کد خبر: 42675
تاریخ انتشار: سه شنبه, 27 آبان 1399 - 22:56

داخلی

»

کتابخانه‌های عمومی

همزمان با هفته کتاب؛

کتابداران و کتابخوانان نمونه اردبیل تجلیل شدند

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان اردبیل
همزمان با بیست و هشتمین دوره هفته کتاب و کتابخوانی، کتابداران و کتابخوانان نمونه استان اردبیل مورد تجلیل و تقدیر قرار گرفتند.
کتابداران و کتابخوانان نمونه اردبیل تجلیل شدند

به گزارش لیزنا، در مراسمی که با حضور مسئولان استانی و به صورت ویدئوکنفرانس در کتابخانه های عمومی استان اردبیل برگزار شد، انجمن کتابخانه های پارس آباد به عنوان انجمن برتر معرفی شد و از فرماندار این شهرستان به عنوان رئیس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان پارس آباد تجلیل شد.

در این مراسم همچنین به خاطر فعالیت های پژوهشی برتر از وحیده عباسی و همچنین خدمتگزار برتر کتابخانه های عمومی شهرستان مشگین شهر نسرین مصطفی زاده تجلیل و تقدیر شد.

در این مراسم از کتابخانه الغدیر بیله سوار، المیرا زکی پور مورد تجلیل قرار گرفت و دو کتابخوان برتر نیز مبینا دردمند از ایران آباد پارس آباد و طناز حسینی از کتابخانه لمبر خلخال مورد تجلیل و تکریم قرار گرفتند.

در این مراسم که پیام استاندار اردبیل توسط مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل قرائت شد، با قدردانی از زحمات فعالان عرصه کتاب، از کتاب به عنوان دوست و مونس همیشگی به ویژه در ایام کرونا و خانه نشینی مردم یاد شده است.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل در این مراسم به علاقمندی ایرانیان به کتاب از دیرباز اشاره کرد و گفت: آنچه که اسباب اصلی نشر و گسترش مکتب اسلام و تشییع شده، کتاب است چرا که برخلاف سایر حکمرانان که با شمشیر به فتوحاتی دست پیدا کردند، ایرانیان به واسطه کتاب فرهنگ غنی ملی و اسلامی خود را نشر و گسترش دادند..

محمد سیمزاری اظهار کرد: در سایه کتاب بوده است که ایرانیان با فرهنگ غنی اسلامی و مذهب تشییع آشنایی پیدا کرده و فراتر از سایر ملل و اقوام توانسته اند ماندگاری و اصالت خود را به خوبی حفظ کنند.

وی با قدردانی از تلاش و همت نهاد کتابخانه های عمومی استان اردبیل در برگزاری رویدادهای مختلف فرهنگی در ایام کرونا افزود: با رصدی که در حوزه فرهنگی و اجتماعی داشتیم، فعالیت های نهاد کتابخانه های عمومی استان را در این حوزه مطلوب دیدیم و خوشحال هستیم که در روزهای سخت کرونایی، کتابخانه های عمومی توانسته است چراغ کتاب را روشن نگه داشته و به نوعی به بقا و استمرار فعالیت ها در این حوزه کمک کند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل تصریح کرد: در کنار مضرات و سختی های این بلای خانمان سوز، آنچه که از ویروس کرونا برای همه به عنوان یک درس آموزنده به جا مانده اینکه باید روش ها و تفکر خود را تغییر دهیم تا بیشتر با کتاب و فعالیت های فرهنگی و هنری انس بگیریم.

سیمزاری از دوره کرونا به عنوان دوره انبارگردانی فکری یاد کرد و ادامه داد: ملت ما باید با بهره گیری از پیشینه تاریخی و تمدن ساز خود بیشتر با کتاب انس بگیرد و زمینه رشد، توسعه و بالندگی این حوزه را به شایستگی و با اتکا به کتاب و کتابخوانی مهیا کند.

در این مراسم فرماندار شهرستان پارس آباد نیز که به عنوان انجمن برتر استان انتخاب شده است، در سخنانی اضافه کرد: در شهرستان مرزی پارس آباد تهدیدهای فرهنگی و اجتماعی بسیار زیاد است و ضرورت دارد با تقویت و توسعه فعالیت های فرهنگی، هنری و رسانه ای به توانمندسازی جوانانمان در این خطه کمک کنیم.

ابراهیم امامی ادامه داد: در این شرایط سخت کرونا و تهدیدها و هجمه های فرهنگی و اقتصادی بیگانگان باید با تکیه بر غنای فرهنگی خود به تقویت فعالیت های فرهنگی با الهام از الگوهای بومی و منطقه ای توجه کرده و بیش از گذشته به ارتقا و اعتلای عناصر اصیل فرهنگی کمک کنیم.

وی اظهار داشت: باید با دقت و وسواس خاص فعالیت های فرهنگی مورد توجه قرار گیرد چرا که سرمایه گذاری در این حوزه می تواند بزرگترین سرمایه در دفع تهدیدها و توطئه های دشمنان باشد.