کد خبر: 25643
تاریخ انتشار: یکشنبه, 09 آبان 1395 - 07:44

داخلی

»

اخبار کتاب

در صدمین سال تولد ناتالیا گینزبورگ برگزار می‌شود

تحلیل و بررسی زندگی و جهان داستانی گینزبورگ

منبع : لیزنا
در صدمین سال تولد ناتالیا گینزبورگ، شهر کتاب در نشست هفتگی خود به تحلیل و بررسی زندگی و جهان داستانی او می‌پردازد.
تحلیل و بررسی زندگی و جهان داستانی گینزبورگ

به گزارش لیزنا، امسال صدمین تولد ناتالیا گینزبورگ، نویسنده‌ برجسته‌ی ایتالیایی، است. آثار وی درباره‌ی روابط خانوادگی، به ویژه جایگاه زن در خانواده و در بستر جامعه است. آثار گینزبورگ در سه دهه‌ اخیر به فارسی ترجمه و در ایران منتشر شده است. آثاری چون نجواهای شبانه، فضیلت‌های ناچیز، شوهر عزیزم، میکله‌ی عزیز، الفبای خانواده و ...

 نشست هفتگی شهر کتاب در روز سه‌شنبه ۱۱ آبان ساعت ۱۶:۳۰ به تحلیل و بررسی زندگی و جهان داستانی گینزبورگ اختصاص دارد که با حضور کلارا کرونا، فرشته احمدی و منوچهر سادات افسری در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند برای حضور در این نشست به مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم مراجعه کنند.

نوشته‌های گینزبورگ بسیار روشن رو روان است و تصویر خوبی از روابط اجتماعی و اوضاع سیاسی ایتالیا در قرن بیستم برای خواننده فراهم می‌سازد. در آثار گینزبورگ، موضوعات، روابط و شخصیت‌ها غالبا به یکدیگر شبیه هستند و همه آن‌ها از زبان زنی جوان که راوی وقایع پیرامون خود است، روایت می‌شود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: