کد خبر: 48375
تاریخ انتشار: سه شنبه, 24 بهمن 1402 - 14:10

داخلی

»

کتابخانه‌های عمومی

فصلنامه تحقیقات اطلاع‌رسانی و کتابخانه‌های عمومی در پایگاه بین‌المللی دوآج نمایه شد

منبع : نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور
در راستای بین‌المللی‌سازی فصلنامه علمی-پژوهشی تحقیقات اطلاع‌رسانی و کتابخانه‌های عمومی، این مجله با صاحب امتیازی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در پایگاه بین‌المللی دوآج (DOAJ) نمایه شد.
فصلنامه تحقیقات اطلاع‌رسانی و کتابخانه‌های عمومی در پایگاه بین‌المللی دوآج نمایه شد

به گزارش لیزنا، در راستای بین‌المللی‌سازی فصلنامه علمی-پژوهشی تحقیقات اطلاع‌رسانی و کتابخانه‌های عمومی، این مجله با صاحب‌امتیازی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در پایگاه بین‌المللی دوآج (DOAJ) نمایه شد.

پایگاه دوآج (Directory of Open Access Journals)، یک راهنمای مجلات دسترسی آزاد است و دسترسی به اطلاعات مجلات نمایه شده در آن، به صورت تمام‌متن، رایگان و بدون محدودیت است. همچنین این پایگاه یک نمایه جامع از تمام موضوعات علمی است و گستره کاملی از حوزه‌های دانشگاهی را در زبان‌های مختلف دربرمی‌گیرد.

فصلنامه علمی-پژوهشی تحقیقات اطلاع‌رسانی و کتابخانه‌های عمومی یکی از مجلات دارای ضریب تأثیر بالا در حوزه علم اطلاعات و دانش‌شناسی است که در دو سال قبل موفق به کسب رتبه الف در رتبه‌بندی نشریات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری شده است.

فصلنامه تحقیقات اطلاع‌رسانی و کتابخانه‌های عمومی از ابتدای سال گذشته با تغییر سردبیر و رویکرد جدید به دنبال ارتقای کیفی است. تدوین ویژه‌نامه‌های موضوعی از دیگر سیاست‌های جدید این نشریه است که امسال نخستین ویژه‌نامه با تأکید بر دستاوردهای پژوهشی اطلاع‌رسانی و کتابخانه‌های عمومی با موضوع همه‌گیری کووید-۱۹ منتشر خواهد شد.

این فصلنامه در مباحث عام رشته علم اطلاعات و دانش‌شناسی و موضوعات کتابخانه‌های عمومی و ترویج خواندن پذیرای مقالات پژوهشی اصیل نویسندگان و پژوهشگران است و چهار شماره در سال منتشر می‌شود. فصلنامه تحقیقات اطلاع‌رسانی و کتابخانه‌های عمومی،‌ نشریه‌ای علمی با دسترسی آزاد است. فایل تمام‌متن مقالات پژوهشی به صورت الکترونیک در سایت نشریه قرار گرفته و مراجعه‌کنندگان می‌توانند به صورت رایگان آنها را دانلود کنند. داوری مقالات در این فصلنامه از نوع داوری دوسوناشناس (Double Blind) است.

فصلنامه تحقیقات اطلاع‌رسانی و کتابخانه‌های عمومی موافقت اولیه پایگاه بین‌المللی ابسکو (EBSCO) را نیز برای نمایه شدن فصلنامه کسب نموده و منتظر اقدام آتی از سوی آن پایگاه برای اعلام رسمی است.

فصلنامه تحقیقات اطلاع‌رسانی و کتابخانه‌های عمومی را در پایگاه بین‌المللی دوآج (DOAJ) ببینید.