کد خبر: 46533
تاریخ انتشار: یکشنبه, 01 آبان 1401 - 10:23

داخلی

»

کتابخانه‌های عمومی

روستای دوستدار کتاب کرمان معرفی شد

منبع : لیزنا
نشست هماهنگی و برنامه ریزی برگزاری آیین انتخاب روستای دهبکری به عنوان روستای دوستدار کتاب برگزار شد.
روستای دوستدار کتاب کرمان معرفی شد

به گزارش لیزنا، نشست هماهنگی و برنامه ریزی برگزاری آیین انتخاب روستای دهبکری به عنوان روستای دوستدار کتاب با حضور محسن روحی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ احمد وفائی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی؛ حجت الاسلام قاسم دانشی، امام جمعه بم؛ محمد نکوئی، معاون فرماندار بم؛ حسن پورباقری، بخشدار دهبکری؛ اعضای شورای دهبکری و جمعی از مسئولان فرهنگی و علاقه مندان به کتاب در کتابخانه شهید بهشتی دهبکری برگزار شد.

در سال گذشته، ۲۸۵ روستا اعلام آمادگی کرده و آثار و فعالیت‌های خود را به دبیرخانه جشنواره «روستاها و عشایر دوستدار کتاب» ارسال کردند، از این تعداد با بررسی آثار رسیده، ۵۲ به مرحله داوری ملی رسیدن که پس از فرآیند داوری مجدد ۱۰ روستا به عنوان روستای برگزیده انتخاب شدند که روستای دهبکری شهرستان بم جز منتخبین قرار گرفت.

فعالیت های فوق برنامه و نشست های مختلف کتابخوانی، جمع خوانی، همخوانی کتاب، نشست های ادبی، شعر و داستان و ... از برنامه های برگزار شده در کتابخانه شهید بهشتی روستای دهبکری در این راستا بوده است.

محسن روحی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در این نشست از فعالیت های کتابخانه شهید بهشتی و معصومه راسخ، مسئول کتابخانه در انجام فعالیت های متعدد تقدیر کرد و خواستار بسط و ترویج این فعالیت ها و الگوبرداری دیگر روستاهای استان شد.

وفائی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان نیز از اهتمام و دغدغه مسئول کتابخانه دهبکری و اعضای فعال آن تشکر کرده و فعالیت های ترویجی پیرامون فرهنگ مطالعه و کتابخوانی را از برنامه های مجموعه کتابخانه های عمومی استان دانست.

وی در ادامه حمایت از برنامه های فرهنگی کتابخانه ها را در پویایی و ارتقا شاخص های عضو و امانت موثر دانست.

مدیرکل کتابخانه های عمومی مشارکت کتابخانه های عمومی استان در برنامه های ترویجی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را در همه بخش ها و شهرهای استان خواستار شد و اظهار داشت: کتابداران کوشا و فعال کتابخانه ها در صف اول فعالیت های فرهنگی قرار دارند و از تلاش های کتابداران استان تقدیر کرد.

حجت الاسلام و المسلمین دانشی، امام جمعه بم با ابراز خرسندی از این اتفاق مبارک، از تلاش کارکنان کتابخانه های عمومی قدردانی کرد و از تصمیم خوب برگزاری برنامه پایانی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکر و خواستار برگزاری برنامه ای در خور شأن کتاب در این رویداد شد.