کد خبر: 43986
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 09 تیر 1400 - 14:35

داخلی

»

برگ سپید

معرفی کتاب اثر مرکب

منبع : لیزنا
زینب ذوالفقاری
معرفی کتاب اثر مرکب

درباره نویسنده

دارن هاردی در سال 1971 در کالیفرنیای آمریکا به دنیا آمد. زمانی که 18 ساله بود، اولین کسب و کار خود را راه اندازی کرد و به گفته خودش زمانی که 20 سال بیشتر نداشت، سرمایه‌اش نسبت به تمام هم‌سن و سال‌هایش بیشتر بود. دارن هاردی موفقیت خودش را حاصل پیروی از اصولی می‌داند که در کتاب اثر مرکب در مورد آن توضیح داده است، او در ۱۸سالگی یک‌ کارآفرین موفق با درآمد شش رقمی بوده است و در ۲۴ سالگی بیش از یک میلیون دلار درآمد داشته و در ۲۷سالگی صاحب شرکت پنجاه میلیون دلاری بوده است، جایگاه امروز دارن هاردی ناشر و مدیر مسئول نشریه موفقیت که در گذشته متعلق به اوریسون سوئیت ماردن، کلمنت استون، ناپلئون هیل و اوجی ماندیو بوده است، هاردی شانزده سال است که در صنعت پیشرفت شخصی سرآمد و پیشرو بوده او‌ در شبکه تلویزیونی با موضوع شبکه مردم و شبکه آموزش موفقیت را مدیریت می‌کند، دارن هاردی بعنوان ناشر مجله موفقیت این جایگاه را داشته تا با متخصصان و کارشناسان حوزه پیشرفت شخصی همانند مدیران برجسته، کارآفرینان برتر، ورزشکاران موفق و قهرمان المپیک مصاحبه کند و اینگونه راز موفقیت این افراد رو کشف کند و آنها را به اشتراک بگذارد.

درباره کتاب

در این کتاب اصل بنیادی نوشته شده است که به آن اثر مرکب می‌گویند و با تمرکز و تسلط به این اصول می‌توانید به تمام اهداف خود دست یابید، این کتاب تنها اصولی را بیان می‌کند مهم است، ما در این کتاب یاد می‌گیریم که عادت‌های بد را چگونه کنار بگذاریم و آن را به عادت‌های خوب روزانه تبدیل می‌کنیم، این کتاب به ما یاد می‌دهد که اهدافمان را بنویسیم انگیزه ما برای رسیدن به اهدافمان بیشتر می‌شود، ما در اثرمرکب یاد می‌گیریم اتفاق‌های کوچک روزانه به مرور زمان اتفاق‌های بزرگی را رقم خواهد زد، مثلا حفظ کردن یه کلمه زبان خارجه، به مرور زمان متوجه می‌شویم در یک زمان طولانی بدون اینکه هزینه صرف کرده باشیم یا اتلاف وقت داشته باشیم‌ می‌بینم که زبان خارجه رو یادگرفته‌ایم، در این کتاب به ما آموزش داده می‌شود که اتفاق‌های بزرگ در یک شب به سرانجام نخواهد رسید با تلاش و پشتکار در یک زمانی طولانی این اتفاق خواهد افتاد، در این کتاب آموزش داده می‌شود که هرکاری در شروع سخت است و ما باید تلاش خودمان رو بکنیم تا سرانجام به راحتی برسیم. در این کتاب نظم، سخت‌کوشی و پشتکار به ما آموزش داده می‌شود.

نقد و برسی کتاب

مهارت‌هایی که خوانندگان این کتاب بعد از خواندن بدست می‌آورند:

  1. روش‌های همیشه برنده بودن و بهترین استراتژی برای به هدف رسیدن و پیروزی در هر رقابتی (حتی با وجود رقیب‌های باهوش و مجرب‌تر).
  2. عادت‌های بد عمقی که گاها از آن بی‌اطلاع هستید ولی شما را از مسیر موفقیت منحرف می‌کند.
  3. با نظم و انضباط بودن در کسب موفقیت.
  4. به ما یاد می‌دهد که چگونه کارهایی رو که دوست نداریم را انجام دهیم.
  5. اثر مرکب میزان در آمد زندگی و موفقیت شما را متحول می‌کند.
  6. راز شتاب افراد موفق را به ما آموزش می‌دهد.

بریده‌ای از کتاب

مردی به سرعت و چهارنعل با اسبش می‌تاخت.

اینطور به نظر می‌رسید که به جای بسیار مهمی می‌رفت.

مردی که کنار جاده ایستاده بود.  فریاد زد: کجا می‌روی ؟

مرد اسب سوار جواب داد :

نمی‌دانم از اسب بپرس!

این داستان زندگی خیلی از مردم است .

آن‌ها سوار بر عادت‌ها و باورهای غلطشان می‌تازند. بدون اینکه بدانند به کجا می‌روند .

سخن پایانی

من از این کتاب آموختم که یک انتخاب کوچک می‌تواند یک اشتباه بزرگ را رقم بزند.

ما حتی وقت‌هایی رو که با دوستانمان می‌گذارنیم و با آن‌ها در ارتباط هستیم می‌تواند در اینده ما اثر بگذارد.

من از این کتاب آموختم اتفاق‌های کوچک پیش و پا افتاده می‌تواند اتفاق‌های بسیار بزرگی را در زندگی من رقم بزند،

همه‌ی ما دوست داریم که یک شبه راه موفقیت را کسب کنیم اما این را خوب می‌دانیم که این اتفاق نخواهد افتاد این کتاب به ما انگیزه و پشت‌کار را آموزش می‌دهد تا زمانی که به موفقیت برسیم (رهرو آن نیست که گهی تندو گهی خسته رود رهرو آن است که آهسته و پیوسته رود).

منبع

وب سایت فیدیبو، دارن هاردی، انتشارات نسل نواندیش، بازیابی شده در تاریخ 15/10/1394 به آدرس لینک

مشخصات کتاب

هاردی، دارن. اثر مرکب/ مترجم اکبر عباسی؛ شاهین بیات. تهران: انتشارات نسل نو اندیش، 1394. ( 248 ص)

درباره نگارنده این متن

زینب ذوالفقاری دانشجوی رشته‌ی علم و اطلاعات و دانش شناسی 30 سال از خدا عمر گرفتم. در سمنان بدنیا آمدم در شهرستان مهدیشهر بزرگ شدم و زندگی می‌کنم. خطاطی می‌کنم وپیانو میزنم. عاشق ادبیات و شعر هستم و درحد خودم شعر می‌گویم و داستان می‌نویسم. بعد ده سال شروع به درس خواندن کردم. من لحظه لحظه‌های زندگیم را، زندگی می‌کنم و از آنها لذت می‌برم.