کد خبر: 3999
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 15 دی 1389 - 22:33

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

کارگاه « EndNote» برگزار شد

انجمن کتابداری و اطلاع‌رسانی شاخه کرمانشاه در تاریخ 7 و 14 دی ماه 1389، پنجمین کارگاه از سلسله کارگاه‌هایی را که برای سال 1389 برنامه‌ریزی نموده است با عنوان «EndNote» برگزار نمود. 

 

به گزارش لیزنا، در این کارگاه که با شرکت جمعی از دانشجویان و دانش‌آموختگان کارشناسی و کارشناسی ارشد تشکیل شد، مدرس کارگاه شهناز خزایی – دانشجوی کارشناسی ارشد کتابداری و اطلاع‌رسانی دانشگاه اصفهان- به شرح مزایا و امکانات نرم افزار EndNote، نحوه نصب و استفاده از نسخه رومیزی و نیز نسخه تحت وب این نرم افزار و چگونگی کار با قسمت­های مختلف آن به صورت عملی پرداخت.

خزایی اظهار داشت نرم افزارEndNote  یکی از بهترین نرم افزارهای مدیریت منابع علمی در دسترس افراد است و بسیاری از پژوهشگران برای مدیریت بهتر اطلاعات و نیز مدیریت استناد از این نرم­افزار استفاده می­کنند.

وی افزود: با استفاده از این نرم افزار می­توان مدارک و اطلاعات بازیابی شده خود را سازماندهی کرده و هنگام استفاده زمان کمتری صرف نمود. همچنین این نرم افزار با ارائه بیش از 2300 استاندارد نشر مقاله و ارائه انواع سبک­های استناد دهی مورد قبول مجامع علمی بین المللی، کمک شایان توجه­ای به پژوهشگران و علاقه­مندان به فعالیت­های علمی- پژوهشی و نگارش علمی می­کند.

مدرس کارگاه در ادامه بیان داشت: بسیاری از پایگاههای معتبر علمی امکان استخراج مستقیم اطلاعات خود را به این نرم افزار فراهم کرده­اند که پژوهشگران را از صرف وقت اضافه به منظور ورود اطلاعات به شکل دستی بی نیاز کرده است. درحال حاضر دو نوع دسکتاپ و تحت وب این نرم افزار موجود و قابل استقاده علاقه­مندان است.

پایان­بخش این کارگاه پرسش و پاسخ و تحویل جزوه آموزشی و گواهی شرکت در کارگاه به شرکت کنندگان بود.

با توجه به ظرفیت کم محل برگزاری این کارگاه و تعداد زیاد متقاضیان، این کارگاه در دو جلسه در تاریخ­های 7 و 14 دی ماه 1389 برگزار شد.   

گزارش از شیوا یاری

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: