نوین در دانشگاه دولتی Salem یک نمونه از وسعت و فضاهای باز می باشد.فرم راه پله ی در حال حاضر مرکزی این مجموعه، دیوار های شیشه ای پلیسه دار که به محوطه چمن کاری می رسند و صندلی هایی که در امتداد دیوار برای نشستن مراجعین گذاشته شده است، این تصور را تقویت می کند.

ساختمان جدید

Shepley Bulfinch (معماری)

مساحت:128000 فوت مربع

ارزش: 50.4 میلیون دلار

 

 

 

کتابخانه ی عمومی نیویورک،شعبه Mariners Harbor (بخش جنوب غربی نیویورک)

 

طرح تک طبقه ی کتابخانه Mariners Harbor وسعت آن را کاهش داده است ولی فضای زیادی را ایجاد نموده است.اتاق های گسترده و باز با پنجره هایی بزرگ راحتی و مطالعه ای آرامش بخش را به ارمغان می آورند.همچنین فضاهایی برای تکنولوژی در میان قفسه های اندک کتابخانه تعبیه شده است.

A*PT Architecture (گروه معماری در نیویورک)

مساحت:10000 فوت مربع

ارزش:7.5 میلیون دلار

 

 

 

کتابخانه ی عمومی( Queens (N.Y.،شعبه ی Glen Oaks (محله ای در نیویورک)

 

شعبه ی جدید Glen Oaks دو برابر ساختمان قبلی اش مساحت دارد و اتاق هایی برای مطالعه در سه طبقه دارد که در میان آن ها فضاهایی برای کار با کامپیوتر و اتاق های اجتماع تعبیه شده است.در بیرون از کتابخانه هم فضاهایی در باغ و میدان برای مطالعه عموم مردم وجود دارد.

ساختمان جدید

 Marble Fairbanks (معماری)

مساحت:18000 فوت مربع

ارزش:11.75 میلیون دلار

 

 

استفاده و استقرار مجدد

کتابخانه ی عمومی نیویورک،شعبه Stapleton

 

NYPL (سازمان کتابخانه های عمومی نیویورک) کتابخانه کارنگی ساخته شده در سال 1907 در شهر Stapleton, Staten Island را بازسازی نمود و 7000 فوت مربع کتابخانه مدرن در کنار ساختمان قبلی اضافه نمود و دو ساختمان را با هم یکی کرد.برای ساخت این قسمت جدید از تیرها،ستون ها،تیرچه ها و سقف صنوبری داگلاس glue-laminated6  استفاده شده است.ساختمان قبلی به محلی برای مطالعه کودکان تبدیل شد.

توسعه و نوسازی

Andrew Berman Architects ( معماری)

مساحت:12700 فوت مربع

ارزش:15 میلیون دلار

 

 

 

مدارس عمومی شهر Baltimore،کتابخانه دبستان Samuel Coleridge-Taylor

 

دبستان Samuel Coleridge-Taylor با وجود این نوسازی، گذشته ی خودش را هم دربر دارد.عناصر قدیمی دست نخورده باقی مانده اند تا معماری تاریخی ساختمان را نشان دهند.گذرگاه های طاقدار آجری که پشت دیوارها پنهان شده بودند حالا درب ورودی را می سازند،و کف اتاق آن که قدمتی 100 ساله دارد و از چوب سختی ساخته شده است حالا پس از آزاد شدن از پوشش اش می درخشد.

نوسازی

JRS Architects (معماری)

مساحت:2400 فوت مربع

ارزش:480000 دلار

 

 

 

کتابخانه ی عمومی (Corvallis-Benton County (Oreg،کتابخانه ی Monroe Community

 

این کتابخانه جدید بخشی از انبار متروکه در Benton County, Oregon است.این کتابخانه اضافه بر انبار ساخته شده بود که به حالت اول برگردانده شد و به مجموعه ای برای جلسات تبدیل شد.این ساختمان نمونه کاملی از رقابت بین قدیمی و جدید بودن است،ویژگی های تاریخی که شامل دیوار نویسی ها و پوستر های دیواری است،محفوظ مانده اند و منابع انرژی خورشیدی و geothermal5 اضافه شده اند.

انطباق و استفاده دوباره

Broadleaf Architecture (گروه معماری)

مساحت:7550 فوت مربع

ارزش:دو میلیون دلار

 

 

 

برای کودکان

کتابخانه های عمومی نیویورک،شعبه Washington Heights

 

اتاق مطالعه برای کودکان کل طبقه ی دوم کتابخانه شعبه Washington Heights را دربر میگیرد.این فضا شامل قفسه هایی پیچ خورده و میز هایی دایره ای برای مطالعه ی جمعی می شود.در کنار هر پنجره صندلی هایی برای نشستن وجود دارد.همچنین جایگاه هایی برای امانت گرفتن کتاب ها توسط خود افراد وجود دارد.در کنار هر پنجره جفت نیمکت ها قرار گرفته اند تا فضای بیشتری ایجاد کنند. 

نوسازی

Andrew Berman Architect (گروه معماری)

مساحت:3300 فوت مربع

ارزش:2.1 میلیون دلار

 

 

 

کتابخانه Centennial ،Midland،Texas

 

شهرستان Midland یک مغازه خرده فروشی را به یک کتابخانه عمومی مدرن و مورد پسند بچه ها تغییر کاربری داد.چهار عدد درخت فولادی در داخل ساختمان جایگذاری شد تا صدا و تصویر طبیعت را در یک مسیرنقاشی شده پخش نمایند.ویدیو پروجکشن های دیگری هم در بخش کودکان جایگذاری شدند.یک بالون واقعی هوای گرم هم توسط یک زن پنسیلوانیایی اهدا شد.این بالون پس از پروازش به تگزاس،برای جایگذاری در کتابخانه تغییر اندازه داده شد و به یک مکان مطالعه برای کودکان و والدینشان تبدیل شد.

انطباق و استفاده دوباره

Dewberry (گروه معماری)

مساحت:33000 فوت مربع

ارزش:3.48 میلیون دلار

 

 

ترمیم خرابی ها

کتابخانه های عمومی (.Birmingham (Ala،شعبه شهر Pratt

 

پس از آسیب توفان سال 2011.کتابخانه ی Pratt City با هدف آموزش جامعه تولدی دوباره یافت.شکل کلی طراحی این کتابخانه همچنین تاریخ معدن کاری زغال سنگ این منطقه را به یاد می آورد و موزه ی محلی ابزار آلات درون قفسه های کتابخانه و اتاق های مطالعه جا داده شده اند.

 نوسازی

Herrington Architects, P.C. (گروه معماری)

مساحت:8392 فوت مربع

ارزش:1.5 میلیون دلار

 

 

 

کتابخانه عمومی Brooklyn،شعبه Coney Island

 

بعد از آسیب ها بادهای قوی شنی و سیل 5 فوتی در سال 2012 ، شعبه ی Coney Island برای بازتاب تاریخ منطقه تجدید بنا شد.دیوارهای کتابخانه پر از عکس های بایگانی شده هستند و تخته های به جا مانده از boardwalk4 برای سقف جدید کتابخانه استفاده شده اند.

نوسازی

BHC Architects (گروه معماری)

مساحت:6000 فوت مربع

ارزش:2.7 میلیون دلار

 

 

فراگیری آشپزخانه ای

کتابخانه ی مستقل Philadelphia،شعبه ی Parkway Central

 

نوسازی شعبه ی Parkway Central شامل گسترش بخش آشپزخانه و کلاس های آشپزی برای کودکان،نوجوانان،خانواده ها و بزرگسالان بود.این مجموعه مشتمل است بر سه اجاق،یک کباب پز،16 چراغ خوراک پزی (چهار تا از آن ها در demo island هستند)،یک یخچال walk-in3،36 صندلی برای 9 میز،سه دوربین که از نماهایی از این فضا تهیه می کنند،چراغ های خوراک پزی نزدیک یک تلویزیون صفحه مسطح و یک حیاط بیرونی با یک باغ که برای کلاس ها از آن استفاده می شود.

نوسازی

Safdie Architects (معماری)

مساحت:324000 فوت مربع

ارزش:1.08 میلیون دلار

 

 

زمین های سرسبز

دانشگاه ایالت Armstrong Atlantic،کتابخانه Lane ، Savannah, Georgia

 

گسترش learning commons نوین در کتابخانه Lane به قصد تغییر فضای موجود به یک مجموعه درجه یک LEED2  که شامل  بام سبز(green roof) ،سیستم های مکانیکی و چراغ های بهینه-مصرف انرژی و صفحات خورشیدی برای تولید انرژی های تجدید پذیر است، تبدیل می شود.

بازسازی

Cogdell and Mendrala Architects (معماری)

مساحت:66022 فوت مربع

ارزش:3.89 میلیون دلار

 

 

 

کتابخانه ی عمومی (.Hillsboro (Oreg،شعبه Shute Park

 

به عنوان یک پروژه مطرح در زمینه ی چالش های ساسختمان های بهتر که توسط سازمان انرژی آمریکا ترتیب داده شده بود، Shute Park متحمل نوسازی هایی در زمینه ی بهینه سازی مصرف انرژی شد.یک سیستم موثر HVAC7  اجرا شد،چراغ های بیرونی با LED جایگزین شد،حسگر های حرکتی نصب شد،سیستم پنجره ها با شیشه های عایق دار عوض شد،دیوار های بیرونی عایق دار شدند و سقف کارآمدتری اضافه شد.براساس یک تخمین برای مصرف انرژی این ساختمان،هزینه و مصرف انرژی 20 درصد کاهش داده شد.

نوسازی

Hennebery Eddy Architects (معماری)

مساحت:15000 فوت مربع

ارزش:3.76 میلیون دلار

 

 

انعطاف پذیری در سرویس دهی

کتابخانه ی عمومی (Cuyahoga County (Ohio ،شعبه Parma-Snow

 

کتابخانه Parma-Snow برای نیازهای عمومی نوسازی شد.این ساختمان از 12000 فوت مربع به 41000 فوت مربع گسترش یافت و حالا امکاناتی همچون اتاق های نشست سمعی و بصری،کافه،بیش از 40 جایگاه کامپیوتری،بوستانی برای مطالعه در هوای آزاد و یک تالار کنفرانس عمومی دارد.

نوسازی و توسعه

Holzheimer Bolek + Meehan Architects ( معماری)

مساحت:41000 فوت مربع

ارزش:15.2 میلیون دلار

 

 

 

کتابخانه ی عمومی (Madison (Wis،کتابخانه ی مرکزی

 

اتاق های میانی مطالعه در ساختمان سه طبقه این کتابخانه امکان استفاده از نور طبیعی و روشنی روز را دارد،علاوه بر این کتابخانه Madison طبقه ی سوم را برای استفاده عمومی نوسازی نمود و نمایشگاه هنری،اتاق هایی برای نشست ها و تراسی که رو به زمین چمن است را به این طبقه اضافه نمود.این طبقه همچنین برای استفاده های شخصی اجاره داده می شود.

نوسازی و توسعه

MSR (گروه معماری)

مساحت:120000 فوت مربع

ارزش:29.7 میلیون دلار

 

 

مراکز تحصیلات عالیه 

کتابخانه های دانشگاهی جنوب شرقی،کتابخانه Snell، Boston

 

کتابخانه ی Northeastern’s Snell،از یک کتابخانه ی سنتی به یک ساختمان پیشرفته رسانه ای تغییر کاربری داد.این مجموعه از خلاقیت ها،طراحی ها و آنالیزهای  دیجیتالی پشتیبانی می کند و شامل آزمایشگاه های چاپ سه بعدی،مرکز نوآوری و استدیو های صدا و تصویر می باشد.

نوسازی

Wilson Architects (گروه معماری)

مساحت:100000 فوت مربع

ارزش:18.5 میلیون دلار

 

 

 

کتابخانه های دانشگاه Iowa ،کتابخانه ی اصلی،شهر Iowa

 

«دهکده مطالعه » که از 16 اتاق کوچک مطالعه در امتداد راه اصلی شهر درست شده است ، نوسازی درخشان کتابخانه ی اصلی شهر محسوب می شود.یک کافه،اتاق های بزرگ تر مطالعه،فضاهای مشترک آزاد و دیگر مناطق ساکت برای مطالعه این طراحی را کامل می کنند.

نوسازی

(گروه معماری)

مساحت:427000 فوت مربع

ارزش:8 میلیون دلار

 

 

فضاهای اشتراکی

کتابخانه مشترک کالج Tidewater Community ،ساحل Virginia، Virginia

 

هنگامی که کالج Tidewater Community و شهرداری Virginia  پی بردند که می خواهند در دو طرف یک خیابان روبروی هم، هر کدام برای خود کتابخانه درست کنند،نیروهای خودشان را برای ساخت کتابخانه ای مشترک به منظور استفاده ی عمومی و دانشگاهی بسیج کردند.علاوه بر این،به منظور ایجاد امکانات دانشگاهی و عمومی،ساختمان جدید شامل 200 کامپیوتر برای استفاده ی عمومی،30 فضای اشتراکی کاری،اتاق های نشست عمومی و یک کافه می شود.

ساختمان جدید

Carrier Johnson + Culture (گروه معماری)

مساحت:125000 فوت مربع

ارزش:43 میلیون دلار

 

ترجمه: پیروز ابراهیمی جعفری

برچسب ها :
قاسمی فرخ الدین
|
Iran
|
1393/06/27 - 10:52
0
1
سلام به دوست عزیزم پیروز خان امیدوارم در تمام مراحل زندگیت موفق و موید باشید
از ترجمه هات نهایت استفاده را بردیم
برا وبلاگ ما هم چن مطلب بفرس استقبال می کنم از نوشتهای زیبات
پاسخ ها
پیروز ابراهیمی
| Iran |
1393/06/28 - 22:01
سلام و درود بر قاسمی فرخ الدین

چشم حتما .
ابوالفضل عربشاهي
|
Iran
|
1393/06/25 - 13:05
0
2
سلام و آفرين به پيروز كه نمونه و الگويي از يك كتابدار نسل مدرن كتابداران دانشگاهي امروز ماست!
كه هم دانش آموخته دانش شناسي است و هم مسلط به زبان انگليسي و نيز مسلط به علوم رايانه اي و البته كه براي كتابدار بودن اين سه شرط لازم است ولي كافي نيست. صد البته كه شم كتابداري هم دارد و به پشتوانه ي تجربه همه اميدواريم كه مسير پيشرفت را خواهد پيمود.
اين ها تعريف نيست بلكه همه ي استادان و كتابدارانيكه پيروز را مي شناسند به اين موارد اذعان دارند.
براي پيروز كه هميشه پيروز است آرزوي بهترين ها را دارم
پاسخ ها
پیروز ابراهیمی
| Iran |
1393/06/26 - 08:59
سلام و درود بر استاد عزیز آقای عربشاهی

من هنوزم شاگردم . شاگرد استادانی چون شما و خانم وزیر پور کشمیری و خانم دکتر زهره میر حسینی و خانم ناهید بنی اقبال و آقای مرحوم صالحی...

نمیدانم چه شد از معماری و کار در معماری وارد رشته کتابداری شدم خواسته و ناخواسته این گونه وارد این رشته شدم . چند روز گذشته دانشگاه آزاد ارشد هم کتابداری و هم پژوهش هنر قبول شدم انتخاب این دو برایم سخت است
کتابدار آنلاین
|
Iran
|
1393/06/25 - 09:03
0
3
سلام اصلا آدم توی این محیط بشینه و هیچکار نکنه به نظر من سوادش و روحیش میره بالا حالا اینجا از بس کتابای بیخورد فرستادن اگه مراجه کننده میخواد از یه جا رد شه باید چند کارتن کتاب جابجا کنی تا بتونه رد شه تازه مسئله رنگ بندی و فضا سازی و ... هم بمونه واقعا کشورای دیگه میدونن چه جوری برای فرهنگ خرج کنن و همینه که خوب جواب میگیرن اصلا محیط کتابخونه های ما از بس انرژی منفی میده حوصلت نمیشه کار کنی یا مطالعه کنی
کتابدار
|
Iran
|
1393/06/24 - 16:56
1
5
من به عنوان کتابدار کتابخانه عمومی ارزو دام روزی کتابخانه های ما نیز اینچنین زیبا شوند.ارزو برای جوانان عیب نیست:)
پاسخ ها
کتابدار
| Iran |
1393/06/27 - 10:26
از حقوق اجتماعی ماست داشتن چنین کتابخانه هایی بنابراین حقوق خود را مطالبه می کنیم. با حرف شما که ما فقط در رویاهامان باید به سر ببریم همکار محترم
رضا رجبعلی بگلو
|
Iran
|
1393/06/24 - 12:26
0
3
سلام و سپاس

واقعاً ایده های بسیار جالبی بود. به نظرم برای درس ساختمان و تجهیزات کتابخانه بسیار عالی است

سپاسگزارم
پاسخ ها
پیروز ابراهیمی
| Iran |
1393/06/24 - 15:10
سلام و درود
بله برای درس ساختمان و تجهیزات کتابخانه مفید است .

علت ترجمه که انجام دادم به دلیل علاقه ی خودم در معماری و طراحی داخلی است
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: