کد خبر: 42449
تاریخ انتشار: یکشنبه, 20 مهر 1399 - 12:47

داخلی

»

کتابخانه‌های عمومی

پایتختی کتاب شهر شیراز تا شهریور ماه ۱۴۰۰ تمدید شد

منبع : پایگاه اطلاع رسانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور
روح الله منوچهری با اشاره به موافقت شورای سیاست‌گذاری پایتخت کتاب ایران با تمدید پایتختی کتاب برای شیراز، گفت: شهر شیراز تا پایان شهریورماه ۱۴۰۰ پایتخت کتاب ایران خواهد بود.
پایتختی کتاب شهر شیراز تا شهریور ماه ۱۴۰۰ تمدید شد

به گزارش لیزنا، روح الله منوچهری، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان با اشاره به اینکه تمدید پایتختی کتاب ایران درخواست مسئولان و فرهنگوران شهر شیراز بود، گفت: کمتر از یک ماه پس از اعلام برگزیده شدن شیراز به عنوان ششمین پایتخت کتاب ایران، بحران کرونا در کشور به وجود آمد و بیشتر برنامه های پیش بینی شده تعلیق شد.

وی با اشاره به موافقت شورای سیاست‌گذاری پایتختی کتاب ایران با تمدید پایتختی کتاب برای شیراز گفت: شیراز در سال پایانی قرن حاضر و سال آغاز قرن ۱۴ پایتخت نشین فرهنگ و کتاب ایران خواهد بود که امیدواریم در مدت یکسال پیش رو هم تعهدات ما در این جشنواره به صورت کامل اجرایی شود و هم برنامه هایی با توجه به سبک جدید زندگی مردم برگزار کنیم.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان فارس بیان کرد: محدودیت های کرونا برای برگزاری برنامه های جمع محور و هزینه هایی که به مردم و سازمان ها تحمیل شد، بسیاری از کارها را با کندی رو به رو کرد؛ با این وجود بسیاری از تعهدات زیربنایی همچون بازسازی کتابخانه عمومی شهید دستغیب و تعیین تکلیف کتابخانه مرکزی شیراز در حوزه پایتختی کتاب انجام شده است.

گفتنی است، در ششمین دوره معرفی پایتخت کتاب ایران، شهر شیراز موفق به کسب عنوان پایتخت کتاب ایران شد.