کد خبر: 39010
تاریخ انتشار: یکشنبه, 12 اسفند 1397 - 13:15

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

پیام حسن مقدس زاده برای نهمین سالگرد تاسیس لیزنا

لیزنا؛ زبان گویای کتابداران

منبع : لیزنا
حسن مقدس زاده
لیزنا؛ زبان گویای کتابداران

حسن مقدس زاده، دبیر انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران-شاخه فارس در یادداشتی به مناسبت نهمین سالگرد تاسیس لیزنا می نویسد: اکنون که 9 سال از تولد خبرگزاری لیزنا گذشته، باید تلاش مجدانه دست اندرکاران این خبرگزاری را ستود؛ تلاشی قابل تقدیر توسط افرادی دلسوز و پای کار. بارها به دلیل نوع فعالیت­ هایم با مسئولین لیزنا جهت انتشار اخبار فعالیت­ های انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران-شاخه فارس در تماس بوده­ ام؛ در این ارتباط­ ها خرسندانه برخورد بسیار شایسته و پیگیرانه عزیزان به ویژه جناب آقای عمرانی، جناب آقای مهندس هرندی و سرکار خانم شریفی برایم قابل تقدیر بوده است.

اما از ویژگی­ های لیزنا که توجه بنده را جلب کرده یکی طراحی مناسب وب سایت لیزنا است که آن را برای مخاطبان کاربردی کرده است. لیزنا زبان گویای کتابداران به ویژه انجمن­ های استانی است تا بتوانند اخبار فعالیت­ های خود را در سطحی وسیع نشر دهند. در واقع وجود لیزنا این توان را به کتابداران در تمامی نقاط کشور داده تا بتوانند فعالیت­ ها و کارهای خود را به سمع و نظر تمامی همکاران و علاقمندان برسانند.

اعتقاد بنده این است که تمامی افراد فعال در حرفه باید از این خبرگزاری به عنوان تنها خبرگزاری رسمی حوزه علم اطلاعات و دانش شناسی حمایت نمایند تا انشالله شاهد تولد 100 سالگی آن نیز باشیم (البته به شرط حیات). تمامی حرفه ­مندان، اعضای هیئت علمی، دانشجویان و ... می­ توانند با ارسال مطالب ارزشمند به لیزنا، تهیه گزارش از فعالیت­ های انجام شده در کتابخانه محل کار، دانشگاه محل تحصیل، شهر و منطقه محل زندگی به عنوان نویسنده و گزارشگر افتخاری لیزنا نقش آفرینی نموده و به این خبرگزاری را در پربار کردن مطالب و همچنین پوشش تمامی مناطق کشور کمک نمایند.

به امید موفقیت و تداوم فعالیت لیزنا، بدانید که قدر زحمات بی­ دریغ شما عزیزان را می­ دانیم و به وجودتان افتخار می­ کنیم.

پاینده و سرافراز باشید.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: