کد خبر: 39787
تاریخ انتشار: یکشنبه, 12 خرداد 1398 - 12:54

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

اعضای طرح فراگیر کتابخانه ها (غدیر) از 4000 نفر عبور کرد

منبع : روابط عمومی پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران
تا خرداد 1398، چهار هزار نفر دانشجوی تحصیلات تکمیلی و عضو هیئت‌علمی به عضویت طرح غدیر درآمده‌اند.
 اعضای طرح فراگیر کتابخانه ها (غدیر) از 4000 نفر عبور کرد

 به گزارش لیزنا، در حال حاضر 285 کتابخانه زیرپوشش 90 مؤسسه عضو طرح غدیر هستند و تا خرداد 1398، چهار هزار نفر دانشجوی تحصیلات تکمیلی و عضو هیئت‌علمی به عضویت طرح غدیر درآمده‌اند.

عضویت فراگیر کتابخانه‌ها از مهر ماه سال 1395 در چارچوب دستورکار دور دوم طرح غدیر با امضای وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری بازنگری شد و به اجرا درآمد. طرح غدیر راهکاری است که پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) برای دسترسی مستقیم به منابع کتابخانه‌های زیرپوشش، طراحی و اجرا نموده است.

بر پایه این طرح، افراد زیرپوشش که متقاضی استفاده از منابع موجود در این کتابخانه‌ها هستند، می‌توانند از محلی که به عنوان مبدأ برای آنها تعیین شده است یک کارت عضویت و چند کارت امانت دریافت کنند و به عضویت طرح درآیند. اعضای طرح با استفاده از کارت نخست می‌توانند به کتابخانه‌های زیرپوشش طرح مراجعه و از همه خدمات آنها در محل استفاده کنند و با سپردن هر کارت امانت یک کتاب امانت دادنی را به امانت گیرند.

هم‌چنین، اعضای هیئت‌علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی وزارت علوم، تحقیقات، و فناوری، در صورتی که  کتابخانه‌های وابسته به دانشکده/ پژوهشکده محل کار یا تحصیل آنان در عرضه خدمات به اعضای دیگر طرح همکاری کنند، می‌توانند به عضویت طرح غدیر درآیند.

گفتنی است، اعضای هیئت علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی می‌توانند، برای درخواست عضویت، با در دست داشتن کارت شناسایی معتبر (کارت پرسنلی برای اعضای هیئت‌علمی و کارت دانشجویی برای دانشجویان) به محلی که به عنوان مبدأ برای ایشان تعیین شده است، مراجعه کنند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: